היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאור וניתוח הפרעת אישיות אנטי חברתית (אנטי-סוציאלית)

עבודה מס' 068593

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעה וניתוח דמותו של אלכס בסרט "התפוז המכני".

3,739 מילים ,17 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בתיאור וניתוח הפרעת אישיות אנטי חברתית (אנטי-סוציאלית). הייתה בעבר יותר ידוע בשם 'פסיכופתיה', אך באמצע מאה ה-20 הוחלט לוותר על השם הזה. סיבות לכך בזה שהפרעת פסיכופתיה תקופה ארוכה שימשה חור שחור בפסיכיאטריה, וייחסו להפרעה זו הרבה מקרים שלא אובחנו כהפרעות אחרות, והיו קיימים עשרות רבות של דפוסים ומושגים שהיו שייכים להפרעה (שוהם, אדד ורהב, 2004).
בעלי הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית בדרך כלל הם אנשים שמתקשים לקיים חיים חברתיים תקינים חרף העובדה שהם אינם חולים במובן של חולי נפש כמקובל, וכן הם אינם סובלים משום פגם במוחם (דרעין, 1987). הפרעתם של אנשים אלו בא לידי ביטוי בחוסר יכולת לחיות בחברה נורמטיבית, והתנגשויות בין התנהגותם לבין נורמות המקובלות בחברה (ICD 10, 1997; DSM-IV, 1994).

במסגרת הצגת ההפרעה יוצג המקרה של אלכס, גיבור הסרט "התפוז המכאני" (קובריק, 1971).
אלכס הוא עבריין אלים ואכזרי במיוחד ומתאים להגדרה של הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית. בעבודתנו נאבחן ונגדיר את הפרעתו של אלכס על פי ספרי אבחון DSM-IV ו-ICD 10, וננסה להתמודד עם שאלה 'מה הם הגורמים להתנהגותו של אלכס?'.
בניסיון לענות על שאלה יוצגו שני הסברים תיאורטיים: התיאוריה האינדיווידואלית של אדלר והתיאוריה האקזיסטנציאליסטית של ליאנג. התיאוריה של אדלר מדגישה את החתירה למטרה של גדילה והתפתחות, וצורך למצוא פיצוי לתחושת הנחיתות של הפרט. לעומתו, לאינג טוען שאנו חובשים 'מסכות' שחוצות את האגו שלנו, והאדם הרגיל חרד מהחופש (ליאנג, 1983). הניתוח שלנו יתבסס בעיקר על מידע אודות הרקע המשפחתי ויחסיו של אלכס עם הוריו. בעזרת התיאוריות שהזכרנו, נציג את ההשפעה הקשה של קשרי משפחה כושלים על עיצוב דמותו והתנהגותו של אלכס כפסיכופט וכעבריין. לשם אבחון והגדרת הפרעתו של אלכס נשתמש בדפוסי התנהגותו וחוויותיו הסובייקטיביות שהוצגו בסרט.

קטע מהעבודה:

אדלר רואה גורם מרכזי להתנהגות אנטי סוציאלית כתוצאה של הזנחה מוסרית או הזנחה כללית של אדם על ידי הוריו בצעירותו. לדעתו, סגנון חיים של כל פרט מתפתח על רקע האינטראקציה בין שני כוחות מרכזיים באישיותו. האחד הוא החתירה למטרה של גדילה והתפתחות, והשני הוא הצורך למצוא פיצוי לתחושת הנחיתות (Adler, 1962). המניע המרכזי שמכוון את הפעילות של שני הכוחות האלו הוא המניע החברתי (דרייקורס, 1994).
באישיותו של אלכס, אחד הכוחות המרכזיים הוא רצון להתפתח ולגדול אל מחוץ לחיים המשועממים והקונפורמיים של הוריו, והכוח השני הוא הצורך למצוא פיצוי לתחושות הנחיתות שנגרמו לו כתוצאה מחוסר תשומת הלב של הוריו. מבחינתו של אלכס התעלמות מנוכחותו פירושה שהוא אינו חשוב להוריו.

תגים:

פסיכופטיה · פסיכופט · קולנוע · דמות קולנועית · אדלר · אלימות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאור וניתוח הפרעת אישיות אנטי חברתית (אנטי-סוציאלית) ", סמינריון אודות "תיאור וניתוח הפרעת אישיות אנטי חברתית (אנטי-סוציאלית) " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.