היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוסא אל צדר והשיעה בלבנון

עבודה מס' 068442

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה: האם אל צדר הצליח או נכשל ביצירת שינוי בעדה?

4,146 מילים ,6 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לענות על השאלה: כיצד השפיעה דמותו של מוסא אל צדר בעיצוב פניה של העדה השיעית בלבנון? על מנת לענות על שאלה זו יש להבין את נסיבות הגעתם של השיעים ללבנון, מתי הגיעו, התארגנותם ומטרותיהם וכיצד לבסוף שינה אל צדר את פניה של העדה השיעית בלבנון, האם הצליח או נכשל?

אין מידע רב אודות מוצאו של הפלג השיעי בלבנון. מעריכים כי השיעה הגיעה ללבנון באמצעות בני שבט העאמלה שבתימן אשר קיבלו על עצמם את האסכולה הג'עפרית והיגרו ללבנון החל מהמאה השביעית. במשך כארבע מאות שנה התפשטו השיעים לצפון הבקאע ועם ראשית המאה ה- 14 לסה"נ היו גם שיעים בכסרואן שבצפון הר הלבנון. בעקבות מסעי הצלב ערכו הממלוכים טיהורים על רקע דתי בכל המיעוטים בהר הלבנון, וכך נדחקו השיעים כמו עדות אחרות אשר אינן סוניות לבקאע והדרום שהיו איזורים פריפריאליים רחוקים מהשלטון המרכזי.
גם תחת האימפריה הממלוכית ואחריה העות'מאנית שהיו אימפריות סוניות, העדה השיעית בלבנון סבלה מבידוד גיאוגרפי, נחשלות כלכלית, חברתית ופוליטית.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: פעולות שביצע מוסא אל צדר לשינוי מבנה השיעה הלבנונית
פרק שני: רעיונותיו של מוסא אל צדר - הלכה למעשה-וגורמים שהשפיעו לשינוי בעדה השיעית הלבנונית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כתוצאה מחוסר יכולתם של השיעים לשפר את מצבם הכלכלי ומעמדם של המהגרים השיעים בביירות החלה לצמוח מנהיגות שיעית חדה ואקטיבית שהחלה להתבלט עם הופעתו של האימאם מוסא אל צדר בלבנון בשנת 1959. מוסא אל צדר נולד בעיקר קום באיראן ב- 4 ביוני 1928, כבן למשפחה שיעית מכובדת וידועה של אייתוללות מצאצאי הנביא מוחמד. הוא התחנך בנערותו בערים הקדושות לשיעה, נג'ף וכרבלא, בעיראק והוסמך כאיש דת. בהמשך למד גם משפטים באוניברסיטה של טהראן. אל צדר היה הדמות אשר סללה את הדרך לשינויים אשר הניעו את הקהילה השיעית הלבנונית(7).

תגים:

מוסא צאדר · סאדר · שיעה · לבנון · העדה השיעית · מזרח תיכון · האימאם הנעלם · עדות אסלאם · איסלם · שיעים · סונים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוסא אל צדר והשיעה בלבנון", סמינריון אודות "מוסא אל צדר והשיעה בלבנון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.