היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרומת הגישה הפסיכודינמית לטיפול בהפרעות אכילה

עבודה מס' 068359

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שכיחות התופעה של הפרעות אכילה בקרב נשים, איבחון ההפרעה ודרכי הטיפול בהפרעה.

3,588 מילים ,22 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בשלושת העשורים האחרונים הולך וגדל העיסוק של נשים וגברים כאחד במראה החיצוני שלהם, כאשר מגמה זו מתגברת סביב התפתחותה של תרבות הרזון כמודל ליופי, הצלחה, כוח ושליטה המאפיינים את החברה המערבית. ככל שמודגש מודל זה ישנה עליה בתעשיית הדיאטות, ובשימוש בחומרים משלשלים ומשתנים, ובעיסוק כפייתי בספורט. בהדרגה עלתה גם שכיחותן של הפרעות האכילה וכיום היא עומדת על 2%-5% באוכלוסייה (לצר, 1999).
היווצרותה של הפרעת אכילה נובעת משילוב של מספר גורמים שונים: גורמים ביולוגיים כגון טמפרמנט, בקרת הדחפים, ומצב הרוח; לחצים חברתיים כגון עידוד להתעסקות יתר עם המשקל; נטיות פסיכולוגיות כגון הפרעות באוטונומיה, פרפקציוניזם, העדפה של סדר ומשמעת, רגישות יתר לקבלה חברתית; ותהליכים התפתחותיים. סוג ההפרעה ינבע מהחוויות ההתפתחותיות, הטמפרמנט והדינמיקה המשפחתית הספציפיים (Steiger & Israel, 1999).

עבודה זו תעסוק בשניים מהאספקטים שתוארו לעיל. האספקט הראשון יעסוק בהגדרת הפרעות אכילה כבעיה חברתית, הצגת נתונים על שכיחות ההפרעה, וכיצד ניתן לאבחן אותה. האספקט השני יעסוק במתודות טיפוליות שוניות לטיפול בהפרעות אכילה תוך מתן התייחסות נרחבת להסברים שניתנו על ידי תיאוריות פסיכודינמיות להיווצרות ההפרעה ולאילו דגשים יש להתייחס בתהליך הטיפולי.
לסיכום ישנה התייחסות לצורך בתוכנית מניעה להתפתחות הפרעות האכילה בבתי ספר.

תוכן ענינים:
1. מבוא
2. הפרעות אכילה כבעיה חברתית
3. הפרעות אכילה: הגדרות והיקף התופעה
4. גישות טיפוליות להפרעות אכילה
5. מחקרי משפחות עם הפרעת אכילה
6. הגישה הפסיכודינמית
7. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאז ומתמיד היה גוף האישה מוקד לשינויים חברתיים אשר שיקף את התהפוכות שחלו בחברה. השינוי הערכי שחל בתפיסת האידיאל הנשי החל בתחילת המאה עם המאבק לשוויון האישה בחברה המערבית. כיום נשים רבות אינן תלויות בגבר כמפרנס העיקרי, הן עצמאיות, עובדות, וחופשיות יותר. ישנה טענה כי ככל שנשים משיגות יותר כוח, עוצמה והשפעה בחייהן האישיים, החברתיים, הפוליטיים והכלכליים, כך גוברת הדרישה שתיראינה חסרות כוח, חלשות, וחסרות השפעה, כלומר דקיקות, שדופות, רזות ולא מאיימות (דנה ולורנס, 1999). לרזון ישנה משמעות נוספת, אשר ברמה הפסיכולוגית תבעה לממש ערכים של נעורי נצח, משמעת עצמית, שליטה, אסרטיביות, תחרותיות, הישגיות ומושלמות יחד עם התחברות למעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר. האישה הרזה נתפסת גם כאטרקטיבית יותר מבחינה מינית (לצר, 1999).

תגים:

הפרעות אכילה · פסיכיאטריה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרומת הגישה הפסיכודינמית לטיפול בהפרעות אכילה", סמינריון אודות "תרומת הגישה הפסיכודינמית לטיפול בהפרעות אכילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.