היישום אינו מחובר לאינטרנט

שחיתות משטרתית

עבודה מס' 068354

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח דו"ח ועדת זיילר.

5,279 מילים ,9 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הינה לבחון את מערכת היחסים בין שוטרים ועבריינים, וכמו כן, את שיתוף הפעולה בין שוטרים ועבריינים. התמקדות העבודה הינה בניתוח דו"ח ועדת זיילר - דו"ח אשר מפרט את המחדלים של משטרת ישראל בפרשת האחים פריניאן ואולי אף עבירות שבוצעו על ידי קציני משטרה בכירים. הדו"ח מפרט את מסקנותיו והמלצותיו לגבי המשך התנהלות המשטרה בנידון.
בכדי לענות על שאלת המחקר, אציג בפרק הראשון סקירה ספרותית כללית, ובהמשך הגדרות מושגיות של אתיקה ושחיתות, והנגזרות שלהן בהקשר של משטרת ישראל. בפרק השני, אציג את מטרות המחקר, שאלת המחקר ושיטת המחקר. בפרק השלישי, ישנה הקדמה לדו"ח ועדת זיילר - תיאור המקרה הנידון. בפרק הרביעי, ישנו ניתוח דו"ח הועדה להיבטיה השונים - הכשלים עליה הצביעה הועדה ביחס למשטרה ויחסיה עם עבריינים וכשלים אותם ייחסה הוועדה לכל אחד מהמעורבים בפרשה. בפרק החמישי מוצגים ממצאים ומסקנות אשר נגזרו מהדו"ח.
טוהר מידות בשירות הציבורי הינו משמעותי במערכת דמוקרטית, ויסוד לחוסן הלאומי של המדינה, ולאמון הציבור במוסדות השלטוניים. החשיבות המיוחדת של טוהר המידות למערכת אכיפת החוק בכלל, ולמשטרה בפרט, באה לידי ביטוי בדברי ההסבר להצעת הקוד האתי של משטרות ומדינות האיחוד האירופי - "תפקידה של המשטרה בשמירה על שלטון החוק הוא כה חשוב עד שמצב הדמוקרטיה משתקף מעצם התנהגותה של המטרה" (ורנר, וצמח, 2006).

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירה ספרותית
מטרות המחקר
שיטת המחקר
הקדמה לדו"ח ועדת זיילר
ניתוח דו"ח זיילר
ממצאים ומסקנות
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שחיתות משטרתית הינה תופעה מובנית בתוך עבודת המשטרה, במיוחד בתרבותה הארגונית. למצב זה הסברים ברמה החברתית, הקבוצתית וברמה האישית. אולם, נראה כי התרבות הארגונית של המשטרה משמשת כ"בית היוצר" העיקרי של שחיתות וסטייה ארגונית. תרבות זו מעוצבת בקונטקסט תפקודי מיוחד של שוטרים, שנחשפים בדרך של שגרה לרוע האנושי ולצדדים האפלים ביותר של טבע האדם (גימשי, 2003).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שחיתות משטרתית ", סמינריון אודות "שחיתות משטרתית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.