היישום אינו מחובר לאינטרנט

פמיניזם ומדונה

עבודה מס' 068715

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מופעי הגוף של מדונה - ראווה או מחאה?

9,924 מילים ,12 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מדונה - הזמרת (השחקנית?) והתופעה, זכתה להתייחסויות קוטביות לאורך הקריירה הענפה שלה, הן מצד מבקריה והן מצד קהליה ומעריציה. מדונה פופולרית בצורה חסרת-תקדים. היא זכתה באינספור פרסים ונמצאת מזה שנים בכותרות. אבל ההצלחה של מדונה עשויה להיות פחות תוצאה של הכשרון האומנותי שלה ויותר של יכולתה לאתגר הירארכיות ממוסדות של מגדר ומיניות. מדונה עומדת כבר שנים במרכזה של מחלוקת בין פמיניסטיות, כאשר צד אחד רואה אותה כמציבה אתגר מתקדם ונועז למשטר הפטריאכלי ואילו הצד האחר רואה אותה כריאקציונרית הפועלת להחזרת המצב הקודם והאנטי-תזה לפמיניזם.
יתכן מאוד כי רוב הפמיניסטיות יסכימו שמדונה ראויה לכבוד על התבונה השיווקית שלה, ועל אריכות הימים שלה בענף שנשלט בעיקר ע"י גברים, אך אי-הסכמות יתגלו באופן בלתי נמנע, ביחס לדימויים שלה בכלל ודימויי הגוף שלה בפרט, שהבטיחו את הצלחתה. המגדר הוא הבנייה חברתית, הסכמה קולקטיבית סמויה ומחייבת והתרבות שלנו - התרבות הפטריאכלית, מענישה את מי שנכשלת בביצוע הפעולות המצופות במתחם המגדרי שלה, בביצועיות המגדרת שלה. הטענה היא כי פעולות שלכאורה נראות כטבעיות לנו הן אלה שיוצרות מגדר וגם זהות המתכוננת באופן בלתי מורגש כיוון שהם כבר מושרשים בתרבותינו ובחינוכינו על ידי הפטריארכיה.
מדונה הואשמה בהיותה אנטי-נוצרית ואנטי-מוסד-המשפחה, וכונתה "זונה", ו"טורפת גברים" הנפח הגדול של ביקורת זו מוכיח שהיא לא מוערצת על ידי כולם בכל העולם. נראה כי מרבית העבודה האקדמית התמקדה באופן שבו הטקסטים של מדונה מייצרים משמעויות והנאה עבור מעריציה, ובניסיונות להסביר מדוע אישה כל-כך פופולרית גורמת לכזאת עוינות כמו גם לכזאת הערצה. השאלה שהביקורת הפמיניסטית עשויה לעלות היא מהו מהות הגוף הנשי ועבור מי? מבקרות מדונה ישאלו האם על ידי השימוש שלה באותם מונחים של מיניות, בעצם משתמשת בכל נקודות הכח שבדיון המודרני הישן היו אמורות להיות מוסתרות? היא משתמשת בסקס, בכוח, בפורנוגרפיה ובגוף עצמו ומביאה אותם למצב אליו אנו מחוייבים להגיב. חשוב לציין כי גם אלו המבקרים את מדונה, מעניקים לה כוח סימבולי, ומיליוני צעירים מעריצים אותה דווקא בשל השינויים שהיא מבצעת במוסכמות תרבותיות.
בעבודה זו בחרתי להציג מגוון פמיניסטיות הדנות במגדר ויצוגו, מיניות, מיתוס היופי, כח, סקס, סקסיות וכן, מעט על המסומנות של מדונה ותפיסתן אותה.
בפרק השני אנתח את אחת מיצירותיה הבולטות של מדונה, "Express Yourself" (1989) , כאשר אתייחס אף לדיון של הפמיניסטיות אשר מניתי - אבחן את הרעיונות העולים מהטקסט, ואנתח אותו בהקשרים של מגדר, יצוג הגוף הנשי, ייצוגי מיניות ואתייחס גם לפרשנות הנשית ולקהילה הפרשנית המשמעותית - נערות צעירות.

לאורך עבודה זו אנהל דיון בשאלה, האם מדונה היא תוצר תרבות של הפטרונות הגברית שקבעה מה היא "אשה" ותפסה את האשה האידיאלית והנחשקת כאשה יפה, מינית, בעלת גזרה, וכל מה שנשים משועבדות לו כיום מכורח נקודת מבטם של הגברים? או האם היא חוצה גבולות ומייצרת חתרנות על ידי מחיקתם ובניית חדשים, האם היא מופיעה בכללים חדשים משלה מתוך מודעות מלאה לכל צעד ויוצאת כנגד המבט הגברי?

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': סקירה ביבליוגרפית ותחילתו של הדיון - מופע הגוף של מדונה - ראווה או מחאה?
פרק ב' - ניתוח הקליפ "Express Yourself" (1989) במאי- David Fincher
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח: תיאור הקליפ + מילות השיר + עלילת הסרט מטרופוליס

קטע מהעבודה:

הגוף הנשי - המחשבה על הגוף הנשי כאתר בעייתי ומקעקע, העובדה שיש לנו, הנשים, מערך הורמונלי שכזה, האמונה כי הגוף שלנו מצדיק פיקוח ומשטור - כל הרעיונות הללו כה חזקים, עד אשר פמיניסטיות מהגל הראשון לא יכלו להתעלם מהם. האופן שבו המחשבה על גוף נשי במסגרת עולם שייצר דיכוטומיה נוקשה והיררכית בין טבע ותרבות. כאשר הטבע נחשב הנחות יותר, והתרבות כנעלה יותר הביאה את סימון דה בובואר (דה בובואר 2007) לדון בשאלה איך להתגבר מעבר לביולוגיה של הגוף? איך יתאפשר לנו המסע הגברי אל הרוח, אל הנפש? מין/מגדר - ציון באמצעות המושג מין את אותו מקום של הנתונים ה"טבעיים", את החומר של הגוף, ההבדל בין זכר לנקבה, שהביולוגיה כמדע מופקדת על הסברתם. החידוש של הפמיניזם היה המושג "מגדר" - הפרשנות התרבותית לתכונות המין. איך התרבות מחברת את הגוף בעל הביולוגיה הספציפית הזאת אל תוך תפקידו המצופה בעולם? זהו אחד מהמשחקים המרכזיים של התיאוריות הפמיניסטיות. למרות שיש נתונים שמבחינים בין זכר לנקבה, התוצאות שאנו מקבלים בתרבות בין אישה לגבר הן התנהלות אחרת, תוצאות אחרות- היררכיות. כל אלה הם לא תוצאה הכרחית של נתוני המין הביולוגיים אלא תוצאה של הטייה בפרשנות של נתוני המין.

תגים:

מופע הגוף · מיתוס היופי · פרפורמנס · ברטקי · באטלר · דבורקין · קליפים · מוסיקה · פופ · מיניות · מטרופוליס · ייצוגים נשיים · נשים · אישה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פמיניזם ומדונה", סמינריון אודות "פמיניזם ומדונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.