היישום אינו מחובר לאינטרנט

וידאו והמרחב הטכנולוגי - הוידאו כאמנות.

עבודה מס' 063317

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,433 מילים ,4 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

כאשר הציעה רוזאלינד קראוס (קראוס:1983) קריאה מחודשת לפיסול, היא העלתה את מושג 'פיסול בשדה המורחב'. מאחורי ניסיונה של קראוס להגדרה מחדש של מושג הפיסול, בשונה ממתכונתו הצרה\ישנה כמדיום סגור, אלא כמרחב פעולה מורכב ועשיר, מתגלה עמדה פרשנית חדשה. עמדה זו מתמקדת בטיב היחסים שבין 'התנסות' ו'מדיום' לא במובנו הצר של הסגנון, או הזרם, אלא דרך 'קרעים' במנגנון המודרני. המנגנון המודרני הכתיב ובנה מערכת יחסים ונורמות בין 'מדיום' לבין התנסות אשר על פיה כל חציית גבולו של מדיום אחד, התפרשה כהמצאת מדיום אחר או ז'אנר חדש. לדוגמה מבני הMerzbild - של קורט שוויטרס, אינם נתפסים על פי הפרשנות המודרנית כציור או כפיסול אלא כ'אסמבלג'- מעין קטגוריה, או תת-קטגוריה, מדיומאלית חדשה. על ידי כך מאפשר ומגדיר המנגנון המודרני את שימורו של רצף התפתחותי, ללא פערים או 'קרעים', של רעיון הקדמה היצירתי. בניגוד למנגנון זה 'השדה המורחב' של קראוס מציע קריאה בין- תחומית חדשה אשר אינה תחומה על ידי מדיום אחד ומשבשת את העמדה ההיסטורית - מודרנית של תנאי הסתכלות ישנים.

תוכן העניינים
מבוא
השדה המורחב
המודל
הקטגוריות המדיומאליות המתקיימות 'במחשב כמודל'
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

וולטר בנגמין, יצירת האומנות בעידו השיעתוק הטכני, תר. שמעון ברמן (תל אביב: ספריית הפועלים, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1987).
Adorno Theodor, Aesthetice Theory,( London: Routledge Kegan Paul, 1984).
Bois Yve- Alain, "Painting as Model" (Cambridge, Mass: MIT Press 1993).
Krauss E. Rosalin, "Sculpture in the Expanded Field", in Hal Foster , Ed. The anti aesthetic ( Seattle Washington: Bay Press, 1983).

תגים:

ווידאו · עיצוב · פיסול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "וידאו והמרחב הטכנולוגי - הוידאו כאמנות.", סמינריון אודות "וידאו והמרחב הטכנולוגי - הוידאו כאמנות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.