היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג הנוער, עולם התוכן שלהם ומודל החיקוי עבורם בתקשורת

עבודה מס' 068479

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסדרה ה"אמת העירומה" ודמויות הנוער המוצגות בה.

3,860 מילים ,9 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

באוקטובר 2008 עלתה בארץ 10 סדרת הדרמה "האמת העירומה". במרכז הסדרה עומדת דמותה של הגר לאחר שזו נעלמה מביתה. הסדרה סובבת סביב חדר החקירות המשטרתי בו חוקרי המשטרה ובני משפחתה של הגר מנסים לברר לאן נעלמו עקבותיה, שתוך כדי הם נחשפים לעומק לצדדים השונים והקונפליקטים שמרכיבים את הנערה האבודה. דרך שיחות החוקרים עם בני המשפחה, חבריה לספסל הלימודים ודמויות נוספות המלוות את חייה של הגר בונים אנשי המשטרה פרופיל של נערה בעייתית ומוטרדת ובעצם מגלמת בתוכה (בצורה קיצונית) את השינויים שעברו על הנוער וייצוגו בתקשורת בשנים האחרונות, שינויים שלא תמיד קיים רצון אצל הצופה לתת להם את תשומת הלב הראויה. סידרה זו אשר מתמקדת כל כולה בפרט ובחיים הסובבים אותו היא דוגמה למערביות אשר נכנסת לעולם התוכן הישראלי.

בעבודה זו ברצוננו לחקור את ייצוג הנוער בתקשורת הישראלית כיום בעזרת ניתוח הסדרה ה"אמת העירומה" ודמויות הנעור המוצגות בה. שאלת המחקר אשר בה נתמקד היא "כיצד מיוצג הנוער ועולם התוכן שלו בתקשורת הישראלית כיום?" ו"כיצד תופס הקהל את הדמויות המוצגות לו כמייצגות את הנוער?"
השערתנו היא כי ההתעסקות בנוער בתכנים תקשורתיים בכלל ובסדרות דרמה בפרט תהייה תמיד מן ההיבט השלילי כאשר הדמויות הצעירות המוצגות יהיו כאלו שעונות על סטריאוטיפ שלילי מסוים.
על מנת לנתח את אופן הייצוג של בני הנוער בתכונית "האמת הערומה" בחרנו לבחון את הנושא בשני אופנים: ניתוח תוכן ושאלונים.

תוכן העניינים:
מבוא
גישות ותיאוריות מנחות
סקירת ספרות
מתודולוגיה
ניתוח
סיכום
ביבליוגרפיה

הערות מערכת: העבודה נכתבה במסגרת קורס שיטות מחקר איכותניות, ושאלון המחקר אינו כלול בקובץ העבודה.

קטע מהעבודה:

במאמר נוער ונעורים בחברה הישראלית (רפפורט ואחרים 1995) דנים המחברים במאפייני הנוער בישראל והמשותף להם ולבני תרבויות מהערביות אחרות. מתוך המאמר עולה המושג "תרבויות הנוער" (ברבים). על פי המאמר מושג זה מצביע על תרבויות שונות בקרב הנוער בישראל. המאמר מוסיף וטוען כי עקב תהליכי הגלובליזציה יש היטשטשות של הגבולות בין התרבויות. כמו כן המאמר מצביע כי החינוך הבלתי פורמאלי, ובתוכו אמצעי התקשורת תופס מקום מרכזי בעיצוב הנוער בישראל. עקב זאת טוען הכותב כי בני הנוער הישראליים אט אט מחקים את תרבות המערב. המאמר מצביע על מעבר חד מהאתוס של "הצבריות" לאתוס של "קידוש האינדיבואליזם".

תגים:

נוער · ייצוג נוער · מודל לחיקוי · דמויות חיקוי · ניתוח תוכן · חינוך · נוער בישראל · מסגור · סגר יום · תיאוריות תקשורת · ניתוח תוכן · סטריוטיפים · תכנים תקשורתיים · ייצוג שלילי · מחקר איכותני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג הנוער, עולם התוכן שלהם ומודל החיקוי עבורם בתקשורת", סמינריון אודות "ייצוג הנוער, עולם התוכן שלהם ומודל החיקוי עבורם בתקשורת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.