היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסו של צלאח א דין לעמי הספר

עבודה מס' 068367

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בדמותו של צלאח הדין ויחסו ליהדות ולנצרות.

6,452 מילים ,16 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו אציג את שאלת המחקר שלי, מה היה יחסו של צלאח א-דין לעמי הספר תחת שלטונו ואנסה לענות על שאלה זאת בעזרת השערות שונות, שאותן אציג בראשי פרקים בתוך העבודה.
הפרק הראשון, עמי הספר באסלאם, יעסוק בכתוב בתוך הספר הקדוש למוסלמים, הקוראן, מה כתוב שם על עמי הספר ואיזה יחס יש לתת כלפיהם מצד המוסלמים. בפרק זה אציג את נקודת ההתחלה של יחסי הגומלין בין הדתות ובין האסלאם היהדות והנצרות בפרט.
פרק שני, צלאח א-דין ויחסו לאוכלוסייה הכבושה, יעסוק במנהיג הצבאי המוסלמי וביחסו המאוד מיוחד כלפי האוכלוסיות שאותן סיפח בזמן מסע כיבושיו. פרק זה יהווה את מוקד העבודה ובו אביא דוגמאות קונקרטיות של מעשי המוסלמים ויחסם אל העמים הכבושים בזמנו של צלאח א-דין.
בפרק השלישי אראה את יחסם של "עמי הספר" כלפי הכובש המוסלמי, צלאח א-דין, ואנסה לסכם את העבודה ולתת את דעתי על שאלת המחקר שהצבתי בתחילת העבודה.
פרק אחרון יהיה סיכום העבודה שבו אסכם את עבודתי.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע
עמי הספר באסלאם
צלאח א-דין ויחסו לבני החסות
דמותו של צלאח א-דין בספרות היהודית-נוצרית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפני שאדון במעמד המשפטי של היהודים בתוך שטחים מוסלמים ולפי מה שכתוב בקוראן אציין שהשלטון האסלאמי מתייחס ליהודים (ושאר הדתות) ככפופים להלכה האסלאמית, אף שהם נהנים מאוטונומיה פנימית בענייני דת ובמרבית העניינים האזרחיים (משפטנים מכנים את הגישה הזאת "אלתזאם חכם", מחויבות לסמכות השיפוטית של האסלאם) (7). אבל, המשפט האסלאמי מעולם לא אישר את זכויות הקניין של השליט על הלא מוסלמים. הם היו נתיניו מדרגה שנייה, אך לא רכושו. האסלאם מכליל את כול "עמי הספר" בתוך קבוצה אחת בשם: "אהל אל-דמה", בני חסות לא מוסלמים. בתחילה כללה הקטגוריה הזאת רק יהודים ונוצרים (שתי דתות מונותיאיסטיות שאותן הכיר מוחמד) אך עם התפשטות האסלאם, נטמעו קבוצות אחרות בתוך קטגוריה זו.

תגים:

צלאח א דין · אסלאם · איסלם · איסלאם · נצרות · מסעות הצלב · מסע הצלב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסו של צלאח א דין לעמי הספר", סמינריון אודות "יחסו של צלאח א דין לעמי הספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.