היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקמתו של בית הדין לעבודה בישראל

עבודה מס' 068671

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה דנה בהקמתו של בית הדין לעבודה בישראל תוך התייחסות לאינטרסים השונים ולגורמים השונים אשר עיכבו את הקמתו של בתי הדין במשך שנים רבות.

7,905 מילים ,73 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מאז קום המדינה ביקשה הסתדרות העובדים הכללית להקים בית דין לעבודה, אולם נדרשו כ-20 שנה עד שהצעת חוק בנושא הונחה על שולחן הכנסת. משך הזמן הארוך שחלף מאז דרישת ההסתדרות להקמת בית דין לעבודה עד הקמתו בפועל מתמיה לנוכח המציאות הפוליטית ששררה במדינה בעשורים הראשונים לקיומה.
מטרת העבודה הינה להתחקות אחר הגורמים למשך הזמן הארוך שנדרש להקמת בית הדין לעבודה תוך התייחסות לתקופות השונות מאז הקמת המדינה ועד להקמתו של בית הדין לעבודה.
כפי שמפורט בעבודה, הגורם המרכזי לעיכוב בהקמת בית הדין לעבודה היה ההתנגדות לכך מצד מערכת המשפט. אם כך, עסקינן בעירבוביה של מאבקים מעמדיים, מוסדיים, פוליטיים, כלכליים ואישיים.
במסגרת העובדה יוצגו החלופות השונות אשר עמדו בפני המחוקק, כיצד עוצב בית הדין ומה היו האינטרסים שעמדו ביסוד ההחלטות שהתקבלו.
פרק א' מתאר בקצרה את מבנה בית הדין לעבודה וסמכויותיו. פרקים ב' ו- ג' סוקרים את העיסוק ביוזמת הקמת בית הדין לעבודה עד לשלב של חקיקת חוק בית הדין לעבודה. פרק ד' דן בעמדתם של גורמי הכח המרכזיים שנטלו חלק בדיון הציבורי ובעיסוק בהקמת בית הדין לעבודה, ביניהם: קהילת המשפטנים, ההסתדרות והתאחדות בעלי התעשייה. לבסוף. פרק ה', מסכם את העבודה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': סוגיות יסוד בתחום דיני העבודה
1. על בית הדין לעבודה ומעט מושגי יסוד
2. סוגיית בוררות החובה
פרק ב': העשור הראשון: 1958-1948
1. יריית הפתיחה
2. 1958-1952
3. הסדרת סכסוכי עבודה טרם הקמתו של בית הדין לעבודה
פרק ג': העשור השני: 1958 ואילך
1. ועדת ברנזון
2. 1963-1961
3. תזכיר הצעת החוק הממשלתית - סיבוב 1
4. על יגאל אלון
5. הצעת שערי
6. תזכיר הצעת החוק הממשלתית - סיבוב 2
7. ניסיונות החייאה
8. הישורת האחרונה
9. תזכיר הצעת החוק vs. הצעת החוק הממשלתית
פרק ד': המאבק על עיצוב דמותו של בית הדין לעבודה
1. מאבק המשפטנים
א. לשכת עורכי הדין
ב. מערכת בתי המשפט
ג. אנשי אקדמיה
ד. סיכום מאבק המשפטנים
2. ההסתדרות
3. התאחדות בעלי התעשייה
פרק ה': סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בין השנים 1958-1952 ניתן לראות ניצנים של עיסוק ברעיון הקמת בית דין לעבודה, עיסוק שהלך וגבר לאורך התקופה המדוברת. עם זאת, חשוב להדגיש, כי אף אם רבו הקולות הקוראים להקמת בית דין לעבודה, כל דובר החזיק בהשקפה מסוימת לגבי המודל בו צריך לפעול בית הדין. כך לדוגמה הצעתה של התאחדות האיכרים להקים בית דין לעבודה היתה חלק מרעיון בוררות החובה, דבר שלא היה מקובל על ההסתדרות כלל ועיקר. כך גם דוברים מסויימים שביכרו בית דין שיעסוק גם משפט העבודה הקיבוצי ואחרים שביקשו לתחום אותו לענייני משפט העבודה האינדבדואלי(23).

תגים:

סכסוכי עבודה · סכסוך עבודה · יחסי עבודה · ההסתדרות · הסתדרות העובדים · משפט העבודה · הסכמי עבודה · בתי דין מיוחדים · יחסי עובד מעביד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקמתו של בית הדין לעבודה בישראל", סמינריון אודות "הקמתו של בית הדין לעבודה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.