היישום אינו מחובר לאינטרנט

בולימיה נרבוזה

עבודה מס' 067007

מחיר: 84.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיכום תיאורטי קצר.

1,368 מילים ,4 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אנו חיים בחברת שפע, חברה צרכנית שמשנה את הסטנדרטים ואת היחס אל צורת הגוף, כך שהגוף שלנו הוא תוצר חברתי תרבותי. ההתייחסות אל צורת הגוף מכוונת בעיקר כלפי נשים, המקפידות יותר מגברים על המראה שלהן.
עוד מילדות מתקיים תהליך של סוציאליזציה להבדלים בין המינים בהיבטים שונים כגון: אופני אכילה, משחקים וצורות התנהגות שונות. האישה מחונכת להיות מוצגת כחלשה, עדינה, אוכלת מעט וצריכה לשמור על הגזרה בעוד שלגבר מותר לאכול והרבה. אחת מסוכני הסוציאליזציה של ילדות קטנות היא הברבי שנחשבת כאחת המשפיעות העיקריות על אידיאל היופי. ילדות המשחקות בבובת הברבי לומדות, כי כדי להיות יפה כמו ברבי הן צריכות להיות גבוהות, בעלות חזה שופע ורצוי גם בלונדיניות. השאיפה להגיע לממדים כאלה אינה בתחום האפשרי אך עובדה זו אינה מונעת מנערות רבות לרצות להיראות כמותה. אנו שבויים בדימויים שתרבותנו קובעת וקשה מאוד להשתחרר מהם, החברה בעצם משדרת לנו שלבחורה אסור לאכול כי תמיד יש לה רגשות אשם על כך.

קטע מהעבודה:

השלבים הראשונים של הזלילה הם בדרך כלל נעימים ומשחררים ממתח אך ככל שכמות המזון הנאכל גדלה, חוש הטעם לאט לאט נעלם והם חווים את תחושת האיבוד שליטה. מזון עשיר בקלוריות שבתקופת הדיאטה נמנעים ממנו נבחר כמזון אותו זוללים במהלך ההילולה. ברגע שאבדה לחולים השליטה על האכילה יפנו לאכילה מכל הבא ליד ואף לעיתים ירכיבו לעצמם מאכלים מוזרים מכל החומרים המצויים תחת ידם. הילולת האכילה תפסק כאשר מישהו לפתע יגיע, כמות האוכל אזלה, הרגשת כובד בקיבה שגורמת לתחושת בחילה וכאשר האדם מרגיש סחוט ומרוקן מבחינה נפשית או חלש מכדי להמשיך. (פרנש, 1989).

תגים:

הפרעות · אכילה · הפרעה · זלילה · הקאה · דימוי · גוף · נערות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בולימיה נרבוזה", סמינריון אודות "בולימיה נרבוזה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.