היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטליגנציה רגשית והשפעות סביבתיות: הקשר עם רמה סוציו אקונומית והמשפחה

עבודה מס' 068440

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר באמצעות שאלונים בדיווח עצמי.

5,261 מילים ,17 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

"אינטליגנציה רגשית" הינה מונח שנמצא במוקד החקר המדעי בשנים האחרונות. המונח עוסק ביכולת לזהות, לבטא ולווסת רגשות אצל העצמי ואצל האחר. מחקר זה עוסק באינטליגנציה הרגשית ובהשפעות הסביבתיות עליה. במחקר נבדק הקשר בין גודל המשפחה בה גדל הנחקר והרמה הסוציו אקונומית בה גדל לרמת האינטליגנציה הרגשית שלו. השערות המחקר היו כי ימצא קשר שלילי בין גודל המשפחה בה גדל הנבדק לרמת האינטליגנציה הרגשית שלו וכן כי ימצא קשר חיובי בין הרמה הסוציו אקונומית בה גדל הנבדק לרמת האינטליגנציה הרגשית שלו. במחקר השתתפו 40 נבדקים בגילאי 20-74 אשר חולקו לשתי קבוצות על פי משתנה גודל המשפחה (משפחה גדולה ומשפחה קטנה) השערות המחקר נבדקו באמצעות שאלוני דיווח עצמי: למדידת הרמה הסוציו אקונומית הועבר לנבדקים שאלון שנבנה לצורך המחקר; לבדיקת רמת האינטליגנציה הרגשית של הנבדק נעשה שימוש בשאלון תפיסה עצמית של Schutte. (1998)
ממצאי המחקר לא איששו את השערות המחקר. בבחינת הקשר בין הרמה הסוציו אקונומית של הנבדק לרמת האינטליגנציה הרגשית שלו נמצא הבדל בלתי מובהק בין הקבוצה מהרמה הסוציו אקונומית הנמוכה לבין הנבדקים מהרמה הסוציו אקונומית הנמוכה, לטובת הרמה הגבוהה.
בבחינת ההשערה השניה בדבר הקשר בין גודל המשפחה לרמת האינטליגנציה הרגשית נמצא בין הקבוצות הבדל הפוך מהמצופה - רמת אינטליגנציה רגשית גבוהה אצל נבדקים ממשפחות גדולות.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. המחקר
3.1 שיטה
3.2 תוצאות
3.3 דיון
4. ביבליוגרפיה
נספח 1 - שאלון "פרטים אישיים"
נספח 2 - שאלון " תפיסה עצמית"

קטע מהעבודה:

אינטליגנציה רגשית היא מונח חדש יחסית הנמצא במוקד המחקר המדעי בשנים האחרונות.
הגדרת האינטליגנציה הרגשית על פי (2005) Mayer, Salovey and Caruso היא היכולת לעבד בתבונה אינפורמציה העוסקת ברגשות האדם ורגשותיהם של אחרים ולהשתמש באינפורמציה זו ובידע המתקבל ממנה בדרכי החשיבה ובהתנהגות.
על פי Salovey and Mayer (1990) אינטליגנציה רגשית הינה תת קבוצה של אינטליגנציה חברתית, אותה תיאר Guilford ( 1988) כאחת ממאה ועשרים סוגים שונים של אינטליגנציה שהציע, ובהמשך תוארה ע"י Gardner (1983) במודל שהציע - "אינטליגנציות מרובות". לפיו, האינטליגנציה מורכבת משבעה סוגי אינטליגנציה שונים. בהמשך התווסף לו גם המונח "אינטליגנציה רגשית" כאינטליגנציה נפרדת.
כדי להבין את המונח "אינטליגנציה רגשית" נסקור מספר מודלים בספרות המקצועית שמנסים להסביר מושג זה.

תגים:

רגשות · סביבה · תורשה · מחקר · אמפירי · גארדנר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטליגנציה רגשית והשפעות סביבתיות: הקשר עם רמה סוציו אקונומית והמשפחה", סמינריון אודות "אינטליגנציה רגשית והשפעות סביבתיות: הקשר עם רמה סוציו אקונומית והמשפחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.