היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקרב על תוספת השכר בין ההסתדרות לאוצר - ניתוח דינמיקה של משא ומתן

עבודה מס' 068603

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המו"מ על פי התיאוריות השונות.

4,249 מילים ,7 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

האירוע בכתבה (http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100514_1168823) מציג את אחד הקונפליקטים מתוך מסכת ארוכת שנים של קונפליקטים המתקיימים בין ההסתדרות הכללית של העובדים בישראל לבין משרד האוצר.
ההסתדרות הכללית של העובדים בישראל כשמה כן היא, משמשת כחברת עובדים שוויונית המבוססת על קואופרציה, שבה המפעל שייך לעובדים ולא לבעלי הון. יעדיה ומטרותיה הוא לאגד את כל העובדים במדינת ישראל ולדאוג ולשמר את הזכויות ההוגנות שלהם. בנוסף, ההסתדרות נוגעת בתחומים כמו: חינוך, תרבות, בריאות, עזרה הדדית, יצירת מקומות תעסוקה, התיישבות פועלים ועוד.
מנגד, משרד האוצר בישראל הוא המשרד הממשלתי האחראי על קביעת המדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל, ויסות הפעילות הכלכלית והעסקית במשק, קביעת תקציב המדינה השנתי לפעילות הממשלה וחלוקתו למשרדי הממשלה השונים. מתוך שכך, יעדיו ומטרותיו הם בבסיס איזון תקציבי בין הנדבכים השונים במדינה וחלוקה תקציבית נכונה (למדינה) ביניהם.

הרקע לקונפליקט: בקונפליקט הספציפי המתואר באירוע מוצג הקרב בין ההסתדרות לאוצר על התוספת השנתית שדורשת ההסתדרות לשכר העובדים במגזר הציבורי לשנת 2010. ניכר שיש הסכמה על תוספת, אולם הקונפליקט מתרכז בעיקר במידת התוספת לשכר העובדים.
בהסכם השכר הקודם של ההסתדרות עם הממשלה, שנחתם לפני כשנתיים, קיבלה ההסתדרות תוספת שכר של 5%. כעת, כפי שמעריך עיתון TheMarker, תדרוש ההסתדרות בין 5% עד 7% של תוספת שכר, בעוד האוצר יהיה מוכן, ככל הנראה, להסכים על 3% בלבד לכל היותר.
נושא נוסף בקונפליקט הוא פריסת השכר על מספר שנים. בעוד האוצר מעוניין לפרוס את ההעלאה בשכר בהסכם ארבע שנתי ל-2009-2012, מצד ההסתדרות קיימת נכונות להסכם ל-2009-2011. הוויכוח הוא איפוא על 2012.

המשאב המוגבל: כסף.

תוכן עניינים:
פתיח
הצגת הקונפליקט
תחום המו"מ
בחירת החלופות לפתרון הקונפליקט
אסטרטגיות במו"מ
גורם הזמן והשלכותיו
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח (הכתבה)

קטע מהעבודה:

קונפליקט הוא מצב של ניגוד אינטרסים בין שני צדדים או יותר, הנובע בד"כ מתחרות על משאבים מוגבלים. תפיסת המצב סוביקטיבית היא החשובה בעניין זה, ולאו דווקא המצב האוביקטיבי.
לפי מאמרו של Rubin Z. J. (1993), "Conflict From a Psychological Perspective", הקונפליקט הוא תהליך של שלוש מערכות. שלב ההסלמה חל במערכה הראשונה שלו, בו כל צד מנסה להכניע את הצד השני. בשלב זה כל צד מרוכז בעמדותיו. במערכה השניה השיא מושג, לשחקנים נגמרת האנרגיה והם מגיעים למצב של מט, בו הם עדיין רוצים לנצח אבל מרגישים שלא יצליחו להכניע את היריב. במערכה שלישית ישנם צעדים לכיוון של הסכם.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקרב על תוספת השכר בין ההסתדרות לאוצר - ניתוח דינמיקה של משא ומתן", סמינריון אודות "הקרב על תוספת השכר בין ההסתדרות לאוצר - ניתוח דינמיקה של משא ומתן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.