היישום אינו מחובר לאינטרנט

בעיות נציג בין השותפים בקרנות הון סיכון

עבודה מס' 068711

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המבנה המשפטי של קרנות הון סיכון תוך התמקדות בבחינת בעיות הנציג השונות העולות ביחסים בין השותפים המנהלים של השותפות לבין השותפים הכלליים.

6,982 מילים ,25 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו סוקרת באופן כללי את תעשיית הון סיכון ואת המבנים המשפטיים של קרנות הון סיכון, תוך שימת דגש על הגדרת המאפיינים המרכזיים של חוזה השותפות המוגבלת המגדירים את היחסים בין השותפים הכלליים המנהלים את הקרנות לבין השותפים המגובלים אשר משקיעים הון בקרנות אלה. תחום העניין העיקרי שלי, הינו בעיית הנציג הקיימת באופן אינהרנטי במבנה השותפות המוגבלת, תוך התמקדות בתחום קרנות הון סיכון ומציאת הפתרונות (החוזיים) האפשריים לבעיות הנציג השונות.
הסכמים ארוכי טווח המסדירים את היחסים של קרן הון הסיכון מגדירים את כל הזכויות והחובות בין השותפים לאורך כל חיי השותפות. עיצוב חוזי מתאים יכול להפחית את בעיית הנציג ביחסים בין המשקיעים לבעלי הקרן. הגבלות המשפיעות על מנהלי הקרן ופעולות הקרן, כמו גם מבנה חלוקת הרווחים הינם גורמי מפתח המפקחים על יחסים אלה. על סמך מידע קיים עובר להתקשרות בחוזה השותפות, הצדדים חותמים על הסכם פארטו אופטימאלי ארוך טווח . ניסוח ראשוני של הסכם השותפות הוא בעל חשיבות עליונה כיוון שמשא ומתן מחודש הוא לרוב בלתי אפשרי לאור העלויות הגבוהות וכן לאור מספר רב של משקיעים מעורבים.
בעיות נציג פוטנציאליות בין השותפים המוגבלים לשותפים הכלליים, מבנה חלוקת הרווחים והתמריצים, כמו גם ההגבלות המוגדרות בחוזה השותפות, הם גורמי מפתח ביחסים בין שני סוגי השותפים הנ"ל. במחקר זה אסקור בעיות נציג עיקריות בשותפות המוגבלת ואבקש להציג גורמים המאפיינים את המגבלות והפיצויים החלים על השותפים המנהלים.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה של תעשיית הון סיכון
מבנה השותפות המוגבלת
בעיית הנציג
בחינת המרכיבים החוזיים המרכזיים על פי מודלים רלוונטיים
מוניטין וכוח מיקוח כמשפיעים על עיצוב החוזה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תעשיית הון סיכון הינה קרקע פורייה לבעיות נציג כאשר קיימים פערי המידע משמעותיים בין המשקיעים ליזמים המחפשים הון עצמי התחלתי. קרנות הון סיכון הינן מקור פיננסי ייחודי ויקר, אולם לרוב הן הפיתרון היחיד לחברות ללא גישה להלוואות בנקאיות מקובלות בשל הסיכון הרב הטמון בחברות אלה(17). השקעה בחברות אלה דורשת מחקר ועבודת דיו-דיליג'נס רבה בטרם ביצוע ההשקעה, מעקב רב לאחר ביצוע ההשקעה וראייה לטווח ארוך לפני מימוש הרווחים והתשואות הפוטנציאליות. כל אלה מפחיתים באופן ניכר את אפשרויות גיוס ההון של חברות בסיכון גבוה לקבלת מימון ממקור "מסורתי" (כמו הלוואה בנקאית). לאורך זמן קרנות הון סיכון פיתחו מנגנונים המצמצמים את פערי המידע השונים המובנים בתעשייה זו בניסיון לצמצם את העלויות הפוטנציאליות הנובעות מהמידע החסר.

תגים:

שותפות מוגבלת · בעיית נציג · קרנות הון סיכון · השקעות · שוק ההון · חוזים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעיות נציג בין השותפים בקרנות הון סיכון", סמינריון אודות "בעיות נציג בין השותפים בקרנות הון סיכון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.