היישום אינו מחובר לאינטרנט

אוגוסטוס- החברה הרומית בימיו של אוגוסטוס

עבודה מס' 068390

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת צעדיו הרבים והשונים כלפי החברה הרומית ויחס החברה אליו.

6,649 מילים ,8 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

אוגוסטוס ירש את יוליוס קיסר, ירושה זו כללה מאבק מול רוצחיו של קיסר, אוגוסטוס הצליח לעמוד מול אויביו הפוליטיים ולחזק את מעמדו.לשם חיזוק שלטונו יצר בריתות עם יריבים פוליטיים שונים.
החברה בתחילת ימיו הייתה חברה לא מוסרית, התדרדרות הערכים ומסכמות חברתיות היו אחת הבעיות הראשונות איתן נאלץ אוגוסטוס להתמודד. אוגוסטוס שאף להעלות את רמתה המוסרית של החברה הרומית, לשם מטרה זו החליט הוציא חוקים שונים, אשר שיקפו את מצב החברה ואת העקרונות החשובים לו.

בעבודה זו אציג את הקשר בין אוקטוויאנוס לעמו, את העם ואת ההשפעה שלו על עמו. שהרי, כל מנהיג קשור לעם אותו הוא מנהיג, גם אוקטוויאנוס היה תלוי קשור ונתמך בעמו.

תוכן עניינים:
אוקטוויאנוס
התדרדרות חברתית מוסרית
המעמדות הגבוהים
אוגוסטוס והסנטורים
אוגוסטוס והפרשים
אוגוסטוס והפלבס
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האצולה הרומית בתחילת דרכו של אוקטוויאנוס הייתה במצב מוסרי ירוד(21). במשך שנים זרם כסף רב לרומא מהפרובינקיות, ייתכן ששיגעון הכסף דבק בכול. בני המעמדות הגבוהים התחרו זה בזה בבזבוז ובצריכה מופרזת של מוצרי מותרות. כמו כן בשכבות אלו שררה מתירנות מינית, מתירנות זו פגע באחד מעמודי הטווח של החברה הרומית, במוסד הנישואין(22). הנישואין נחשבו כאחד מחובותיו של האזרח הרומי שכן מוסד זה הבטיח את המשך המסורת הרומית שתכליתו להביא ילדים לעולם. מוסד זה חייב את הנשים לנאמנות, ואם חלילה פגעה האישה בנאמנות זו יכול היה הבעל להוציא את אישתו להורג (כמובן שחוק זה לא פעל הפוך).

תגים:

צבי יעבץ · האימפריה הרומית · העולם הקלאסי · קיסרי רומא · רומא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אוגוסטוס- החברה הרומית בימיו של אוגוסטוס", סמינריון אודות "אוגוסטוס- החברה הרומית בימיו של אוגוסטוס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.