היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעה תפיסתית בקרב צעירים בעקבות חשיפה לפרסומות לסיגריות

עבודה מס' 068653

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר כמותי באמצעות שאלונים.

4,614 מילים ,23 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות נערכו מחקרים אשר הוכיחו כי עישון גורם לנזקים רבים לגוף האדם ומחלות, כתוצאה מכך, מדי שנה מתים בעולם כ-5 מליון בני אדם מעישון טבק. בישראל, כרבע מהאוכלוסייה הבוגרת מעשנת. תעשיית הטבק בעולם מגלגלת כ-1150 מיליארד דולר בשנה ותקציבים גדולים מושקעים בפרסום. שעור המעשנים עולה בהדרגה עם העלייה בשכבות הגיל. פרסום מוצרי טבק נועד לעודד צעירים ובוגרים לעשן, להקטין את המוטיבציה של מעשנים להפסיק לעשן ולעודד מעשנים שנגמלו לחזור לעשן. אפשר לומר שהפרסום הוא אחד מהגורמים העיקריים לעישון בקרב האוכלוסייה ולפרט לעישון סיגריות בקרב צעירים. לפיכך, יש לבחון את יעילותה של הפעילות הפרסומית כשמדובר בתפיסתם של הצעירים את המוצג בפרסומות לסיגריות.
מטרת העבודה הינה לבדוק כיצד משפיעות הפרסומות לסיגריות על תפיסת המעשנים בקרב צעירים. לפיכך עולות ההשערות, כי פרסומות לסיגריות מחזקות דימויים חיוביים בקרב מעשנים, וכי בקרב מעשנים הפרסומות נתפסות כחיוביות יותר מאשר בקרב לא מעשנים. ככל שמפרסמי הסיגריות דואגים לשדר מסרים יותר חיוביים בפרסומותיהם כך תופסים הצעירים את עישון הסיגריה כדבר חיובי יותר. את ההשערות אנו ננסה לבדוק על ידי מדגם שנערוך בקרב צעירים בגילאים 20 - 28 בהתאם.
במהלך החלק הראשון של העבודה, נציג את רציונל המחקר. ראשית, ננסה לסקור את השפעת הפרסום על צעירים, ניגע בתיאוריית השימושים והסיפוקים, היוצאת מתהליך תקשורת ההמונים, נבדוק את נזקי העישון, נבדוק כיצד פרסומות לסיגריות משפיעות על צעירים, וכיצד תופסים הצעירים את הדימויים המועברים אליהם בפרסומות לסיגריות. במהלך החלק השני נציג את ממצאנו מהמחקר, ולבסוף נציג את מסקנותינו מהמחקר.
לאחר קבלת השאלונים בחזרה מהנבדקים, הנתונים אשר היו בשאלון הועברו לתוכנת SPSS, שם הורצו שכיחויות המשתנים, נבדקה שאלת המחקר והשערות המחקר. (פלטי ה-SPSS אינם כלולים בקובץ)

תוכן העניינים:
1. מבוא תיאורטי
1.1 נזקי עישון הסיגריות
2. שאלות והשערות המחקר
2.1 שאלות המחקר
2.2 השערות המחקר
2.3 הגדרת משתנים
3. שיטת המחקר
4. ממצאים
5. מסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 תרומת המחקר והצעות למחקרי המשך
6. רשימת מקורות
7. נספחים

קטע מהעבודה:

עישון הסיגריות מתחיל בילדות ומשפיע על מיליוני מקרי מוות מסביב לעולםHanewinkel,) Isensee, Sargent, & Morgenstern, 2010). בישראל מתים מדי שנה 10,000 איש, כתוצאה מעישון סיגריות, יותר מאשר מספר האנשים שמתים בתאונות דרכים, פעולות איבה ואיידס גם יחד. מתוכם מתים 1500 איש מעישון סביל. מחקרים מדעיים הוכיחו מעל לכל ספק את הקשר שבין עישון לבין מחלות רבות בהן מחלות לב, מחלות סרטן כמו סרטן הריאה, חלל הפה, הגרון, הוושט, דרכי השתן ועוד. בבחינת נזקי עישון הנגרמים לילדים ונוער, יש להתייחס הן לנזקים הנגרמים מעישון של בני הנוער עצמם, הן לנזקי העישון הפסיבי - בקרב ילדים שהוריהם מעשנים או נמצאים בסביבת מעשנים (הכנסת - מרכז מחקר ומידע, 2001).

תגים:

השפעת פרסומות · עישון · מעשנים · עמדות · נוער · בני נוער · פרסומת · פירסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעה תפיסתית בקרב צעירים בעקבות חשיפה לפרסומות לסיגריות ", סמינריון אודות "השפעה תפיסתית בקרב צעירים בעקבות חשיפה לפרסומות לסיגריות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.