היישום אינו מחובר לאינטרנט

רכיבה טיפולית

עבודה מס' 068784

מחיר: 253.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: משמעות הקשר שבין אדם לחיה לטיפול בילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז במסגרת רכיבה טיפולית בחוות גרופית.

4,362 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

לאור הנתונים שאספנו במהלך תצפיות השדה, ראיונות עם המדריכה, הנוגעים בדבר וחומר תיאורטי ספרותי, נציג בעבודה הנוכחית את השאלה:
כיצד מטה-תקשורת ברכיבה טיפולית, בקרב ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, יוצרת מרחב פוטנציאלי להתפתחות קשר בין אדם לחיה?

בבואנו לענות על שאלה זו בחנו את מהותה של הרכיבה הטיפולית בכלל ותרומתה להתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז בפרט. מצאנו כי מושגים כמו מרחב פוטנציאלי ומטה תקשורת עוזרים להבין את המסגרת והתנאים שתורמים להתמודדות זו ולהתהוות הקשר שבין האדם לחיה.

דרך פרקי הניתוח נעמוד על ההיבטים השונים של תרומת הקשר הלא מילולי שנוצר בין הילד והסוס לטיפול בהפרעת קשב וריכוז בחוות גרופית, טיפול המתווך על ידי מטפלת ומתקיים תוך שימוש במרחב ביניים שמעצים את החוויה.
פרק ראשון יעסוק ברכיבה הטיפולית עצמה. פרק שני יעסוק במטה-התקשורת המתפתחת תוך כדי הטיפול. בפרק השלישי נעמוד על מאפייני המרחב שהופכים אותו לפוטנציאלי להתפתחות תקשורת זו. פרק רביעי יתמקד בתרומת הרכיבה להפרעה של קשב וריכוז והפרק החמישי יסכם את התפתחות הקשר בין המטופל לחיה ותרומתה לתהליך כולו.

העבודה הינה עבודת גמר בקורס שיטות מחקר איכותניות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון - רכיבה טיפולית
פרק שני - "מטה תקשורת"
פרק שלישי - "מרחב פוטנציאלי"
פרק רביעי - הפרעת קשב וריכוז
פרק חמישי - קשר אדם-חיה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניתן לראות שרכיבה היא אלטרנטיבה טיפולית למוגבלויות שונות המפותחת גם בארץ ומועברת על ידי אנשי מקצוע מוסמכים. זמן הטיפול וציוות לסוס נבחנים באופן אינדיווידואלי לכל מטופל בדגש על היבטים פיזיים ורגשיים. מושגים של "מטה תקשורת" ו"מרחב פוטנציאלי" הם לדעתנו חלק בלתי נפרד מאופי הטיפול, הם אלה שמאפשרים את התפתחות הקשר בין המטופל לסוס שהוא בסיס להצלחתו.

תגים:

רכיבה טיפולית · ADHD · סוסים · טיפול · בעלי חיים · צרכים מיוחדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רכיבה טיפולית", סמינריון אודות "רכיבה טיפולית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.