היישום אינו מחובר לאינטרנט

בינה מלאכותית- פנטזיה אנושית או קץ האנושות?

עבודה מס' 068521

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון ב-3 סרטי מדע בדיוני וביכולת שלהם לשקף את המציאות העכשווית, את אמונותיה, חלומותיה ופחדיה של האנושות כיום, דרך הצגת הבדיוני העתידי.

2,324 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מדיום הקולנוע, מעבר להיותו אמצעי בידור פופולארי, נתפס כיום כתחום אמנותי לגיטימי, וככלי תיעודי. סרט הקולנוע הוא עדות אתנוגראפית המציגה ומלמדת אותנו על התקופה שבה נוצר ובעיקר- על עולמם של יוצריו. התוצר הקולנועי יכול להציג סגנון לבוש, תפיסות חברתיות, קודים של התנהגות, ערכים ונורמות, ובזכות אופיו הלא מילולי, אף לחשוף מסרים נסתרים (זנד, 2002). על כן משמש הסרט מסמך היסטורי לכל דבר, המקשר ומלמד אותנו על העבר. האם יכול סרט הקולנוע לשפוך אור גם על העתיד?
מחקר זה עוסק בסרטי המדע הבדיוני וביכולת שלהם לשקף את המציאות העכשווית, את אמונותיה, חלומותיה ופחדיה של האנושות כיום, דרך הצגת הבדיוני העתידי. החלום ליצור בינה מלאכותית הוא עתיק יומין. עם הופעת המחשב הראשון נראה שחלום זה בהישג יד. הרי מהו מחשב אם לא מכונת חישוב אוטומטית שמטרתה להקל על האדם ולבצע חישובים עבורו (וינר, 2007). בחרתי לבחון את נושא הבינה המלאכותית, דרך סקירה של הנושא בספרות ובסרטי הקולנוע: המטריקס (האחים וואשובסקי, 1999), A.I (ספילברג, 2001) ו- Wall-E (סטנטון, 2008), בניסיון לברר האם תחום זה הוא בגדר חלום רחוק- פנטזיה אנושית שמקורה בשיגעון גדלות, או שמא אנו קרובים להשגת המטרה. טענתי היא שסרטי הקולנוע אשר עוסקים בנושא הבינה המלאכותית, על טיבם הבדיוני והמנותק, חושפים את הרגשות, הפחדים והחששות העמוקים ביותר של האדם ומגלים את טבעו האמיתי. על כן, בחינה של אותם סרטים תיתן מושג על התפיסה האנושית בנוגע לבינה מלאכותית ואפשרות קיומה, על הציפיות, הפחדים והאמונות שלה.

קטע מהעבודה:

רגשות הם חלק מהותי מהאינטראקציה החברתית האנושית. אנו נאחזים בכל רמז קל כדי לייחס רגשות לאנשים, לחיות, ואפילו לעצמים דוממים שבסביבתנו. במהלך האבולוציה התפתחו אצל בני האדם מנגנוני תקשורת לא מילוליים, שתפקידם לשדר ולקלוט רגשות. מנגנונים אלה פעילים כל הזמן ומהם נובע הצורך לייחס רגשות גם לעצמים דוממים. אינטראקציה עם חפצים שאינם מגיבים לרגשותינו ואינם מביעים בעצמם רגשות היא אינטראקציה מוגבלת, בלתי מספקת, ולרוב גם בלתי יעילה. חסרון זה מפריע להשתלבותם של מחשבים ורובוטים בחברה האנושית, מגדיל את הפער הדיגיטלי ותורם לטכנו פוביה. אנשים צמאים לקשר ונוטים להיקשר ולפתח רגשות גם כלפי מכונות שלא תוכנתו להביע או לזהות רגשות. אם כן, מה יקרה כאשר נוסיף תכנות כזה (בנימיני, 2008)? סרטים אשר עוסקים בתחום הבינה המלאכותית עושים שימוש בפיתוח רגשות אצל רובוטים בכדי להאנישם.

תגים:

פנטזיה · מדע בדיוני · קולנוע · עתידנות · פחדים · מטריקס · שפילברג · ספילברג · תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בינה מלאכותית- פנטזיה אנושית או קץ האנושות? ", סמינריון אודות "בינה מלאכותית- פנטזיה אנושית או קץ האנושות? " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.