היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטי מס של אופציות לעובדים

עבודה מס' 068946

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תמציתית של הנושא, המתבססת על שלושה מאמרים.

2,620 מילים ,7 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

במעבר ממשטר מס במדינה אחת למשטר מס במדינה אחרת עלולות להיווצר מלכודות מס, במיוחד כאשר מדובר במימוש אופציות למניות המוענקות לעובדים, זאת עקב הוראות שונות שאינן מתואמות בין המדינות. קיימות הוראות לגבי חלוקת הכנסה בין מדינות וזיכוי בשל תשלום מס במדינה האחרת, אולם הוראות אלו מותנות בתנאים שונים.
מס הכנסה מחלק באופן ליניארי את הרווח ממימוש האופציות בין ישראל לחו"ל, לפי תקופת ההחזקה באופציות ונקודת החתך נקבעת לפי מועד ניתוק התושבות. ניתוק לא נכון של תושבות עלול לגרור חיוב במס בישראל גם על תקופת צבירת הרווח בחו"ל, כאשר במקביל גם המדינה האחרת תרצה לחייב הכנסות אלה במס. בארצות הברית קיים מיסוי פדראלי וברוב המדינות גם מיסוי מדינתי. ברמה הפדראלית קיימות הוראות חלוקת הרווח ממימוש האופציות וזיכוי על מס ששולם בחו"ל, בעוד שברמה המדינית אין הוראות כאלה וכל הרווח ממימוש האופציות, לרבות החלק שנצבר מחוץ לארצות הברית, עלול להתחייב במס מדינתי.
בשנים האחרונות חלו שינוים רבים במיסוי אופציות למניות בישראל, הן ברמת החוק והן ברמת הסדרים שונים של שלטונות המס. עקב אופי האופציות, שתקופת הבשלתן והחזקתן היא על פני שנים רבות, הוראות מיסוי שונות עשויות לחול על העובד על סוגי אופציות שונות שהוענקו לו. סוגיות אלה תקפות גם כאשר העובד מקבל אופציות בחו"ל וממש אותן בישראל(1).
---------------------------------------------------------------------
1. "שיקולי מס ומלכודות במימוש אופציות למניות עובדים ישראלים ברי לוקיישן", ישי עציון, 18.4.10

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. מושגים עיקריים
3. דיון
4. מסקנות
5. מקורות מידע

קטע מהעבודה:

הקצאת אופציות לעובדים (Employee Stock Ownership Plan או ESOP ) היא הקצאת הזכות לעובדי החברה למימוש מניות של החברה במחיר קבוע מראש (מחיר מימוש) ובמועד קבוע בעתיד (מועד המימוש). הקצאת אופציות לעובדים משמשת להגברת מוטיבציה בקרב העובדים, תמריץ בקליטת עובדים חדשים, תחליף להעלאות שכר וצמצום ניגודי אינטרסים בין בעלי המניות למנהלים. הענקת אופציות מתבצעת בדרך של אימוץ תוכנית אשר על בסיסה נחתמים חוזים אישיים עם מקבלי האופציות. קיימים שני סוגים של תוכניות: "תוכנית מפצה" - תוכנית שמטרתה לתגמל את העובדים והיא משקפת הטבה לעובדים, "תוכנית שאינה מפצה" - תכנית שמטרתה להרחיב את הבעלות על החברה בין העובדים(2).

תגים:

מיסוי · משטרי מס · מס הכנסה · שיקולי מס · מוצבים · עובדים מוצבים · רילוקיישן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטי מס של אופציות לעובדים", סמינריון אודות "היבטי מס של אופציות לעובדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.