היישום אינו מחובר לאינטרנט

המאבק על ההגמוניה בין הקהילות השונות בא"י בתקופת הישוב

עבודה מס' 069135

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של התפתחות הקהילות הספרדית והאשכנזית.

2,183 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בראשית המאה ה- 19 עד קרוב לסופה, ישבו בא"י קהילות קטנות שנשלטו ע"י האימפריה העות'מאנית, במשטר אשר לא נתן חופש פוליטי יתר על המידה. אך לקראת סוף המאה חל שינוי במאזן הקהילות בארץ - הקהילה הספרדית, אשר עד לתקופה זו הייתה הרוב של האוכלוסייה היהודית בא"י נדחקה אט אט לשולי הקהילה הפוליטית-חברתית על ידי הקהילה האשכנזית, אשר החלה להגיע בגלי עלייה גדולים מאוד והחלה לכבוש את המרכז הפוליטי-חברתי של היהודים בא"י. עליות אלו ביחד עם כמה גורמים נוספים הפכו את הקהילה האשכנזית למובילה והשולטת ברוב המוסדות הפוליטיים, מה שהוביל למאבקים פנימיים בין קהילה אחת לאחרת על הזכות להנהיג את הישוב היהודי בארץ ולפעול למען מטרה משותפת אחת, מטרה לאומית - בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל.

העבודה מכילה סקירה של ההיסטוריה של הקהילות השונות בא"י, התפתחותן, גורמי צמיחתן ומאמציהן להגיע לראש ההנהגה הפוליטית של הישוב, דבר אשר היה ניתן, כפי שנראה, רק לקהילה אחת, אך עובדה זו לא מונעת תרחישים פוליטיים מסובכים ומסועפים הנותנים הסבר למצב ההפכפך שישנו כיום במערכת הפוליטית במדינת ישראל. כמו במערכת הפוליטית בתקופת הישוב, גם כיום קהילות שולטות לאו דווקא יכולות להגיע לשליטה מוחלטת, דבר אשר מצריך את "אישורם" של מפלגות וזרמים שונים בנושאים פוליטיים.

קטע מהעבודה:

עדות המזרח לא היו מאורגנים כמו הקהילות האשכנזית והספרדית, העליות היו קטנות ורוב העולים הגיעו מזיקה דתית לא"י. כלכלתם הייתה רעועה עד מאוד בעקבות העובדה שרוב האוכלוסיה החליטה להתיישב בירושלים (שם הכלכלה הייתה נחשלת ביותר) ונתמכה מכספי החלוקה (כספים שנאספו בגולה), ותמיכתם של הספרדים שלא באו לקראתם יתר על המידה.

תגים:

אפליה · קיבות גלויות · עדתיות · עדות · מזרחיים · אשכנזים · תקופת היישוב · יסודות המשטר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המאבק על ההגמוניה בין הקהילות השונות בא"י בתקופת הישוב", סמינריון אודות "המאבק על ההגמוניה בין הקהילות השונות בא"י בתקופת הישוב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.