היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעות אכילה- בולימיה נרבוזה

עבודה מס' 068454

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הגורמים המאפיינים הפרעה זו על-פי שיטת האבחון הפסיכודינאמית.

3,004 מילים ,17 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הפרעות אכילה הינו אחד הנושאים החשובים היום בתחומי הבריאות, כולל בריאות הנפש, החינוך, התרבות והמדיה בעקבות נפיצותו ההולכת וגדלה ואחוז התמותה הגבוה (5% מכלל החולים). לכן ב-30 השנים האחרונות עוסקים תיאורטיקנים וחוקרים שונים בניסיון למצוא הגדרות מאפיינות ומבחינות בין סוגי הפרעות אכילה שונות, כשהחשיבות העיקרית של האבחנה היא למטרת ניבוי תוצאות הטיפול (גרוס, 1999).
בולימיה נרבוזה החלה להופיע בשנות ה-70, ומאז חלה מגמת עליה ניכרת בשכיחות התופעה. כיום זו אחת מהפרעות האכילה הנפוצות ביותר בעולם ובעיקר בקרב נשים. הקריטריונים לאבחון הפרעת האכילה לסוגיה תלויה בשיטת האבחון שבה בוחרים, אם לפי שיטת האבחון האמריקאית (DSM IV) או לפי שיטת האבחון האירופאית (ICD 10) (גרוס, 1999; דראי, 2003).
בחרתי בנושא זה בעקבות התרחבות התופעה בשנים האחרונות וברצוני לבחון את הגורמים המאפיינים הפרעה זו על-פי שיטת האבחון הפסיכודינאמית. שיטת הטיפול בעבודה זו תתמקד בגישה ההתנהגותית- קוגניטיבית, שעל-פי הספרות מתאפיינת כשיטת הטיפול היעילה ביותר להפרעת הבולימיה נרבוזה. הפרק הראשון כולל את אבחון ההפרעה על-פי שיטת האבחון האמריקאית (IV (DSMוהאירופאית (ICD 10). הפרק יסקור את הסימפטומים להפרעה המסייעים באבחון והפרוגנוזה להפרעה זו. הפרק השני יתמקד באבחון ההפרעה על-פי הגישה הפסיכודינאמית. בפרק זה תוצג גישתו של פרויד על מאפייניה הבסיסיים לתפקוד הנפש, כשלדחפים יש תפקיד מרכזי בתחילת החיים, בעוד שלתהליך החינוך והקשר עם האנשים המשמעותיים יש השפעה על השליטה בהם בחיים הבוגרים. בנוסף, תצוין התיאוריה של מרגרט מאהלר המדברת על תהליך הספרציה- אינדיוידואציה ותיאורית ההתקשרות של בולבי. הפרק השלישי ידון בשיטת הטיפול על-פי הגישה ההתנהגותית-קוגניטיבית. גישה זו דוגלת בשינוי דפוסי חשיבה ועל- ידי כך שינוי ההרגלים וההתנהגות הלא רצויים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרק 1- בולימיה נרבוזה: הגדרת ההפרעה
3. פרק 2 - התפתחות ההפרעה על-פי הגישה הפסיכודינאמית
4. פרק 3- הטיפול בהפרעה על-פי הגישה ההתנהגותית- קוגניטיבית
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בולימיה נרבוזה (BN) זוהי תסמונת המתאפיינת בהתקפים חוזרים של אכילת יתר ובעיסוק יתר בכל הנוגע לשליטה במשקל הגוף. אלה מובילים את החולה לנקוט אמצעים קיצוניים, שיקטינו את ההשפעות "המשמינות" של המזון (ICD 10,1997). ההערכה העצמית של היחיד מושפעת יתר על המידה מהמשקל וצורת הגוף (DSM IV,1994). יש להגביל את השימוש במונח לצורת ההפרעה הקשורה לאנורקסיה נרבוזה (AN), על רקע של פסיכופתולוגיה זהה (ICD 10,1997).

תגים:

פסיכולוגיה · תזונה · בריאות · פסיכופתולוגיה · הפרעות אכילה · בולימיה · אנורקסיה · בריאות הנפש · מחלות נפש · השמנה · משקל

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעות אכילה- בולימיה נרבוזה", סמינריון אודות "הפרעות אכילה- בולימיה נרבוזה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.