היישום אינו מחובר לאינטרנט

התסמונת הפוסט טראומטית

עבודה מס' 068472

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התסמונת הפוסט טראומטית מנקודת מבט נוירו-פסיכולוגית.

11,159 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בפרק הראשון של העבודה, אתייחס לביקורות הרבות הנוגעות לתקפותה של אבחנת הדחק הפוסת טראומטית. ביקורות אלו סובבות סביב הסעיף הראשון המתיחס לארוע דחק חיצוני כגורם להפרעה. אבחנה זו היא האבחנה היחידה ב-DSM אשר קבלתה מותנית בגורם לה, ואינה נשענת רק על התמונה הסימפטומטית שלה. ככלל מקפיד ה-DSM לשמור על גישה תיאורית ונמנע ממתן פורמולציות או סיבות להפרעות. המבקרים טוענים כי לא ניתן להתיחס לטראומה כגורם להפרעה נפשית, כשם שלא ניתן להתיחס לאובדן כגורם לדיכאון, וכי אבחנה יחודית זו, מונעת משיקולים פוליטיים ולא עניניים. לדעתם, יש להתיחס להפרעת הדחק האקוטית הנגרמת עקב האירוע הטראומטי אך את התסמינים המתמשכים יש לאבחן כחלק מהפרעה אחרת כגון חרדה או דיכאון (בהתאם לסימפטומים הספציפיים).
הפרק השני ידון באפדימיולוגיה של ההפרעה ובגורמי הסיכון השונים. הפרק השלישי יעסוק בנוירופיזיולוגיה של התסמונת תוך התמקדות בשלוש מבני מוח עיקריים הנחשבים כיום כבעלי תפקיד מרכזי בהפרעה: האמיגדלה, הקורטקס הפרי פרונטאלי-מדיאלי וההיפוקמפוס. לסיום תוצג שיטת טיפול הנחשבת לאחת היעילות ביותר לטיפול בתסמונת הפוסט טראומטית - "חשיפה ממושכת".

תוכן העניינים:
מבוא
פרק I - ההיסטוריה של התסמונת הפוסט טראומטית
פרק II - גורמי סיכון
פרק III - נוירופיזיולוגיה- מחקר וממצאים
פרק IV - חשיפה ממושכת
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חוקרים ותיאורטיקנים רבים הציעו כי נחוץ שילוב של גורמים הקשורים ביחיד ושל גורמים הקשורים בסיטואציה להבנת PTSD. מודל ה"פגיעות לחץ" (Vulnerability - Stress Model) (בהמשך)? עוסק בגורמי סיכון שונים המהווים בסיס נחוץ להתפתחות הפרעה פוסט טראומטית כגון גורמים גנטיים, משפחתיים, אישיותיים טרום מחלתיים, היסטוריה של אירועי חיים, טראומות קודמות, טיב קשר הורי ועוד. מקפרלן לדוגמה, טען כי אין די בטראומה בכדי להסביר באופן מלא את הופעת התסמונת, אין זו "תגובה נורמאלית למצב לא נורמאלי" אלא "תגובה אב-נורמאלית לנסיבות חיצוניות קשות" (Yehuda, 1995). טיבעה של פגיעות זו הוא מוקד מחקרים רבים אשר חלקם יובא בהמשך העבודה.

תגים:

פסיכולוגיה · תסמונת · פוסט טראומה · נוירולוגיה · PTSD · הפרעת דחק · הלם קרב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התסמונת הפוסט טראומטית", סמינריון אודות "התסמונת הפוסט טראומטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.