היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות איראן במזה"ת - המנוף של חיזבאללה

עבודה מס' 069126

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת קשריה של איראן לארגון.

6,109 מילים ,20 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו אציג את איראן מרגע המהפכה האסלאמית באיראן ב-1979, אותה הנהיג האייתוללה ח'מיני; הקמת ארגון חיזבאללה, הפיכתו לזרוע המבצעת; שינויים במשטר האיראני; הגעת "משמרות המהפכה" ללבנון ועוד. כן אדון בתמיכתה כמדינה בארגוני הטרור השונים, כאשר בראשם עומד הארגון הלבנוני.
איראן הצטיירה במהלך עשרים שנות שלטונו של המשטר האסלאמי כמדינה בעלת מדיניות חוץ רדיקלית שכל האמצעים כשרים בעיניה, לרבות טרור וזאת לשם ייצוא המהפכה האסלאמית וקידום מטרותיה הפוליטיות, ואף הצהרות בפומבי לחיסול הציונים. בנוסף אציג את ארגון החיזבאללה שהחל את הקשר עם איראן לפני הרבה שנים. הארגון שהודות לאיראן זכה למעמד כארגון טרור אימתני וחזק במזרח התיכון. באמצעות הסיוע האינטנסיבי של איראן, למרות הניסיונות לטשטש זאת, הקימו ארגון חזק, בעל הון פוליטי, כלכלי וצבאי שאף הרשה לעצמו להילחם בצה"ל, דבר שמדינות ערב מסביב לא העזו לנסות בשנים האחרונות. הקשרים החזקים בין הארגון למדינה, ההדרכות והאימונים לחיילי הארגון, וכמויות הכספים אינן משתמעות לשני פנים, ואנו רואים זאת כמנוף לחיזבאללה ע"י איראן.

תוכן עניינים:
מבוא
* רקע תיאורטי
1. איראן וקשריה לטרור
איראן כמדינה תומכת טרור
איראן וקשריה עם ארגוני טרור
2. חיזבאללה- "מפלגות האל":
- מאפיינים כלליים
- הקמת הארגון
אידיאולוגיה
מבנה ארגוני
תמיכה ומימון
ציוני דרך בתולדות הארגון

מטרת המחקר ושאלת המחקר

* איראן וחיזבאללה
הקשר בין הארגון למדינה
אינטרסים של אירן
דרכי התמיכה של איראן

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מוחמד רזא הנהיג בשנות מלכותו שלטון אבסולוטי כל יכול. הוא הנהיג את ארצו כמפקד צבאי והייתה לו שאיפה לבסס מדינת לאום איראנית חזקה,מודרנית ומשגשגת תוך קידום מגמות החילון וצמצום השפעת הדת בחברה (מנשרי, 1996), אך שלטונו הביא עמו מכלול של בעיות חברתיות, כלכליות ופוליטיות שהגיעו לשיאן לקראת סוף שנות השבעים. המהפכה באסלאמית בראשותו של ח'ומיני, הונהגה בעיקר על ידי אנשי דת שהציגו אידיאולוגיה "חדשה" של חזרה לתקופת ראשית האסלאם.

תגים:

איראן · חיזבאללה · טרור · לבנון · קארין · אסלאם · שיעי · ציר הרשע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות איראן במזה"ת - המנוף של חיזבאללה", סמינריון אודות "מדיניות איראן במזה"ת - המנוף של חיזבאללה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.