היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים חברתיים של תפיסת המגורים בקרב תושבי ערים בישראל

עבודה מס' 069137

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הבדלים בדעות ובעמדות של גברים לעומת נשים, בסביבת המגורים העירונית, ובהבדלים בין אופי היישוב עירוני-כפרי.

2,677 מילים ,1 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

הנושא בחרנו לעסוק בו הינו הבדלי המגורים בין היישוב העירוני ליישוב הכפרי.
בכל מהלך הקורס סוציולוגיה של העיר נחשפנו למושגים ודעות רבות של סוציולוגים רבים.
המאמר "חיי הנפש בעיר הגדולה" של גיאורג זימל, היווה את נקודת ההתחלה של הקורס, וחשוב מכך, מהווה את התיאוריה איתה בנינו את השאלון בנושא הבדלי המגורים בין היישוב העירוני לכפרי. מאמר זה משלב בתוכו את כל המרכיבים הנפשיים והרוחניים שלנו כתושבי העיר הגדולה בהשוואה מול היישוב הכפרי.
חברי הקבוצה שעסקה בעבודה זו מתחלקים לתושבי העיר הגדולה והיישוב הכפרי, דבר אשר היווה "נקודת ירייה" בדיאלוג הפנימי טרם "היציאה לדרך" עם עבודה זו.
ההשוואות שערכנו בהתבסס על מאמרו של זימל לדוגמא, בכל הקשור למפגשים עם הזולת בעיר אשר הינם נדירים וקצרים בהשוואה לכפר, ובכך נדרש היחיד להציג עצמו בצורה חדה ומהירה שכן מפגשים תכופים או ארוכים יראו לזולת את האישיות האמיתית.
תופעה נוספת המאפיינת את העיר הגדולה הינה האדישות, שהיא תולדה של הגירויים הבלתי פוסקים.
נושא הצפיפות של בני האדם והגירויים בעיר גורמים לפרט לתחרותיות ושמירה על עצמו, דבר אשר בא לידי ביטוי בגישה חברתית שלילית, ומבחינה פורמאלית ניתן לתאר את יחסם של בני העיר הגדולה איש לרעהו כיחס של הסתייגות.
הסתייגות זו גורמת לנו לדוגמא, לא להכיר את השכן שלנו בדלת ממול, להבדיל מחיי הכפר בו האדם מכיר כמעט כל אחד ואף מפתח יחס חיובי, ולכן בני העיר מצטיירים גם כקרים וחסרי רגש.
תופעות אלו גרמו לנו להחליט כי אנו מעוניינים לחקור את ההבדלים בין אופי היישוב, וההבדלים בין המין הנשי לגברי במספר שאלות.
שיטת המחקר התבססה על הכנת השאלון והפצתו בסביבת המגורים של חברי הקבוצה, ואף סביבת העבודה בדגש על חלוקה לתושבי יישוב עירוני ויישוב כפרי.

תוכן העניינים:
1. מבוא
שאלות המחקר
שיטת המחקר
2. ממצאי המחקר
3. דיון מסכם
נספחים

קטע מהעבודה:

התוצאות המשתקפות מלוח מס' 1 מלמדות, כי מחצית מהגברים מסכימים במידה מסוימת כי השכנים שלהם הינם חביבים ולבביים, לעומתם, 47% מהנשים מסכימות במידה רבה כי השכנים הינם חביבים ולבביים.
לדעתנו, פער זה נובע מגישתן של הנשים והצורך בחברה בסביבה קרובה ונגישה.

תגים:

שכנים · שכנות · עיר · ערים · עירוניות · כפר · גיאוגרפיה · עירונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים חברתיים של תפיסת המגורים בקרב תושבי ערים בישראל", סמינריון אודות "היבטים חברתיים של תפיסת המגורים בקרב תושבי ערים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.