היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרדוקס הפוסט-מודרניזם בסרט "סוף הוליוודי"

עבודה מס' 067268

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט עפ"י תיאוריות ז'אנר.

1,781 מילים ,2 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הסרט "סוף הוליוודי" (Hollywood Ending, 2002), בבימוי וודי אלן (Woody Allen), הוא דוגמה מעניינת לבחינה במתודולוגיה המוצעת. למרות שהסרט ניתן לסיווג כקומדיה רומנטית, הרי שהסביבה בה הוא פועל - תעשיית הקולנוע - מהווה נתח ניכר מעיסוקו של הסרט, כך שניתן לדון בסרט מהיבטי הז'אנר. בנוסף, הרפלקסיביות שבעיסוק בתעשיית הקולנוע היא היבט פוסט-מודרני נוסף, הראוי להשתלב בדיון האם "סוף הוליוודי" הוא סרט פוסט-מודרני. לפני הדיון בהיבטים הפוסט-מודרניים נבסס תחילה את הסרט בתבנית הז'אנר כפי שמוצגת ע"י שץ ונבחן את באיזה שלב התפתחות הז'אנר נמצא הסרט (עפ"י תיאוריה זו). לאחר מכן ניגש לבחינה של הסרט מהיבטים פוסט-מודרניים מערכתיים ובחינת גבולות הז'אנר ולבסוף מבחינה תמאטית. לכשתהיינה מסקנות מכל ערוץ ניתוח (התפתחות ואנליזה) נוכל לסכם ולשאול כיצד מיוצג הפוסט-מודרניזם בסרט והאם הסרט פוסט-מודרני.

קטע מהעבודה:

גישות מוקדמות למחקר קולנועי עפ"י ז'אנר היו מבוססות בעיקרן על טקסט ואסתטיקה. הנחת היסוד כי הז'אנר מתפקד כמערכת אוטונומית הביא את המחקר לעסוק בעיקר בשאלות הקונבנציות הז'אנריות ("מדוע המערבון הוא מערבון?" ובהכללה "מדוע ז'אנר הוא ז'אנר?") ולהתמקד בעיקר בשאלת הגבולות המפרידים ביו מערכות הז'אנר השונות. התפתחות גישת הז'אנר הביאה לדיון גם את תפקודו המערכתי של הז'אנר - התנגשות של טקסט ואסתטיקה עם תפקיד הז'אנר כמכניזם בתעשיית הקולנוע, אך ברוב המקרים הגבולות המפרידים בין הז'אנרים נשארו ברורים והדיון בהם היה חלק מהגישה המחקרית. גישות מאוחרות ועכשוויות יותר דנות לא רק בשאלות האסתטיות, אלא גם בשאלות חברתיות, תרבותיות, היסטוריות ופוליטיות, ולעומת הגישות המוקדמות יותר, הן נוטות למחוק את הגבולות בין הז'אנרים ובין תרבות ההמונים לתרבות גבוהה כך שז'אנרים אינם תופעה בדידה המוכלת בתוך גבולות ברורים אלא יותר תופעה המכילה מרכיבים קולנועיים (עלילות, איקונוגרפיה וכיו"ב) משתנים ומשותפים. הז'אנר הוא מערכת מאוחדת של גורמים החוצים עולמות סיפוריים (Neale, qtd. in Gledhill 224).

תגים:

ז'אנר · וודי אלן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרדוקס הפוסט-מודרניזם בסרט "סוף הוליוודי"", סמינריון אודות "פרדוקס הפוסט-מודרניזם בסרט "סוף הוליוודי"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.