היישום אינו מחובר לאינטרנט

ספרות וצילום

עבודה מס' 068965

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בפעילות הבין תחומית באומנויות ובשילוב שבין ספרות וצילום בפרט.

3,836 מילים ,28 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודה זו, אנסה לבחון, לעקוב ולתאר את מבנה ופשר החיבור שבין הטקסט האומנותי ואומנות הצילום. זאת כנגזרת ממבט רחב המזהה מגמה של יצירה בין-תחומית המבטאת מהלך של שינוי חברתי-תרבותי כולל, באומנות ובתחומים נוספים. אנתח את האופן בו נולד הצורך ליצור יצירה אחת המורכבת מתחומים שלכאורה נבדלים זה מזה, ולפענח מה הייתה התנועה שבגינה תחומי אומנות שונים החלו לשתף פעולה האחד עם השני, בדגש על אומנות הטקסט ואומנות הצילום.
לטענתי ההפרדה בין צילום לטקסט כאומנויות היא אינה טבעית, אלא נעשתה על ידי וקטורים חברתיים שונים (תקשורת, שעתוק ויחסי כוח בין שדות), שהובילו לכך שהצילום והטקסט כאומנויות איבדו משקל ניכר ממשמעותם ומהשפעתם בתוך השדה האומנותי. והיום, מהלכים פוסט-מודרניסטים הביאו להחלשה של כוחות אלו, כך שכעת הם ניתנים לחשיפה. חשיפה זו מאפשרת את הפשרת הגבולות בין שתי הדיסציפלינות ונוצר שימוש הדדי מתוך התלות ביניהם שמקורה בלשון, שהוסוותה בנסיבות תרבותיות-אומנותיות או פוליטיות-ממסדיות.
הפרק הראשון יהווה מבוא ובו אתאר את גבולותיהם של הטקסט והצילום כשדות, דרכי הבנייתם ואופן השפעתן של הבניות אלו על מצבו של כל אחד כיום. בפרק השני, אבדוק אפשרויות של עוררות מחודשת של הקשר החבוי, דרך גילוי חוזר של יחידת הבסיס הסימבולית של הצילום וקירוב המרחק בין טקסט לתמונה. בפרק השלישי, אתמקד באופן שבו הצילום התרוקן ממשמעות וממסר, בתהליך של ריבוי ושימוש יתר, ובפרק האחרון אציג מהלך בן-הזמן מעולם האומנות המביא את הקשר הפורה לידי ביטוי ואסכם את הדברים.
מציאת הקו המקשר תאפשר להבליט את התמוססות הגבולות, שהחלה מתוך צורך בהחייאת האפקט האומנותי, להבין את הכוחות שעזרו לנו דווקא להפנים את אותם גבולות, ולנסות ליצור מתוך החייאה של הדימוי שיבש. כלומר, לפורר את מרכיבי התמונה, או להפנים את מגבלות המבע הטקסטואלי ואת העזר שלו בתמונה המצולמת.

תוכן עניינים:
תקציר
פרק ראשון - מבוא
פרק שני:
תצלום כטקסט
המבנה הארוטי של היצירה
תמונה כטקסט
פרק שלישי:
התקבעותו של הדימוי
הדימוי בצילום התיעודי
פרק רביעי - ג'ון ברגר
סיכום
מידע ביבליוגרפי

קטע מהעבודה:

ראשית כל, ישנו מקום ליצור הבחנה בין תקופות שונות בהיסטוריה של האומנות. בניגוד לרנסנס שבה אמן יכול היה לעסוק בכמה תחומים (Gardner, 1997), המודרניזם כפה, ולא רק באומנות, תרבות של התמקצעות במסגרת דיסציפלינות, פרופסיות, הסדר של הפרדת רשויות, או מיון לקטגוריות (דגלס, 2010).

תגים:

ספרות · צילום · תצלום · בין תחומי · פוסט מודרניזם · רולן · ברת' · רולאן · בארת' · וולטר · בנימין · שפה · לשון · שיח · שיעתוק · גבולות · אומנות · אמנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ספרות וצילום", סמינריון אודות "ספרות וצילום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.