היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיסלקציה ודימוי עצמי

עבודה מס' 068950

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה עיונית באשר לקשר שבין תופעת הדיסלקציה לבין רמת הדימוי העצמי של הדיסלקטים.

9,887 מילים ,26 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

במסגרת הדיון המוצע בעבודה זו אעסוק בשאלת הקשר שבין תופעת הדיסלקציה לבין רמת הדימוי העצמי של מי שהינם סובלים מדיסלקציה.

מממצאי מחקרים שונים, כפי שיוצגו בהמשך, ניתן ללמוד על קשר ישיר בין תופעת הדיסלקסיה לבין רמות דימוי נמוכות של פרטים המוגדרים כדיסלקטים.
ההכרה בקיומו של קשר נסיבתי בין דיסלקציה לבין רמת דימוי עצמי, הינה הכרחית משום שהיא מניחה ביסודה שהתמיכה, דרכי הטיפול והסיוע צריכים להנתן על פני מספר צירים ולא רק להצטמצם במישור לקויות הלימוד.
העבודה מורכבת מארבעה פרקים: הפרק הראשון יעסוק בשאלה מהי תופעת הדיסלקסיה, ובו מוצגות תיאוריות הדנות בתופעת הדיסלקסיה. חלק זה כולל ארבעה תתי פרקים וכל תת פרק עוסק בפן אחר לגבי הסוגיה.
בתת פרק ראשון אביא הגדרות שונות לתופעת הדיסלקסיה; תת פרק שני יעסוק בשאלה האם ישנו קשר בין הדיסלקסיה לאינטלגנציה של הפרט; תת פרק שלישי ידון בשאלה האם הדיסלקסיה תורשתית; בתת פרק רביעי אציין את מאפייני הדיסלקסיה וקשיי התיפקוד של אוכלוסיית הדיסלקטים.
הפרק השני יעסוק בדימוי עצמי, שבו מוצגות תיאוריות הדנות בדימוי העצמי. פרק זה כולל שלושה תתי פרקים וכל תת פרק עוסק בפן אחר לגבי הסוגיה.
בתת פרק ראשון אביא הגדרות שונות לדימוי העצמי של הפרט; בתת פרק שני אביא תיאוריות שונות שחלקן טוענות כי דימוי עצמי מתפתח אצל הפרט תוך כדי יחסי גומלין בינו לבין סביבתו ותיאורתיקנים אחרים הטוענים כי דימוי עצמי נוצר מתחושת הפרט על עצמו. בתת פרק האחרון בפרק זה אדון בחשיבותו של הזולת על התפתחות הדימוי העצמי, אציג משתנים רבים ומגוונים המשפיעים על הדימוי העצמי של הפרט ברמות השונות של הפעילות האנושית: האישית, המשפחתית והחברתית והבית ספרית.
נמצא כי הדימוי העצמי של הפרט מתגבש במערכת של תשומות תפוקות כפי שמתקבלות במסגרת האינטראקציה של הפרט עם סביבתו, ומתאפיין על צירי התגובות והערכות של הסובבים ומלווה את הפרט מילדותו ועד לבגרותו. במידה רבה, הדימוי העצמי של הפרט הוא בחינת בבואת ראי של תפיסת אישיותו כפי שהינה משתקפת בעיני הזולת. הזולת הוא במידה רבה קנה המידה להערכה עצמית.
הפרק השלישי והאחרון ידון בקשר בין דימוי עצמי ודיסלקסיה. הפרק מורכב מארבעה תתי פרקים. בתת פרק הראשון אביא תיאוריות שונות הדנות בתחושותיו והתמודדותו של הדיסלקט עם התופעה; בתת פרק שני אדון בהתנהגות ההורים היכולה לשפר את דימוי העצמי של הדיסלקט ובתת פרק שלישי אדון בהתנהגות המערכת הבית ספרית היכולה לעזור לדיסלקט לשפר את הדימוי העצמי שלו.

תוכן העניינים:
מבוא

פרק ראשון - מהי דיסלקסיה
א. הגדרות דיסלקסיה
ב. דיסלקסיה ואינטלגנציה
ג. דיסלקסיה ותורשה
ד. מאפייני הדיסלקסיה וקשיי התיפקוד של אוכלוסיית הדיסלקטים

פרק שני - מהו דימוי עצמי התפתחותו וחשיבות הסביבה
א. הגדרות דימוי עצמי
ב. כיצד מתפתח הדימוי העצמי ושלביו
ג. חשיבות הזולת בהשפעה על הדימוי העצמי

פרק שלישי - הקשר בין דימוי עצמי ודיסלקסיה
א. דימוי עצמי של הדיסלקט
ב. שיפור הדימי העצמי של הדיסלקט ע"י התנהגות המשפחה
ג. שיפור הדימוי העצמי של הדיסלקט ע"י המערכת הבית ספרית

סיכום
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פורסט, (2000, עמ' 18) מציין כי במחקרים אחרונים נמצא כי שליש מתלמידי חטיבת הביניים והתיכון נכשלו בקריאה והבנת הנקרא מסיבות שונות. מתוכם 10% - 15% ליקויי למידה וכ- 2.5% - 3.5% מליקוי למידה הם דיסלקטים קשים וכ- 1% אלקסים - אי יכולת קריאה מוחלטת.

תגים:

דיסלקציה · אינטליגנציה · תורשה · קשיי תפקוד · לימודים · בית ספר · בית הספר · קשיי למידה · לקויי למידה · ליקוי למידה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיסלקציה ודימוי עצמי", סמינריון אודות "דיסלקציה ודימוי עצמי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.