היישום אינו מחובר לאינטרנט

הלאומיות של תנועת הפועלים היהודית הישראלית

עבודה מס' 040942

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מצעי ופעילות "פועלי ציון" ו"הפועל הצעיר" ; התבטאות שילוב והתנגשות הרעיונות השונים במעשה הציוני.

5,000 מילים ,31 מקורות

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהנחה כי תנועת הפועלים היהודית-ישראלית בא"י, למרות שאחזה בשני נסים: האחד - תיקון החברה והשני - הקמת המדינה, פנתה כבר מתחילת דרכה לטיפול בנס אחד בלבד הלא הוא נס הלאומיות.
ביטוי לתזה זו אנו מוצאים בספרו של זאב שטרנהל "בניין האומה או תיקון החברה". שטרנהל טוען שהדגל של פיתוח חברה חדשה לפי עקרונות השוויון הסוציאל-דמוקרטיים הוזנח על ידי התנועה כבר מלכתחילה, לא מחוסר ברירה או מחוסר יכולת, אלא מחוסר רצון.
הוא טוען שלמרות ההזנחה והנטישה של משימת בניית החברה החדשה היו מודעים מנהיגי התנועה לכוחה הסוחף של האידיאולוגיה הסוציאליסטית ולכן רתמו אותה בציניות לשירות מטרתם הלאומית.
אבדוק את ראשית פעילותה של התנועה הציונית סוציאליסטית בא"י, את שילוב והתנגשות הרעיונות הלאומיים רומנטיים סוציאליסטיים במעשה הציוני של תנועת הפועלים בא"י; אשאל האם חייב להיות ניגוד בין סוציאליזם ולאומיות, והאם הטענה, כפי שמתבטאת בספרו של שטרנהל, חוברת למאמריהם וספריהם של היסטוריונים וסוציולוגים הקוראים לעצמם "פוסט מודרניים" או "פוסט ציונים" או המכונים כך.
אנסה להוכיח, ששאלות יסודיות מסוג זה, אינן מוחקות את האתוס של המעשה הציוני אלא אופייניות לפלורליזם התרבותי, הספרותי והחברתי שהוא מנת חלקה של החברה הישראלית בעיקר מאז שנות ה70, וככזה הוא מבשר, כמו נרטיבים רבים ומגוונים אחרים גוון אינטלקטואלי ושלב בדרך להתבגרות החברתית הישראלית ובעקבותיה יצירת זהות תרבותית ישראלית חדשה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. ראשית פעילותה של התנועה הציונית סוציאליסטית בא"י כפי שהתגלמה במצעי ופעילות המפלגות "פועלי ציון" "הפועל הצעיר", התפתחות התנועה במקביל להתפתחות הישוב.
3. התבטאות שילוב והתנגשות הרעיונות הלאומיים, רומנטיים סוציאליסטיים במעשה הציוני של תנועת הפועלים בא"י.
4. סיכום

תגים:

כצנלסון · שטרנהל · מפא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הלאומיות של תנועת הפועלים היהודית הישראלית", סמינריון אודות "הלאומיות של תנועת הפועלים היהודית הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.