היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטליגנציה רגשית ככלי לשיפור התקשורת הבינאישית בארגון

עבודה מס' 068874

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הכישורים המאפשרים לתקשר באופן יעיל ומועיל.

8,403 מילים ,9 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

חלק ניכר מיום העבודה שלנו מוקדש לקשר עם אנשים אחרים. ייתכן כי מדובר בעמיתים העובדים במשרד הסמוך, בסגל הבכיר או הזוטר, במעביד, בחברי קבוצת העבודה שלנו, בלקוחות או בספקים. קשר זה עשוי לכלול משא ומתן [להוציא סחורות למשלוח מהיר (אף שהמועד האחרון לכך הוחמץ), או לגרום למעביד שלנו לאשר את השתתפותנו בכנס), שכנוע (שכנוע קבוצת העבודה שלנו לתמוך בהצעה, שכנוע הלקוח שלנו לגבי יכולותינו), ניהול (הצוות שלנו, הכפופים לנו), הנהגה (עמיתים העובדים על הפרויקט שלנו, לקוחות), יישוב עימותים (עם ספק, עם חברי קבוצת העבודה שלנו) ובניית צוות (מקרב העובדים או יחד עם הלקוחות).
המפתח להצלחת מערכות היחסים והקשרים הללו, כך שכול המעורבים - ובהם גם אנחנו - נפיק מהם תועלת, הוא אינטליגנציה רגשית. האופן שבו נפעיל את האינטליגנציה הרגשית שלנו לטובתנו הוא באמצעות זיהוי רגשותיהם ותחושותיהם של אחרים והכרה בהם, הדרכת רגשות אלה לקראת יישוב מועיל של המצב, ושימוש ברגשות הללו על-מנת לסייע לאחרים לסייע לעצמם. אין ספק שיכולותינו לעשות כל זאת תורמת למעמדנו במקום העבודה שלנו. לא זו בלבד שנצליח לעשות יותר מפני שנשיג קונצנזוס ושיתוף פעולה, אלא שאחרים יתפסו אותנו כאנשים חיוניים בעבודת הצוות שלנו בכל תפקיד שהוא.
כדי להצליח בעבודה עלינו לפתח תקשורת בין-אישית נאותה עם החברים בסביבת העבודה שלנו, את זאת נעשה על-ידי הגברת האינטליגנציה הרגשית שלנו ברמה התוך-אישית באמצעות פיתוח מודעות עצמית גבוהה, סיגול מיומנויות בניהול רגשותינו, ולמידה כיצד להניע את עצמנו. עלינו להפעיל את כול הכישורים כדי ליצור יחסים בין-אישיים יעילים במקום העבודה. לכן, עלינו לבחון כיצד נוכל לפתח כישורי תקשורת, מומחיות בין-אישית ויכולת הדרכה רגשית. אם נשתמש היטב בטכניקות של אינטליגנציה רגשית לצורך שיפור המיומנויות שלנו בתקשורת בין-אישית בעבודה, ניווכח כיצד יכול הדבר לסייע לארגוננו להפוך לארגון בעל אינטליגנציה רגשית.
הבסיס לכל מערכת יחסים הוא תקשורת. ללא תקשורת - בין אם מדובר בשפת סימנים, שפת גוף, דואר אלקטרוני או שיחה פנים אל פנים - אין קשר, ולכן אין מערכת יחסים. כישורי תקשורת יעילים הם בעלי חשיבות מכריעה לאינטליגנציה הרגשית שלנו, וערכם במקום העבודה לא יסולא בפז. חשבו על ניסיון ליישב עימות בין שני עובדים, או להסביר למעביד שלנו כיצד הכעס שלו משפיע עלינו, ללא יכולת תקשור טובה. במקרה הראשון, אנו עלולים להגביר את כעסו של אחד העובדים בכך שנשמע רק את הצד של האדם האחר. במקרה השני, ניתן אף לתאר מצב שבו נפוטר אם הערותינו למעבידינו יפורשו כיהירות וכמרדנות.
בעבודה זו אנו נציג את הכישורים המאפשרים לנו לתקשר באופן יעיל ומועיל, כך שנוכל להגביר במידת האפשר את הסיכוי כי חילופי דברים מסוג זה יסתיימו באופן חיובי.
אלו הם אם כן הכישורים שאותן נחקור:
* חשיפה עצמית: כיצד להבהיר באופן ברור לאדם האחר מה אנו חושבים, מרגישים ורוצים.
* אסרטיביות: עמידה על דעתנו, רעיונותינו, אמונותינו וצורכנו, בעודנו מכבדים את אלו של האחרים.
* האזנה דינאמית: כיצד לשמוע מה האדם האחר אומר באמת.
* ביקורת: כיצד לחלוק באופן בונה את רעיונותינו ותחושותינו בנוגע לרעיונות ולמעשים של אדם אחר.
* תקשורת צוותית: ניהול תקשורת במצב קבוצתי.

הגורם התורם לכל אחד מהכישורים הללו והמסייע בהבטחת יעילותם הוא רגישות. ולכן, בטרם נדון בכישורים לעומק, עלינו לבחון תחילה את התפקיד המכריע שממלאת רגישות בתקשורת יעילה.

תוכן העניינים:
1 מבוא
2 הגדרות של אינטליגנציה רגשית
3 חשיבותה של אינטליגנציה רגשית
4 המוח ומערכת העצבים - מבנה ותפקוד
4.1 מערכת העצבים המרכזית
4.2 חוט השדרה (Spinal Cord)
4.3 גזע המוח (brain stem)
4.4 המוח המוארך medulla oblongata
4.5 הגשר והמוח הקטןPons and cerebellum
4.6 המוח הקטן cerebellum
4.7 המוח האמצעי Midbrain
4.8 מוח הביניים diencephalon
4.9 ההמיספרות של המוח הגדול cerebral hemispheres
4.10 האמיגדלה
5 חשיבותה של אינטליגנציה רגשית בעבודה ובקריירה
5.1 אינטליגנציה רגשית וקבלת החלטות
5.2 אינטליגנציה רגשית ככלי לשיפור תקשורת בין-אישית בעבודה
5.3 אינטליגנציה רגשית ותפעול כשרים בין-אישיים
6 סיכום
7 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ראובן ברון, פיתח אף הוא מודל ייחודי משלו על אינטליגנציה רגשית. בעבודתו דיבר ברון דיבר על 'חכמה סוציאלית רגשית', או 'חכמה רגשית' והמושגים הללו שנטבעו על-ידו, עוררו בשעתם עניין בחוגים אקדמאיים נרחבים.
המודל של ברון התבסס בין היתר על עבודתו של אדוארד טורדניק על 'חכמה סוציאלית' שפורסמה ב-1920. לאחר מכן, התפרסמו מאמרים רבים אשר חזרו על הניסיון לתאר מהי התנהגות המוכשרת דיה מבחינה סוציאלית (צ'אפמין, 1942; בובה, 1935; טורדניק, 1920; אצל גולמן, 1995).

תגים:

משאבי אנוש · תקשורת בינאישית · אינטליגנציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטליגנציה רגשית ככלי לשיפור התקשורת הבינאישית בארגון", סמינריון אודות "אינטליגנציה רגשית ככלי לשיפור התקשורת הבינאישית בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.