היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות יוצרים בעידן הטכנולוגי - היצירה הקולנועית

עבודה מס' 068635

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מיהו היוצר של היצירה הקולנועית, האם הזכויות מתרכזות בידי גורם אחד או בידי מספר גורמים, והאם ההסדר החקיקתי מספק הגנה מספקת על היוצר.

8,921 מילים ,54 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

ההתפתחות הטכנולוגית שהביאה אלינו את העידן הדיגיטאלי פותחת בפני דיני זכויות היוצרים אפשרויות חדשות ליצירה והפצת יצירות. ומול אפשרויות אלו היא מציבה אתגרים חדשים וקשים. כיום מאפשרת הטכנולוגיה להפיק עותקים בלתי מורשים של יצירה באיכות כמעט מושלמת ובעלות מזערית ובאמצעים ביתיים(1). ועל כן יש צורך שעולם האינטרנט יאזן מחדש בין זכויות היוצרים לבין חופש הביטוי והמידע.
עבירות זכויות היוצרים אשר פוגעות ביוצרי היצירה, הפכו זה מכבר ל"מכת המדינה"(2), העבירות כנגד הקניין הרוחני הגיעו למימדים רחבי היקף, הפוגעות בצורה חמורה בסחר המקומי והן בסחר הבינלאומי ומחייבות בכך את רשויות אכיפת החוק, כמו כן גם את מערכת בתי המשפט, להקפיד כי תהיה הרתעה יעילה כנגד עבירות אלה(3).
העובדה שניתן להעתיק יצירות באמצעים ביתיים ולהפיץ כמויות גדולות של עותקים זהים למקור בלחיצת כפתור ובעלות מינימאלית, יצרה לחץ כבד לחיזוק ההגנה המשפטית הניתנת ליצירות ברשת. עם זאת גברה ההכרה שכל שימוש ביצירה במדיה הדיגיטאלית מאפשרת יצירת עותק, ולפיכך הזכות הבלעדית להעתיק את היצירה עלולה, בעידן האינטרנט, להתרחב לכדי הזכות הבלעדית למנוע כל שימוש ביצירה. יתרה מזו, רשת האינטרנט יצרה אתגרים מסוג חדש שכן היכולת בגבולות המדינה פוחתת בכל מה שנוגע למאמצי אכיפה ברשת גלובאלית המאפשרת למשתמשים לפעול בו זמנית ממדינות שונות ולהסוות באופן יעיל יחסית את מיקומם וזהותם. אכיפתם של דיני זכויות היוצרים בנסיבות אלו נעשית קשה בייחוד לאור הקושי להתחקות אחר המפרים ולהעמידם לדין(4).
כתוצאה מהשינויים הרבים בעידן הדיגיטאלי, ישנו קושי רב להשיג את האיזון שהיה קיים בדיני זכויות יוצרים בין שני הצדדים, בין היוצרים, יזמים, ומפיצי התכנים ולבין הצרכנים. רשת האינטרנט וההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לכל צרכן להפוך למוציא לאור ולמפיץ שמרוויח על גב היוצרים האמיתיים של היצירה. על כן יש לבדוק האם ההסדר החקיקתי מספק הגנה מספקת על יוצר היצירה ואת התפתחות הפסיקה בנושא במהלך השנים.
בעבודה זו אדון ביצירות הקולנוע ובבעלי הזכויות ביצירה זו לפי הגנת החוק במדינת ישראל ובמדינות אחרות, ואברר מיהו היוצר של היצירה הקולנועית, האם הזכויות מתרכזות בידי גורם אחד או בידי מספר גורמים והאם ההסדר החקיקתי מספק הגנה מספקת על יוצר היצירה.
אמנה את ההסדרים החוקיים שקיימים לריכוז הסמכויות ביצירה תוך מתן פירוט על הרקע לדיני זכויות היוצרים בארץ והסבר על ההסדר החקיקתי שקיים לבעלי זכויות היוצרים במדינות השונות.
אדון בזכות המוסרית שקיימת ליוצר היצירה, אבדוק מיהו יוצר היצירה ומהן הזכויות הבסיסיות שלו. אפרט את מרכיבי היצירה הקולנועית כיצירה משותפת וכן בתחולה הבינלאומית של הגנת זכות היוצרים. אתן מענה לשאלת הבעלות ביצירה הקולנועית, ואדון בהעברת הזכויות בסרט הקולנוע כיצירה נגזרת, ובסופו של עניין אנסה לבדוק אם קיים פתרון וודאי ומוחשי להפרת זכויות היוצרים ביצירה הקולנועית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. ההסדרים החוקיים לריכוז הסמכויות ביצירה הקולנועית
2.1. רקע היסטורי
2.1.1. מהי יצירה קולנועית?
2.2. ההסדרים החוקיים לבעלות ביצירה - משפט משווה
2.2.1. בעלי זכויות היוצרים ביצירות הקולנועיות
3. הזכות המוסרית
3.1. מהי הזכות המוסרית
3.2. יוצר היצירה
3.2.1. זכויותיו של יוצר היצירה בהקשר לזכות המוסרית
4. יצירה קולנועית כיצירה משותפת
4.1. מרכיבי היצירה הקולנועית
4.2. התחולה הבינלאומית של הגנת זכות היוצרים על יצירה משותפת בין גורמים שונים
5. שאלת הבעלות של היצירה הקולנועית
5.1. העברת הזכויות
5.2. סרט הקולנוע כיצירה נגזרת
5.3. בעיית התמלוגים ביצירות הקולנועיות
5.4. הפרת זכות היוצרים
5.4.1. איך בכל זאת ניתן להשתמש ביצירה של אדם אחר ללא הפרת זכות היוצרים
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

היצירה הדרמטית מורכבת ממספר אלמנטים בינהים יצירה ספרותית, או מוסיקאלית או שתיהן יחדיו, הבימוי והביצוע. עיקר ההגנה על היצירה הדרמטית הוא על אופן הצגתה ועל ביצועה ולא על תוכנה או על הרעיונות לביצועה(15). החוק החדש(16) קובע כי יצירה דרמטית מקורית ומקובעת תהנה מהגנת החוק ללא הבדל בינה לבין שאר יצירות הבסיס כאשר הכוונה היא ליצירה הספרותית, אומנותית ומוסיקאלית. מכאן שההבדל בין היצירה הדרמטית ליצירות האחרות בוטלה מאז חקיקת החוק החדש(17).
ההלכה העקרונית לעניין ההגנה על היצירה, היא כי יצירה הראויה להגנה של זכות יוצרים צריכה להיות פרי כישרון, מאמץ והשקעה של המחבר, שמקנה ליצירה אופי שונה מאופי החומרים שמהם עוצבה(18). הדרישה המקובלת היא ליצירה מקורית שתהיה עצמאית ולא הועתקה מאחר(19).

תגים:

בעלות ביצירה · זכות מוסרית · תמלוגים · יוצר · יצירה קולנועית · העברת זכויות · יצירה נגזרת · העתקות פיראטיות · עותרים פיראטיים · מדיה דיגיטאלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות יוצרים בעידן הטכנולוגי - היצירה הקולנועית", סמינריון אודות "זכויות יוצרים בעידן הטכנולוגי - היצירה הקולנועית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.