היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוציאליזציה למין אצל ילדים

עבודה מס' 021121

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת העברת המסרים לילד באמצעות ספרי ילדים (חיברות) - סקירת תאוריות בנושא.

2,643 מילים ,34 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

חיברות היא העברת מסרים לילד כי הוא נמצא בקבוצת שייכות כלשהי, וכי הוא אמור להתנהג בצורה מסוימת.
מספר גישות עוסקות בהסברת הלמידה אצל הילד. הגישה ההתנהגותית (בהביוריסטית) מתמקדת בהתנהגות הגלויה ובקשר שבינה לבין הגורמים הסביבתיים שקדמו לה.
תיאוריה נוספת היא תיאורית הלמידה החברתית. תיאוריה זו מדגישה את תהליכי הלמידה המתרחשים לאורך הילדות וההתבגרות כמעצבים את הילד.
כשמה, הגישה הקוגניטיבית מתמקדת דווקא במה שהגישה ההתנהגותית בחרה להימנע מלחקור: בקוגניציה של האדם, כלומר בתהליכי עיבוד המידע הסמויים המתווכים בין הגורמים ובין התגובות.

סוכני החיברות הם אמצעי התקשורת, החברה מסביב, מערכת החינוך ועוד. אני אתמקד בספרות הילדים, ובהדרכה שהם נותנים לנושאי מין.

במאמר זה אנסה לסקור בקצרה את התיאוריות השונות לגבי חיברות והשפעת ספרי הלימוד על תפקידי המין אצל הילדים והמתבגרים.

ראשי פרקים:
1. מהי חיברות
2. הגישה הקוגניטיבית והזהות המינית:
3. גיל ההתבגרות - השלב הקריטי:
4. מין בספרי ילדים
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במהלך גיל ההתבגרות, רוב המתבגרים חווים תקופה המאופיינת בהבשלה מינית (PUBERTY) - גדילה פיסית מהירה המלווה בהתפתחות הדרגתית של אברי הרבייה ומאפיינים מיניים שניוניים (התפתחות שדיים בבנות, זקן אצל הבנים, והופעת שיער ערווה בשני המינים), שינויים שהופכים את המתבגר, תיאורטית, לאינדיבידואל המסוגל להעמיד צאצאים ומתרחשים בתקופה של 2-3 שנים (Atkinson,1987).

מקורות:

אולשייקו, בנט (תשל"ב), מה ואיך נאמר לילדנו, תל-אביב, אותפז.
אליצור, א. ואחרים (1981), פרקים נבחרים בפסיכיאטריה, תל- אביב, הוצאת אחיהוד.
אריקסון, א. (1950), ילדות וחברה, תל-אביב.
בלום אורי, "מי צריך חינוך לערכים", הד הגן, תשל"ג.
בלום אורי,"לבעית החינוך לערכים בימנו",שבילי החינוך, תשל"ד, עמודים 83-90.
ברוך,מירי (תשנ"א), ילד אז ילד עכשיו, תל-אביב, ספריית הפועלים.
הראל, שלמה (תשנ"ב), הילד והחיים, תל-אביב, הוצאת עופר.
וינשטיין יהושוע, "פילוסופיה לילדים-אמצעי הגיוני לחינוך לערכים בחברה המשתנית", עיונים בחינוך, סיוון תשל"ח.
זך, נתן (1966), זמן וריתמוס אצל ברגסון ובשירה המודרנית",תל- אביב, אלף.
ירדן, יהודית (1970), "גישת הילד הרך לבעית המוות כחלק מהכרת המציאות", הד הגן, ל"ו.
לנדאו, אריקה (1974), אבא מת או אל מול הווית המת, תל-אביב, צריקובר.
נווה, חנה (1983), בשבי האבל, תל-אביב, הוצאת הקיבוץ המאוחד.
סמילנסקי, שרה (1981), תפיסת המוות בעיני ילדים, חיפה, אח.
פלובסקי, אן (1988), "חשיבותה של הספרות האורלית בחיי הילד הרך", תורת הגן.
קרן, נירה (1971), אבא של אפרת, תל-אביב, ספריית הפועלים.
רבינוביץ, אסתר (תשכ"א), תורת הגן, תל-אביב, אוצר המורה.
רגב, מנחם (1985), בדרכי הספרות לילדים, תל-אביב, הקיבוץ המאוחד, ספריית הפועלים.
רגב, מנחם (תשנ"ב),ספרות הילדים- השתקפויות, תל-אביב, אופיר.
ATKINSON, R.L.,ATKINSON,R.C.,SMITH, E.E., HILGARD, E.R., INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY, HARTCOURT BRACE JOVANOVICH PUBLISHERS, 1987.
BEM, S.L., "SEX-ROLE ADAPTABILITY: ONE CONSEQUENCE OF PSYCHOLOGICALANDROGYNY", JOURNAL OF PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY, 1975:31: P 634-643.
BEM, S.L., "GENDER SCHEMA THEORY: A COGNITIVE ACCOUNT OF SEX TYPING",PSYCHOLOGICAL REVIEW, 1981;88;P 354-364.
COTE, J.E, LEVINE, C.,"A CRITICAL EXAMINATION OG EGO IDENTITY STATUS PARADIGM",DEVELOPMENTAL REVIEW, 1988;8; P 147-188.
CUSHMAN, P., "WHY THE SELF IS EMPTY: TOWARD A HISTORICALLY PSYCHOLOGY", AMERICAN PSYCHOLOGIST, 1990; 45 (5); P 599-611.
ERIKSON, E.H.: CHILDHOOD AND SOCIETY,NEW YORK, NORTON, 1963.
GERGEN, K.J.,"SOCIAL PSYCHOLOGY AS HISTORY",JOURNAL OF PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY, 1973;26; P 309-320.
KAPLAN, H.I., SADOCK, B.J.,MODERN SYNOPSIS OF COMPREHENSIVE TEXTBOOK PSYCHIATRY, WILLIAMS & WILKINS. 1985.
HUMAN KINSEY, A.C., POMEROY, W.B., MARTIN, C.E.: SEXUAL BEHAVIOR IN THE MALE, PHILADELPHIA: SAUNDERS. 1948.
KINSEY, A.C., POMEROY, W.B., MARTIN, C.E., GEBHARD, P.H.: SEXUAL BEHAVIOR IN THE HUMAN FEMALE. PHILADELPHIA: SAUNDERS. 1953.
KITZINGER, C.,"THE INDIVIDUAL SELF CONCEPT: A CRITICAL ANALYSIS OF SOCIAL-CONTRUCTIONIST WRITING ON INDIVIDUALISM",IN G.M.BREAKWELL (ED.): SOCIAL PSYCHOLOGY OF IDENTITY AND THE SELF CONSEPT. SURREY UNIVERSITY PRESS, 1992.
MARCIA, J.E.,"DEVELOPMENT AND VALIDATION OF EGO IDENTITY STATUS",JOURNAL OF PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY, 1966;3; P 551-558.
MARKUS, H., SMITH, J.,"THE INFLUENCE OF SELF-SCHEMAS ON THE PERCEPTION OF OTHERS",IN CANTOR, N., KIHLSTROM, J. (EDS.), PERSONALITY, COGNITION, AND SOCIAL INTERACTION. HILLSDALE, N.J.:ERLBAUM, 1974.
MARKUS, H.: SELF-SCHEMATA AND PROCESSING INFORMATION ABOUT THE SELF. JOURNAL OF PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY, 1977;35; P 63-78.
PEPLAU, L.A., RUBIN, Z., HILL, C.T.: SEXUAL INTIMACY IN DATING RELASHIONSHIPS. JOURNAL OF SOCIAL ISSUES, 1977;33; P.86-109.
TAVRIS, C., OFFIR, C., THE LONGEST WAR: SEX DIFFERENCES IN PERSPECTIVE, NEW YORK, HARCOURT BRACE JOVANOVICH, 1977.

תגים:

גיל ההתבגרות · מין · מתבגרים · תפרידי מין · חיברות · מגדר · ספרות ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוציאליזציה למין אצל ילדים", סמינריון אודות "סוציאליזציה למין אצל ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.