היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרקטיקות של אנטי-קטלוג בעבודות הוידאו של עינת עמיר

עבודה מס' 066903

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אסטרטגיות אמניות שבעזרתן שוברת האמנית עינת עמיר קונבנציות של ייצוגים קולנועיים - ניתוח שלוש מתוך עבודות הוידאו-ארט שיצרה.

1,755 מילים ,2 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודתיה מציעה האמנית עינת עמיר גישה חדשה לייצוגים של מגדר על-גבי מסך וידאו. היא מביימת את עצמה כדמות ראשית בתוך סיטואציות מורכבות מבחינה מגדרית, ומשבשת את השפה הטלוויזיונית אליה רגיל הצופה הממוצע. נשיות, מיניות, לסביות, נורמליות - מושגים טעונים אלו מופיעים באיכות החורגת מהמקובל הן במיין-סטרים, והן בתרבויות של שוליים. השפה החדשה שהיא יוצרת, הבנויה טלאים על טלאים של שפות קיימות, מבטאת קיום אינדבידואלי בתוך סביבה תרבותית של האחדה ושל קטלוג. זו דרכה ליצור חופש זהותי, לא ע"י פרישה מהתרבות וויתור על הקשר עם המוסכמות הקיימות, אלא ע"י חיבורים והכלאות בעלי כושר המצאה מקורי בין ייצוגים מנוגדים-לכאורה של מאפיינים וזהויות.
בעבודותיה של עמיר, מצד אחד אני מזהה שימוש בייצוגים של זהויות קונבנציונליות כמו לסבית, בוצ', דתיה, גבר, בת-זוג, ועוד, המקיימות אחדות מושגית בין מסמן למסומן. מצד שני, אופני הייצוג של הזהויות, והיחסים הנוצרים ביניהן, חורגים מדפוסי הייצוג המקובלים, מערערים על עצמם, ובוראים עולם מושגים חדש ומתוחכם, גמיש ונזיל, המאפשר פעולות של אנטי-קטלוג, ומציע פיתרון לקונפליקט בין הרצון להתנגד לשפה לבין הרצון לדבר בה. בעבודתי אנסה להדגים את הפרקטיקות שבעזרתן בונה עמיר עולם זה, דרך 3 עבודות וידאו: נשים רוקדות , Boi ו- נסיגה מחפירה תחת לחץ (סרט ערבי).

קטע מהעבודה:

בעבודה זו מבצעת עמיר ביצוע דראג לשירה של חוה אלברשטיין, נשים רוקדות. השיר מתאר את מסלול חייהן של נשים, משנות ההתבגרות והחיזור אחר גברים, ועד ימי ההזדקנות עם הבעל, דרך עיניים שוביניסטיות, שבעות ומבודחות, בסגנון היתולי מיושן. עמיר, בניגוד לפרסונה המדומיינת שהולמת את רוח השיר, מבצעת אותו באופן הבא: ישובה על כורסה כבדה מעור, על רקע קיר בחדר בעל מראה בורגני מינימליסטי, לבושה כגבר אמיד, מנופח ושתוי. הניגוד הנ"ל הוא פרקטיקה שכיחה באמנות פוסט-מודרנית: הדבקת שני סגנונות מרוחקים כך שיתחברו ליחידה סגנונית אחת, ויעשירו את שפת המדיה. בעבודה זו הוא נקשר עם פרקטיקת ניגודים דומה מתחום אחר: הדראג.

תגים:

עינת עמיר · פזמון · חוה אלברשטיין · ג'ודית באטלר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרקטיקות של אנטי-קטלוג בעבודות הוידאו של עינת עמיר", סמינריון אודות "פרקטיקות של אנטי-קטלוג בעבודות הוידאו של עינת עמיר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.