היישום אינו מחובר לאינטרנט

בנות מוכשרות במגזר הערבי וקריירה עתידית

עבודה מס' 068601

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני הבוחן את השאלה: כיצד בנות ערביות בעלות הישגים גבוהים בבית הספר חושבות על הקריירה העתידית שלהן?

14,727 מילים ,22 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון וללמוד על התפתחות קריירה וסיכויי חיים של צעירות בעלות הישגים לימודיים גבוהים בבתי ספר תיכון בסקטור הערבי במדינת ישראל.
המחקר מנסה לעמוד על תפיסות הנערות את הקריירה העתידית שלהן, ועל המשמעות שהן מייחסות לתעסוקה ולתפקידי המשפחה בחייהן. המחקר נגזר מהמציאות בה החברה הערבית עדיין מקיימת שעתוק של אי שוויון מגדרי מדור לדור ובכך צעירות בחברה הערבית מצמצמות עולם ההזדמנויות ההשכלתי-תעסוקתי הזמין והאפשרי. הבחירה של צעירות ערביות תהיה בבחירת "מקצוע נשי" בו היא אינה חורגת מעבר לגבולות התפקידים המסורתיים בתוך המשפחה.

שאלת המחקר שנבדקה והנחתה את המחקר הנוכחי היא: כיצד מתבגרות ערביות בעלות הישגים גבוהים בבית הספר תופשות את המושג קריירה עתידית?
שיטת המחקר שנבחרה לצורך בחינת תפיסתן של צעירות ערביות מוכשרות ובחינת הגורמים המשפיעים על הבחירה שלהן הינה השיטה האיכותנית. לשם כך, נערכו עשרה ראיונות עומק עם צעירות מצטיינות בבתי-ספר תיכון שונים בכפרים בוואדי ערה ובנצרת (בשפה הערבית). הבנות שיתפו בתפיסתן, מחשבותיהן, עמדותיהן ושאיפותיהן אשר דרכן ניתן ללמוד רבות על גורמי ההשפעה השונים בבחירתן בקריירה עתידית.
עיבוד הנתונים נערך באמצעות שיטת "ההשוואה המתמדת" (Glaser & strauss,1967). מתוך הנתונים שנאספו נבנו קטגוריות על בסיס שיוכם של אירועים, התנסויות ונושאים אשר קודדו וצומצמו לשלוש תמות מרכזיות: תפיסה עצמית, גורמים מסייעים וגורמים מעכבים בבחירת קריירה עתידית.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
סקריה ספרותית
1. החברה הערבית בישראל
1.1. מעמד האישה הערבייה
1.2. השכלה גבוהה ותעסוקה בקרב נשים ערביות
2. מגדר ובחירת מקצוע עתידי
2.1. הסטריאוטיפים והשפעתם על בחירת מקצוע ותכנון קריירה
2.2. תפיסה מגדרית ובחירת קריירה עתידית בקרב מתבגרות ערביות
3. קונפליקט משפחה-עבודה / בית-קריירה
3.1 הבדלים מגדריים בתפיסת חשיבות תפקידי חיים
שאלת המחקר
מתודולוגיה:
-שיטת המחקר
-משתתפות המחקר
-כלי המחקר
-הליך המחקר
-ניתוח הנתונים
-מהימנות ותוקף
-אתיקה
ממצאים
דיון
מגבלות המחקר והשלכותיו
תרומת המחקר
המלצות למחקרים עתידיים
מקורות

הערת מערכת: תמלילי הראיונות אינן מצורפים להעבודה.

קטע מהעבודה:

ההתפתחות המהירה של עולם המקצעות, והעלייה של חשיבות המקצוע והקריירה בחיי הפרט, הינן שתי תופעות בולטות בחברה בת זמננו. ההשתייכות למקצוע מסוים מהווה מרכיב חשוב בזהותו העצמית של האדם. היא קובעת את מעמדו ומעצבת את סגנון חייו מבחינה כלכלית,חברתית ואישיותית.
קריירה הינה סידרה של מקצועות ותפקידים שהפרט ממלא במהלך התפתחותו האישית מהתבגרותו ועד פרישתו מהעבודה. תפקידים אלה כוללים את היותו תלמיד, עובד וגמלאי, פעילויות שמחוץ לשעות העבודה, תחביבים ותפקידים במסגרת המשפחה והקהילה. הם מבטאים את מקצועו ואת סגנון חייו (סמילנסקי,1993).

תגים:

בנות · מוכשרות · קריירה עתידית · תלמידות ערביות · המגזר הערבי · אפליית נשים · פמיניזם · קריירה · משפחה · חברה מסורתית · האישה הערביה · נשים ערביות · בחירת קריירה · ייעוץ חינוכי · המיעוט הערבי · נשים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בנות מוכשרות במגזר הערבי וקריירה עתידית", סמינריון אודות "בנות מוכשרות במגזר הערבי וקריירה עתידית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.