היישום אינו מחובר לאינטרנט

לשון הרע כעילת תביעה נגד עיוות פוגעני של סימן מסחר מעוצב

עבודה מס' 068978

מחיר: 574.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת האפשרויות והרציות של השימוש בעוולת לשון הרע כעילת תביעה במקרים של עיוות סימני מסחר מעוצבים בצורה פוגענית וזאת במסגרת תופעה חדשה הנפוצה בעיקר ברשת האינטרנט.

8,639 מילים ,65 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עניינה של רשימה זו בסקירת האפשרות והרציות של השימוש בעוולת לשון הרע כעילת תביעה במקרים של עיוות סימני מסחר מעוצבים בצורה פוגענית וזאת במסגרת תופעה חדשה הנפוצה בעיקר ברשת האינטרנט. התופעה המדוברת מתבטאת בתמונות או סרטונים, יצירי גולשים, בהם נעשה שימוש בסימן מסחר מעוצב המזוהה עם עוסק או תאגיד תוך עיוות הסימן שיש בו, להשפיל את העוסק או התאגיד בעיני הבריות או לעשותם מטרה לשנאה, לבוז או ללעג או לפגוע "בעסקו, במשלח ידו או במקצועו" של העוסק או התאגיד.

במסגרת הפרק הראשון ייבחנו עילות התביעה הקיימות בהן ניתן לעשות שימוש על מנת להתמודד עם התופעה הנבחנת - לרבות דיני סימני המסחר - וחסרונותיהן של עילות אלה בהתמודדות עם התופעה החדשה. בפרק השני, אסקור את עוולת לשון הרע ויתרונותיה בהתאמתה למאפייניה של התופעה הנבחנת. בפרק השלישי אבחן את ההגנות שיכול שיעמדו למעוות הסימן והשיקולים שבהצדקת מתן ההגנה במקרים פרטיקולריים של התופעה הנבחנת. בפרק הרביעי יבדקו הסעדים שיעמדו לבעל הסימן והשפעתם על כדאיות הגשת התביעה בעילה של לשון הרע. בפרק החמישי אבחן את השיקולים החוץ-משפטיים בהגשת תביעה על ידי בעל הסימן.

תוכן עניינים:
מבוא והצגת התופעה הנבחנת
פרק ראשון - עילות התביעה הקיימות
דיני חוזים
זכות יוצרים
גרם הפרת חוזה והתערבות בלתי הוגנת
סימני מסחר
דילול (Dilution)
פארודיה וסימני מסחר
סיכום ביניים
פרק שני - עוולת לשון הרע והתאמתה
לשון הרע והזכויות המתנגשות בתופעה הנבחנת
יסודות עוולת לשון הרע
פרסום
הסימן המעוות כחלק ממכלול
לשון הרע בתמונות
פרשנות הפרסום
תוכן הפרסום
פרק שלישי - הגנות
אמת בפרסום ועניין ציבורי
הגנת תום הלב
הבעת דיעה
פרודיה
פרק רביעי - סעדים
מניעה
פיצויים
התנהגות מעוות הסימן
פיצויים ללא הוכחת נזק
פרק חמישי - רציות ושיקולים חוץ משפטיים
סיכום
נספחים

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת רשימה ביבליוגרפית נפרדת (מעבר למראי המקום הנלווים לטקסט).

קטע מהעבודה:

דיני זכויות יוצרים מגדירים את אגד הזכויות הבלעדיות אשר ניתנות, מכוח החוק, ליוצר ביצירתו(23). סימן מסחר הינו - אף בטרם היותו סימן מסחר - יצירה בהתאם לדרישות ס' 4(א)(1) לחוק זכות יוצרים (24) בהיותו יצירה אמנותית, מקורית ומקובעת. ביטוי העושה שימוש בסימן המסחר הוא למעשה יצירה נגזרת(25) המהווה, בלא אישור מהיוצר, הפרה של זכות היוצרים.
העובדה שיצירה אומנותית משרתת את יוצרה גם לצרכי בידול מסחרי איננה מפחיתה מערך היצירה וזכאותה להגנת דיני זכויות היוצרים(26).

תגים:

קניין רוחני · סימן מסחר · לשון הרע · פארודיה · תמונות · אינטרנט · תוכן גולשים · יחסי ציבור · סימן מסחרי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לשון הרע כעילת תביעה נגד עיוות פוגעני של סימן מסחר מעוצב", סמינריון אודות "לשון הרע כעילת תביעה נגד עיוות פוגעני של סימן מסחר מעוצב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.