היישום אינו מחובר לאינטרנט

סקירת אופן ייצוג דמויות הנשים בסדרת המדע הבדיוני- מסע בין כוכבים-הדור הבא

עבודה מס' 060106

מחיר: 253.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ייצוג הנשים בסדרה תוך התייחסות לזהות, אימהות ומיניות של הדמויות הנשיות השונות בסדרה.

5,553 מילים ,14 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

ייצוג נשים בסדרת המדע הבדיוני:
- Star Trek: The Next Generation
מסר מעורב ואמביוולנטיות

תוכן העניינים
Star Trek - תופעה בתרבות הפופולארית
Star Trek: The Next Generation
ייצוג הנשים בStar Trek: The Next Generation -
נשים בGeneration Star Trek: The Next- - תפקידים וזהות
נשים ואימהות בStar Trek: The Next Generation-
נשים ומיניות בStar Trek: The Next Generation-
סיכום
ביבליוגרפיה

ייצוג הנשים ב Star Trek: The Next Generation-
כמי שהחשיבה עצמה כסדרה המבטיחה עתיד אידיאלי לאנושות, Star Trek: The Next Generation ביקשה ליצור תחושות קדמה ושיווין שאינן מוכרות למרבית הנשים בארצות הברית אותו זמן. מבחינת יוצרי הסדרה, הטיפול בייצוג הנשים בStar Trek: The Next Generation תרם רבות לאידיאל הזה. במקום הגזעים הדגנרטים והלוחמניים שרבים ציפו כי הם יופיעו, Star Trek: The Next Generation שמרה על אופטימיזם בלתי מהוסס בנוגע לעתיד האנושות. לג'ין ראדנברי (Gene Roddenberry) היה חזון: "הוא ראה באנושות כמין מתפתח שהולך ומשתפר. הוא האמין שהעתיד היה משהו שכדאי לחכות לו... חזון הסובלנות והשותפות בין כל בני האדם נתן תחושת תקווה לאנשים רבים".1 חלק חשוב מן העתיד האופטימי הזה היה מקומן של הנשים. שתיים מבין הדמויות הראשיות בStar Trek: The Next Generation- היו נשים, והן היו אמורות לגלם במדויק את מה שנשים במאה העשרים שאפו לו: שוויון וכבוד בין הגברים במסגרת מקום העבודה. בחינת כמה פרקים רלוונטיים לנושא זה, וסקירת תחושותיהם של השחקנים עצמם (שהשתקפו דרך מספר ראיונות), מסייעים בנסיון לענות על השאלה: כמה ובאילו דרכים, בהתאם לפרשנות העתיד של Star Trek: The Next Generation, מקומן של הנשים בחברה ובמקומות העבודה השתנה במאה העשרים וארבע.
לנשים בStar Trek: The Next Generation-, מסתבר, יש הרבה יתרונות על נשים במאה העשרים. הן יכולות להיות נשות מקצוע מבריקות, מפקדות, אימהות, סקסיות ומושכות. חשוב במיוחד, נשים יכולות לשמור על אמינותן כנשות מקצוע גם אם הן מושכות, או אם הן אימהות. זה נראה כאילו עשו דרך ארוכה ממקומן של נשים רבות היום שחשות, לעיתים, שעליהן להסתיר את הנשיות שלהן, או להעניק פחות תשומת לב לילדיהן, על מנת להתקבל ברצינות ובהערכה במקום עבודתן. הסיטואציה הזו נראית כמשהו שהשתנה במאה העשרים וארבע של Star Trek: The Next Generation.
באמצעות בחינת התפקידים הרבים של שתי דמויות מן מסדרה, בוורלי קרושר ודיאנה טרוי, ניתן להבחין מה הושג ומה מקומן של נשים ביחסים, במקום העבודה, ובמסגרת משפחה.
-----------------------------------------------------------------------------------
.1. Quoted at "A Portrait of the Future: Women in Star Trek: The Next Generation" by Jessica R
Levine in www.stwww.com/papers/women.html, p. 2

מקורות:

Barr, Marleen S., "All Good Things...The end of Star Trek: The Next Generation, The End of Camelot - The End of the Tale about Woman as Handmaid to Patriarchy as Superman" in Enterprise Zones - Critical Positions on Star Trek, London, Westviewpress Inc., 1996, pp. 212-213.
Harrison T., Projansky S., Ono K. A., Helford E. R., (editors), "Introduction" in Enterprise Zones - Critical Positions on Star Trek, London, Westviewpress Inc., 1996, pp. 1-9.
Katz, Althea, "With the wonder of a child: Family as a dominating metaphor in Star Trek: The Next Generation" in www.stwww.com/papers/chold.html
Levine R. Jessica, "A Portrait of the Future: Women in Star Trek: The Next Generation" in www.stwww.com/papers/women.html
Logan, Michael, "Solar Sisters" in www.jerilynn.com/int7.htm
Nemecek, Larry, The Star Trek: TNG Companion. New York: Pocket Books, 1995. 271-272.
Projansky, Sarah, "When the Body Speaks - Deanna Troi's Tenuous Authority and the Rationalization of Federation Superiority in Star Trek: The Next Generation Rape Narratives", in Enterprise Zones - Critical Positions on Star Trek, London, Westviewpress Inc., 1996, pp. 11-33.
Snyder, J. William, Jr., "Star Trek: A Phenomenon and Social Statement on the 1960s" in www.ibiblio.org/jwsnyder/wisdom/trek.html
Tulloch J. and Jenkins H., Science Fiction Audiences - Watching Dr. Who and Star Trek, London, Routledge, 1994, Ch. 1: Beyond the Star Trek phenomenon, pp. 3-23.

תגים:

גברים ג'נדר · ייצוג נשים · מדע בדיוני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סקירת אופן ייצוג דמויות הנשים בסדרת המדע הבדיוני- מסע בין כוכבים-הדור הבא", סמינריון אודות "סקירת אופן ייצוג דמויות הנשים בסדרת המדע הבדיוני- מסע בין כוכבים-הדור הבא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.