היישום אינו מחובר לאינטרנט

אהבה ומיניות בעידן הפוסט מודרני

עבודה מס' 069063

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפיסתם של צעירים את אידיאל האהבה בחברה הפוסט מודרנית.

4,500 מילים ,13 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לזהות מהם ביטוי האהבה ומיניות של צעירים בעידן הפוסט מודרני מתוך אמונה כי לאורך ההיסטוריה חל שינוי באידיאל האהבה והרומנטיקה והמיניות הזוגית. למעשה הנחת היסוד הנבחנת היא שהאידיאל של האהבה ומיניות רומנטי עדין קיים כפנטזיה, אך הצעירים עסוקים במרדף אחר האידיאל ולא מעניקים לו את החשיבות המספקת של קיומו בעולם הממשי. ברגע שבעולם הממשי נראה כמתנגש עם הפנטזיה מעדיפים הצעירים להחליף את האובייקט רק בכדי להמשיך את קיום האידיאל הוירטואלי.
כך שניתן לומר ששאלת הנושא היא "מהי תפיסתם של צעירים את אידיאל האהבה בחברה הפוסט מודרנית?". בכדי לדון בשאלה זו מופיעות בפרק א' תשובות אפשריות לשאלת הנושא, כאשר כל סעיף הוא למעשה הסבר למונחים המוזכרים בשאלה. בסעיף הראשון ישנה סקירה של הגדרות אפשריות למושג האהבה, תוך מתן דגש להנחה הבסיסית שמספר ההגדרות זהה למספר המשיבים לשאלה "מהי אהבה". במהלך הסקירה מוצגות עמדות מימי הביניים, לדוגמא הגדרת האהבה על פי שייקספיר, מוצגות הגדרות פילוסופיות של קירקגור, דאנטה, משוררים ועוד, כמו כן מוצגות ההגדרות של פסיכולוגים כמו פרויד וכדומה.
סעיף ב' עוסק בקשר שבין אהבה ומיניות ובהצגת אידיאל האהבה המינית מימי הביניים ועד לתקופתנו, לדוגמא באמצעות שייקספיר ואנשי פסיכולוגיה מודרנית כמו סטנברג, כאשר המסר הוא שגם בעבר וגם בימינו יש קשר הדוק בין אהבה ותשוקה. אך פרק זה מוביל לפער שנוצר בחברה הפוסט מודרנית שאינה מקדשת את המיניות אלא רואה בה אמצעי לשמירת אידיאל האהבה הרומנטית כפנטזיה וירטואלית.
סעיף ג' עוסק בעידן הפוסט מודרני ובתפיסת האהבה כמוצר צריכה, בהתאם להנחות המוצא של החברה הקפיטליסטית, שלטענת כותבים כמו גורביץ, אילוז ועוד אחרים המוזכרים, הפכה את כל תחומי החיים למבוססים על צרכנות ומהירות.
עבודה זו מציגה באמצעות ראיון עומק עם צעיר וצעירה ישראלים, כי אכן חל שינוי בתפיסת האהבה הרומנטית והמינית, כאשר מדבריהם ניתן ללמוד כי הם עדין רוצים לחוות אהבה מיוחדת ומלאת תשוקה, אך כאשר אילוצים פוגעים בפנטזיה, אין להם בעיה להחליף את מושא האהבה. הראיונות מוצגים בפרק ב' שהוא מחקר קטן שמטרתו לבחון את שאלת הנושא, ומומלץ בעתיד להמשיך ולבדוק את הנחות היסוד על מדגם רחב, אך בעבודה פילוסופית כמו העבודה הנוכחית מספיק לזהות מגמה בקרב יחידים.
המסר העולה מן הראיון מאפשר להשיב על תשובות הנושא בפרק ג', שבו הסעיפים זהים לפרק א', אך התוכן בכל סעיף קצר יותר ומתמקד בקשר שבין החומר התיאורטי שהוצג לבין הממצאים שהוצגו בפרק ב'.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א: הצגת תשובות לשאלת הנושא
א.1 הגדרות האהבה
א.2 אהבה ומיניות
א.3 אהבה בעידן הפוסט מודרני
פרק ב: המחקר
פרק ג: דיון בתשובות לשאלת הנושא
ג.1 הגדרות האהבה
ג.2 אהבה ומיניות
ג.3 אהבה בעידן הפוסט מודרני
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המילה אהבה מעוררת עולם דימויים עשיר, ישנה אהבה זוגית ואהבה לחוכמה, אהבת האם לבנה ואהבת אלוהים לילדיו, חכמים טענו כי אהבה מניעה את העולם ובכל פעם שאנו שואלים מהי אהבה? מספר התשובות הוא כמספר המשיבים. נראה כי אהבה יכולה להיות מוסבת לאובייקט קונקרטי וגם להיות גורם מניע לפעולה, בכל מקרה האהבה היא ממשית רק אם היא כוללת בתוכה פעולה בעולם הממשי (גלאור, 2008).

תגים:

זוגיות · פוסט מודרניזם · פוסטמודרני · אהבה · רומנטיקה · עמדות · תפיסות · ראיון · צרכנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אהבה ומיניות בעידן הפוסט מודרני ", סמינריון אודות "אהבה ומיניות בעידן הפוסט מודרני " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.