היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעות אכילה

עבודה מס' 066413

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תופעת הפרעות האכילה על היבטיה השונים, כגון אנורקסיה נרבוזה ובולמיה נרבוזה.

3,162 מילים ,13 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הפרעות אכילה הן בעיות בריאותיות קשות המשפיעות באופן חמור על כל תחומי החיים של הסובלים מהן: רגשיים, רוחניים ונפשיים. גורמים אלה הולכים וגוברים עם הזמן, והם בעלי פוטנציאל הרסני ביותר, עד מוות.
בניגוד לאמונה הרווחת, הפרעת אכילה אינה קשורה אך ורק לאוכל. קיימים גורמים נוספים המובילים להתפרצות ההפרעה. איבוד שליטה, חרדה, אשמה, סירוב להתבגר ולהשתנות, והצורך בתשומת לב.
כמו כן, שלושת ההפרעות המדוברות ביותר הן אנורקסיה (הרעבה עצמית), בולימיה (זלילה-ריקון הגוף), ואכילת יתר כפייתית. ראוי לציין, כי אף אחת מההפרעות האלו אינה קלה לאבחנה ע"י הפרט, חברים, משפחה. בכל מקרה אפילו אם מבחינים, בד"כ קיימת הכחשה מסיבית לגביה, וההפרעה איננה מטופלת.
עבודה זו תציג את תופעת הפרעות האכילה על היבטיה השונים, כגון אנורקסיה נרבוזה ובולמיה נרבוזה.
ראשית תעסוק העבודה בהגדרת נושא תופעת הפרעות האכילה לסוגיה, וכמו כן יוצגו השפעותיה והשלכותיה על החולה וסביבתו.
העבודה תדון באיתור סימנים מובהקים לזיהוי ההפרעה על רבדיה השונים. אלו באים לידי ביטוי בהתנהגותו הפנימית והחיצונית של החולה, ובשינויים הגופניים החלים בעקבות הפרעת האכילה.
עבודה זו מתבססת על תיאוריות פסיכולוגיות שונות, כגון תיאוריית ההתקשרות, הגישה הדינמית, הגישה ההתנהגותית והגישה המשפחתית, הבאות להסביר את היווצרות תהליך תופעת הפרעות
האכילה. משתנה נוסף המוצג בעבודה מראה על הקשר שבין שינה לבין הפרעות אכילה.
בנוסף תעסוק העבודה בשיטות טיפול שונות ומגוונות המקנות לחולה כלים המאפשרים לו לתפקד באופן עצמאי עם המצב הקיים.
כמו כן, סקירת הספרות המוצגת בעבודתנו תתייחס למחקרים ותיתן את הדגש על תופעת הפרעות האכילה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: חלק תיאורטי
1. הפרעת אכילה - מהי?
1.1 איתור סימנים
1.2 גישות שונות להסבר התופעה
2. הפרעות אכילה ושינה - תסמונת אכילה לילית, הפרעות שינה או הפרעת אכילה?
3. היבטים טיפוליים
פרק שני:
4. סיכום ודיון
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפרעות אכילה הן הפרעות פסיכיאטריות, המתאפיינות בהתנהגות של אכילה חריגה. הנפוצות מביניהן הן האנורקסיה נרבוזה, הבולמיה נרבוזה והפרעות אכילה לא ספציפיות הכוללות גם אכילה זללנית והשמנה (גונן, 2000).
אנורקסיה נרבוזה היא אחת מהפרעות הנפש החמורות ביותר, היות והחולה בה מרעיבה עצמה לעיתים עד מוות, ומשלבת עם ההרעבה העצמית גם פעילות גופנית מוגברת. הגיל הממוצע להופעת התופעה הוא 17 ונע בקרב אוכלוסיית נערות מתבגרות. אצל מרבית החולות ניכרת התנהגות טורדנית כפייתית ויתכנו ניסיונות אובדניים והתאבדויות (גונן, 2000).

תגים:

הפרעות אכילה · בולימיה · אנורקסיה · פסיכופתולוגיה · פסיכולוגיה · טיפול · שינה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעות אכילה", סמינריון אודות "הפרעות אכילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.