היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפוסט מודרניזם והשפעותיו על עולם התרבות והסיפורת העברית.

עבודה מס' 068905

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פוסט מודרניזם, השפעותיו על הספרות וניתוח היצירה "אדושם" ע"פ המאפיינים.

5,045 מילים ,6 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

הרעיון הפוסט מודרניסטי מציע לנו לבחון את המציאות הקיימת, בעין חדשה. הוא מציע להתבונן על אותם המושגים המסורתיים עליהם מושתתים ערכינו, מאווינו ושאיפותינו כחברה ולבדוק האם הם עוד משרתים את מטרותינו, האם יש צורך להחליפם באחרים או אולי לתקנם?
הרעיון הפוסט מודרני עוד לא גיבש תיאוריה ברורה ושלמה אלא מציג מכלול רעיונות הקשורים לשיח הכללי המתנהל כיום בחברה הישראלית בתחומי דעת שונים כגון במדעי החברה ובמדעי הרוח. ניתן לראות כי על אף המתח הקיים בין השניים לא ניתן לנתק את המושג "פוסט מודרניזם" מה"מודרניזם" הקיים דווקא משום שהתפתחות הפוסט מודרניסטיות מושתת על תחושת ההתקדמות והשוני שחלו על החברה הישראלית בשנים האחרונות ובין היתר גם בשל אי שביעות הרצון מהתפיסה המודרניסטית הקיימת.
אחת הזירות המרתקות בהן ניתן להרגיש את השינוי שחל בחברה הישראלית בעקבות חלחול תפיסות אלו לתוכה היא הזירה הספרותית. מאז ועד היום, זירה זו משמשת כקרקע יציבה להתמודדות עם שאלות קיומיות יסודיות של החברה היהודית- ישראלית. הסיפורת הביאה ביצירותיה לאורך השנים אידיאולוגיות שונות ותפיסות חברתיות המעסיקות אותה עוד מימי קום המדינה לאורך שנותיה ועד היום. ניתן לראות באופן ברור כי עולם הסיפורת של שנות השמונים מקבל את משמעותו המיוחדת דווקא על בסיס הנורמות שהוצבו על ידי יוצריה בשנות השישים.
יוצרי שנות השישים שכונו "סופרי הגל החדש" ביניהם הסופרים עמליה כהנא-כרמון, עמוס עוז ויורם קניוק, הציגו את הממד החברתי פוליטי באופן מרכזי ביצירותיהם ובנוסף יצרו גם חיבור אנלוגי בין המישור האישי למישור החברתי מה שהפך למאפיין מרכזי בכתיבה המודרנית. לעומתם, יוצרי שנות השמונים- תשעים שכונו "סופרי הגל האחר" ביניהם אתגר קרת, יעקב שבתאי ואורלי קסטל-בלום, עברו מהעיסוק בבעייתיות הפסיכולוגית חברתית קולקטיבית של העם במדינתו להתעסקות באני הפרטי. כבר בשלב זה ניתן לראות בחלחול התפיסה הפוסט מודרניסטית ועל השפעותיה על היוצרים ועל יצירותיהם בעולם הסיפורת דאז. השינוי בכתיבה והמעבר לעיסוק באני מגולל שינוי דרסטי שחל בחברה הישראלית בשנות השמונים.
עבודה זו תעסוק בהרחבה בכתיבה הפוסט מודרניסטית בשנות השמונים ובתמורות שחלו בעולם הסיפורת הישראלית. חלקה הראשון- יציג בהרחבה את התפיסה הפוסט מודרנית ואת השפעותיה על עולם הסיפורת שבין שנות ה- 60 ל-80. חלקה השני יציג את מאפייני הכתיבה הפוסט מודרנית כפי שהם באים לידי ביטוי ביצירה "אדושם" המובאת מתוך קובץ הסיפורים: "הדוד פרץ ממריא" מאת יעקב שבתאי. חלקה השלישי יציג את ניתוחה הספרותי של היצירה "אדושם" תוך התייחסות למימדים הבאים: מימד הזמן, היחס לעולמן הפנימי של הדמויות והרובד הלשוני בסיפור.

תוכן הענייניים:
מבוא
חלק א'
התפיסה הפוסט מודרנית והשפעותיה על עולם הסיפורת שבין שנות ה-60 ל-80.
פוסט מודרניזם- התפיסה
פוסט מודניזם בישראל
הפוסט מודרניזם בספרות העברית
בין השישים לשמונים

חלק ב'
מאפייני הכתיבה הפוסט מודרנית כפי שהם באים לידי ביטוי ביצירה "אדושם" מאת יעקב שבתאי
בירור מושג הזהות
"האני" במרכז ונגזר ותיו
המרחב והשוליים
המרחב כממר זמן
המימד המטפיזי

חלק ג'
ניתוח היצירה על פי שלושה מימדים
עולמן הפנימי של הדמויות
דמותו של אלי
דמותו של הסב
דמותה של ג'נטילה
מימד הזמן
רובד לשוני
לסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לכתיבה הפוסט מודרניסטית קיימים מאפיינים רבים. מרבית היצירות המזוהות עם כתיבת שנות השמונים והתשעים שוברות בצורה מופגנת את הדפוסים הריאליסטיים ומהוות כרוח נגדית לאמירות ולקביעות שבסיפורת הדור הקודם. מאפיינים שניתן לזהות בין השאר בכתיבה הפוסט מודרנית מדברים על התפוררות ערך הקולקטיב, שינוי בתפיסת "הביחד" החברתי-ישראלי, פריצת המבנה הליניארי בכתיבה, התייחסות לשוליים החברתיים בעלילה, העמדת ה"אני הפרטי" במרכז, הקפת הווית החיים מכל צדדיה ועוד.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפוסט מודרניזם והשפעותיו על עולם התרבות והסיפורת העברית. ", סמינריון אודות "הפוסט מודרניזם והשפעותיו על עולם התרבות והסיפורת העברית. " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.