היישום אינו מחובר לאינטרנט

מגמות אנטי אמפריאליות בבריטניה של סוף המאה ה-19

עבודה מס' 040604

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הכנסיה האוונגלית, הליברליזם, הריבונות על פי מיל, ביטול העבדות, השפעת הקמת ארה"ב והרפורמות באנגליה.

2,850 מילים ,13 מקורות

תקציר העבודה:

אנגליה ואימפריאליזם הם שני מושגים צמודים זה לזה מבחינה היסטורית. במשך מאות שנים היתה אנגליה מעצמה עולמית וזאת בזכות המושבות שהיו לה ברחבי תבל. ובכל זאת יכולה להישאל שאלה מסקרנת: האם פעלו באנגליה מגמות אנטי-אימפריאליות שניסו לפגוע בבסיס הקונצנזוס הציבורי בדבר עוצמתה העולמית של אנגליה ומיותרותן של המושבות.
כאשר מעלים שאלה מסוג זה התמונות שעולות וצצות הן תמונות של הפגנות מחאה אנטי-איפריאליות שאנו מכירים כיום, כמו אלה שהיו בארה"ב בזמן מלחמת ויאטנם או בהפגנות הסטודנטים בצרפת כנגד שלטונה המתמשך של צרפת בצפון אפריקה. מבחינה היסטורית, העתקת צורות מחאה כאלה לעבר המאה ה-19 אינה אלא אנכרוניזם מכיוון שאחד המאפיינים של המאה ה-20 הוא תקשורות המונים ומבחינה טכנית אמצעי התקשורת המוכרים כיום לא היו בנמצא בעולם במאה הקודמת.

אמנם היו התארגנויות פוליטיות שפעלו נמרצות למיגור האימפריאליזם הבריטי, אולם אלה לא היו יותר מאשר קבוצות דתיות שוליות או התארגנויות של אנרכיסטים רדיקליים וקבוצות סוציאליסטיות הקרובות למרקסיזם שפעלו באנגליה סמוך לסוף המאה ה-19. השפעתן היתה זנוחה עד אספית.

יחד עם זאת פעלו באנגליה זרמים תת קרקעיים שהשפעתן המצטברת הביאה לפירוקה והתפרקותה של אנגליה מנכסיה הקולוניאליים במאה ה-20. בעבודה זו נסקור זרמים אלה וננסה להגיע לאיזו שהיא תובנה על מהותם ואופיים של זרמים אלה.


תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הכנסיה האוונגלית
3. הליברליזם
4. ריבונות על פי מיל
5. ביטול העבדות
6. הודו - אפגניסטן
7. שינויים במדינות הקולוניאליות עם הקמתה של ארה"ב
8. הרפורמות באנגליה
9. סיכום
10. מקורות

תגים:

אפגניסטן · קולוניאליזם · הודו · גיאופוליטיקה · טריטוריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מגמות אנטי אמפריאליות בבריטניה של סוף המאה ה-19", סמינריון אודות "מגמות אנטי אמפריאליות בבריטניה של סוף המאה ה-19" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.