היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוציאליזציה לתפקידי המין

עבודה מס' 069044

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה תיאורטית של השפעת הורים על ילדיהם בתהליך החיברות לתפקידי המין.

8,975 מילים ,33 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתהליך הסוציאליזציה לתפקידי המין שעובר הפרט מילדות ועד בגרות.
תהליך זה של שיבוץ והתאמת יחידים חדשים לדרך חיים מאורגנת ולמסורת תרבותית ממוסדת, מדריך את התנהגותם ועוזר להסתגל להם למבנה החברתי (כץ ואופנייהמר, 2001). דרך פעילות גומלין עם הזולת מגבש לו היחיד זהות יחידנית (יזרעאלי, 1991) ועדיין נשמר הסדר החברתי הקיים (משוניס, 1999).
תהליך הסוציאליזציה פועל באמצעות סוכנים רבים כאשר המשפחה ובפרט ההורים הם הסוכנים הדומיננטיים (משוניס, 1999). העברת התרבות - הערכים, האמונות וכללי ההתנהגות מועברת במגוון של הקשרים חברתיים, כגון חברים למשחק, מורים, שכנים, עמיתים לעבודה, בני זוג, צאצאים, כולם תורמים את תרומתם בכל המסגרות האפשריות (כץ ואופנייהמר, 2001).
תהליך הסוציאליזציה לתפקידי המין, זהו למעשה התהליך שבו מפתח היחיד את ההתנהגויות ואת מאפייני האישיות המוגדרים מבחינה תרבותית כמתאימים למינו הביולוגי. ניתן אף לומר כי בנות ובנים באים לעולם כשבאמתחתם רפרטואר מגוון של כשרונות ותכונות, אך החברה תוך מובחנות עקבית בוחרת מה לטפח ומה לפסול (Lake,1995); כאשר בחירה זו מושפעת מדעות קדומות וסטריאוטיפים המציבים את הגבר כעליון ואת האישה כנחותה.
מטרת עבודה נוכחית זו הייתה לבחון מהי השפעת ההורים על ילדיהם בתהליך הסוציאליזציה לתפקידי המין וכיצד מועברים הערכים, תפיסות העולם והסטריאוטיפים לגבי תפקידי המין לדור הצעיר? באופן ספציפי יותר, לבחון מה משפיע על בחירת ההורים במשחקי הילדים (צעצועים, ספרים וכדומה) ומהי מידת המודעות שלהם להשלכות הבחירה על עיצוב אישיותו של הילד?

תוכן העניינים:
מבוא
1. תהליך הסוציאליזציה - הגדרה
2. חשיבותה של התנסות חברתית: תורשה וסביבה
3. הבנת תהליך הסוציאליזציה
4. המשפחה כסוכנת סוציאליזציה ראשונית
5. הסוציאליזציה על רקע יחסי הגומלין בין הילד וההורים
6. סטריאוטיפים מיניים והשפעתם על תהליך הסוציאליזציה לתפקידי מין
7. תרומת ההורים ליצירת סטריאוטיפים מיניים במשחק ובחיי היום יום
8. השפעות סוכני סוציאליזציה נוספים בשילוב עם ההורים - על תפקידי המין
9. דרכי התמודדות עם סטריאוטיפים לתפקידי מין
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המושג סוציליזציה הוא מושג סוציולוגי המתאר את התהליך שבאמצעותו לומד היחיד להיות חבר בחברה. התהליך הופך אותו מיצור גנטי ליצור חברתי. החברה מכוונת את תפיסותיהם ואת התנהגותם של בני אדם ומדריכה אותם להסתגל למבנה החברתי. תהליך זה מאפשר לחברה לשרוד; לשמור על הסדר החברתי; מאפשר לפרט להבין את חוקי המשחק, ללמוד את השפה, הכללים והציפיות כמו גם את הסטטוסים והתפקידים בחברה (כץ-אופנהיימר,2001).

תגים:

חיברות · מיניות · בנים · בנות · סטריאוטיפים · תורשה וסביבה · משחקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוציאליזציה לתפקידי המין", סמינריון אודות "סוציאליזציה לתפקידי המין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.