היישום אינו מחובר לאינטרנט

העדפה מתקנת של נשים בישראל

עבודה מס' 069047

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בנושא ההעדפה המתקנת לנשים במקומות עבודה.

8,507 מילים ,42 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעקבות מדיניות העדפה מתקנת בעולם ובישראל, נשמעות טענות שנשים מקודמות לתפקידים בכירים רק בגלל התקן המחייב ולא בזכות כישוריהן. עבודה זו שאפה לבחון את הנושא ולבדוק האם קידומן של נשים בסקטור הציבורי בישראל הוא בזכות או בחסד.
הטענות על חסדים מושמעות בעיקר מקבוצת הגברים ולעיתים זה נראה כאילו טענה זו היא הגנה על מקומם ופחד מתחרות, עם זאת נמצא שגם נשים שקודמו לתפקידים בכירים מעדיפות לא לצדד במדיניות העדפה מתקנת בכדי שלא יקשרו אותן עם חסדים ובכדי להגביר את תחושת הערכה העצמית שלהן.
הכללים לקידום נשים מראים באופן ברור כי למרות התקן המועמדת נבחנת על פי כישוריה, למעשה נראה אבסורד לחשוב שארגונים יסכימו להציב אישה בתפקידי מפתח רק עקב תקנות וחקיקה. הנשים אשר קודמו הרוויחו זאת ביושר ולרוב בעקבות עבודה קשה כפליים משל גברים ועם צורך אישי וחברתי להוכיח את עצמן שוב ושוב גם במרחב הפרטי וגם במרחב הציבורי. יחד עם זאת נראה כי אכן שוק העבודה נפתח לנשים אך לא בתפקידים בכירים באחוזים זהים לשל הגברים. מדיניות העדפה מתקנת אינה מיושמת במלואה וכך נראה שהדרך לשוויון בתחום התעסוקה ובשאר תחומי החיים בישראל עוד ארוכה.
עבודה זו בוחנת את תהליך הפמיניזציה והשפעותיו ברחבי העולם ובפרט בישראל, דנה במדיניות העדפה מתקנת מבחינה היסטורית, משפטית וחוקית ומציגה תיאוריות ונתונים מהעשורים האחרונים תוך מתן דגש על השנים 2000 - 2006. במסגרת סקירת הספרות מוצגות הטענות בעד ונגד מדיניות העדפה מתקנת וכן מתבצעת בחינה של השלכותיה על מעמדן ועל קידומן של נשים במשק בישראל.

תוכן עניינים:
מבוא
אי שוויון וריבוד חברתי
סביבת העבודה כמקום ממוגדר
מדיניות העדפה מתקנת
העדפה מתקנת: היבטים משפטיים וחוקתיים
מדיניות חוקתית ומשפטית בישראל
השלכות מדיניות העדפה מתקנת
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אי שוויון וריבוד חברתי זוהי אחת מהתופעות הבולטות בחברה האנושית המודרנית והמסורתית; תופעה זו באה לידי ביטוי באופן גלוי וסמוי במרבית הפעילויות החברתיות, הפוליטיות, הכלכליות והתרבותיות בחברה. למרות שלעיתים נראה כי הדיווח היומיומי בעיקר באמצעי התקשורת להמונים (כספי ולימור, 1996) מנסה להציג תמונת מצב שוויונית השוללת אי שוויון, גזענות, כפייה ואת מקומם של סטריאוטיפים ודעות קדומות כלפי קבוצות מיעוט (למיש ולהב, 2003).

תגים:

שוויון · אפליה · תעסוקה · שוק העבודה · מיגדר · נשים · פמיניזם · מעמד האשה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העדפה מתקנת של נשים בישראל", סמינריון אודות "העדפה מתקנת של נשים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.