היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק טל - המחלוקת סביב גיוס בני הישיבות

עבודה מס' 068858

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השלכותיו של חוק טל על האזרחות הישראלית.

10,493 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הדיון הסבוך בדבר גיוסם של בני הישיבות לצה"ל שאף אפשר לכנותו פולמוס, מהווה את אחד ממקורות החיות של השסע המתמשך הקיים בין דתיים לחילוניים בישראל, וקיים עוד מאז קום המדינה.
עיגונו בחוק של הסדר שחרור בחוקי הישיבות שתורתם אומנותם, על-ידי העברת "חוק טל" עורר מחדש ובאופן חריף ביותר את הוויכוח סביב הנושא.
מטרת עבודה זו היא לבחון את השפעתו של חוק טל על האזרחות הישראלית. חוק טל מגדיל את חוסר השוויון בחברה הישראלית ביו צעירים חרדים לצעירים דתיים וחילוניים והופך את היחסים הסבוכים שבין החברה הכללית לחברה החרדית למורכבים עוד יותר.
עבודה זו תבחן את "חוק טל" ואת השפעתו על שימור הזהות הקולקטיבית בישראל,עקרון חופש הדת וחוסר השוויון בחברה הישראלית -יהודית.
עם זאת חוק טל מבטא במידה מסוימת פשרה בין הכרה בזכויות קבוצתיות של החרדים לבין הצורך להסדיר באופן מעשי את שילובם בחברה הישראלית ללא גיוס לצבא.
כלומר יש כאן מתיחות רבתי, שכן בטווח הארוך "חוק טל אמור ליצור הכללה של החרדים בחברה ובשוק העבודה אך לא בצבא (נחושתן, 2001).

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. "חוק טל" - מקורותיו וגלגוליו
3. על שירות צבאי, אזרחות ושוויון
4 החברה החרדית בישראל
4.1 התייחסות החברה החרדית לביהמ"ש העליון
4.2 אופייה של הקהילה החרדית ויחסיה עם החברה החילונית
4.3 השסע הדתי-חילוני
5. גיוס בני ישיבות לצה"ל - רקע ונתונים סטטיסטיים
6. העתירות לבג"ץ נגד חוק טל
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ואולם, לעומת החברות המערביות, החברה הישראלית מעצם הווייתה היא חברה מיליטנטית עם ציבור לוחם. (לפי ברזילי 1992), כ-90% מכלל הציבור בישראל סבור, שהפעלה יזומה של כוח צבאי היא אמצעי מתאים וכשר לביטול איומים, הנתפסים כסכנות לביטחון המדינה. מעטים בלבד סבורים, כי מאמצים דיפלומטיים הם האמצעי הבלבדי לפתרון בעיית הסכסוך הערבי-פלסטיני-יהודי.

תגים:

צבא · מדינה · חוק טל · דתיים · גיוס · בני ישיבות · דת ומדינה · דתיים וחילוניים · שסע · ישראל · אפליה · חוקי יסוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק טל - המחלוקת סביב גיוס בני הישיבות", סמינריון אודות "חוק טל - המחלוקת סביב גיוס בני הישיבות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.