היישום אינו מחובר לאינטרנט

קהילת יוצאי קווקז - רוחות של שינוי

עבודה מס' 068335

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התרבות של יהודי קווקז והשינויים שעברה בעקבות העלייה לארץ.

8,238 מילים ,9 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

ב-15 השנים האחרונות עברה הקבוצה המכונה יהודי קווקאז שינויים דרמטיים. מרבית הקהילה עזבה את הקווקז, רובם לישראל. על פי נתונים רשמיים, הגיעו לישראל בין השנים 1989-2004 כ-55,000 עולים יוצאי קווקאז, ועליהם יש להוסיף קרוב ל-15,000 עולים שהגיעו בשנות השבעים ואת צאצאיהם שנולדו כבר בישראל, כלומר מדובר בקבוצה של 70,000-80,000 איש. רוב יוצאי קווקאז בישראל מרוכזים בכ-20 ישובים, רובם יישוביים קטנים בינוניים בפריפריה (ברם, 2007 ב').

עבודה זו באה לסקור את התרבות של יהודי קווקז ואת השינויים שעברה בעקבות העלייה לארץ. לעבודה שני פנים: פן אקדמי, כלומר סקירה ספרותית, ופן אישי - לאורך כל העבודה שזורים משפטים מתוך ריאונות שערכתי עם בני העדה. המרואיינים היו משכבות גיל שונים, ומעליות שונות (כשיש בין המרואיינים גם שניים שהוריהם עלו מקווקז, אך הם ילידי הארץ).

תוכן עניינים:
מבוא
1. מוצא הקהילה
2. העליות לישראל
3. הבעייתיות של ההיבטים הדמוגראפיים
4. הסיבות לעלייה
5. פריסה דמוגראפית יישובית בארץ
6. מאפיינים קהילתיים וחברתיים של העולים
תחום המשפחה
תחום הקהילה
מעמד הנשים
7. דילמות הקשורות בתהליך הקליטה
דיון

הערת מערכת: העבודה מסתמכת בעיקר על מחקריו של ד"ר חן ברם.

קטע מהעבודה:

כאמור, ליהודי קווקז הייתה זיקה עמוקה לארץ-ישראל במשך מאות שנים, והם היו קשורים לתנועה הציונית מראשיתה. עולים מקווקז הגיעו לארץ בעלייה הראשונה, השנייה והשלישית. הם נטלו חלק בהקמת "השומר", בייסוד המושבות באר-יעקב, מחניים ויסוד-המעלה והמושב כפר-ברוך, ובהקמת יישובים ושכונות נוספים. עולי שנות השבעים הקימו את היישוב חיננית בהר אמיר. עולים רבים טוענים שמתעלמים מתרומתם ומשותפותם במפעל הציוני, דבר הפוגע ביתר שאת בזהותם הקולקטיבית, בשעה שהיה יכול לשמש מנוף להגברת תחושת השותפות והקשר בין העולים למדינה ובין העולים לוותיקים (ברם, 1998).
עם התחזקות השלטון הסובייטי וירידת מסך הברזל על חבל זה של ברית המועצות, נפסקו גלי העלייה. אחרי מלחמת יום הכיפורים נפתחו השערים ליהודי קווקז, והגיעו לארץ בשנים 1971-1980 כ-10,000 איש (איזקוביץ ואדם, 1983). גל עלייה נוסף התחיל ב- 1989, בו עלו כ- 55,000 איש.

תגים:

עליה וקליטה · יהודי קווקז · הגירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קהילת יוצאי קווקז - רוחות של שינוי ", סמינריון אודות "קהילת יוצאי קווקז - רוחות של שינוי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.