היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסת הגבריות בקרב מתעמלים קיצוניים

עבודה מס' 068722

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מכוננת זהותם הגברית של המתאמנים הקיצוניים באמצעות פרקטיקת האימון הגופני.

7,427 מילים ,25 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

הגוף החטוב, הגמיש והאנרגטי, בעל הגבולות המעוצבים, הפך לדימוי עוצמתי בתרבות המערבית העכשווית, עדי כדי הכתרתו כאייקון תרבותי (1999,Sassatelli). אין זה מפתיע אפוא כי בשנים האחרונות, עולה מספרם של המתאמנים במכון הכושר, אתר הנתפס כמרכזי ביצירת אותו 'גוף אידיאלי'. (2005 ,Crossley).
במחקר זה אתמקד בחקר הגבריות. אבקש להתחקות אחר תהליכי "עשיית הזהות" של גברים תוך התמקדות במכון הכושר ובפעילות היומיומית הספציפית - פרקטיקת האימון הקיצוני. שאלת המחקר בה אתמקד היא: כיצד מכוננת זהותם הגברית של המתאמנים הקיצוניים באמצעות פרקטיקת האימון הגופני. ובנוסף, אנסה להבין את הסיבות העומדות מאחורי האימון הקיצוני במכון הכושר, הן דרך בחינת המניעים המוטיבציוניים שביסוד הפעילות, והן דרך קשירתם לסביבה התרבותית בה הן מתרחשות ולתפיסות התרבותיות המשתקפות מהן.

הניתוח להלן מבוסס על תצפית אחת וכן על שלושה ראיונות עומק עם מתאמנים קיצוניים אשר נבחרו על ידי. כל המרואיינים במחקר זה הינם גברים, יהודים, חילונים, ממעמד סוציו אקונומי בינוני גבוה, וגילם נע בין 26 ל- 36.

תוכן עניינים:
פרק ראשון: מבוא
פרק שני: הגוף והתרבות
פרק שלישי: קיצוניות
פרק רביעי: סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מכון הכושר מן ההיבט החברתי:
מכון הכושר בדומה לבר או בית כנסת, איננו מהווה קהילה בפני עצמה אלא משמש כמוסד בעל מטרה ספיציפית, אולם אלה המשתייכים למכון הכושר חולקים אומנות, פעולות וערכים משותפים ששונים ואף זרים לאדם חיצוני.
אוריינטציה תרבותית- ניתן לראות כי ערכים עיקריים המעצבים את תרבות מכוני הכושר נשענים על ערכי יסוד של התרבות האמריקאית- המערבית. חלק מן ערכים אלו כוללים: מכוונות מטרה ואינדיבידואליזם (ערכי יסוד בתרבות האמריקאית, Levine;1995).

תגים:

מכון כושר · ספורט · אימון קיצוני · גוף חטוב · דימוי עצמי · זהות גברית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת הגבריות בקרב מתעמלים קיצוניים", סמינריון אודות "תפיסת הגבריות בקרב מתעמלים קיצוניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.