היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיתוסים לגבי התנדבות ברשת

עבודה מס' 068245

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שנעשה באמצעות שאלות סקר, על בסיס המחקר של Cravens (2005).

4,576 מילים ,14 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

התפתחות האינטרנט במאה ה-21, הגידול בשעות הפנאי וכן קצב החדירה של מחשבים אישיים בבתי אב, הובילו לשינוי משמעותי בניהול ובכוח ההנעה לפעולה של אנשים בכל התחומים. כמו בסקטור הפרטי והציבורי גם בסקטור השלישי הבינו זאת והשכילו לעשות שימוש ברשת לאיסוף ואספקת מידע, גיוס והנעה לפעולה של מתנדבים וניהול כללי של הארגון.
היתרונות המוצעים למנהל ארגון ההתנדבות וכן לאחראי כוח אדם בארגון הם רבים, כמו כן מציע האינטרנט יתרונות עבור מתנדבים פוטנציאלים, אנונימיות, אפשרות להתגבר לעיתים על מכשולים גיאוגרפיים, אפשרות לנצל זמן פנוי ביעילות מבלי לבזבז זמן על נסיעות ועוד.
אם כל זאת עדיין קיימים מיתוסים שונים בנוגע להתנדבות ברשת, מיתוסים אלו מושרשים לעיתים עמוק בחברה וקשה להתנתק מהם, למרות שעל פי רוב הם אינם נכונים או שהם רק חצי נכונים. מיתוסים אלו עלולים להוות מכשול נוסף בדרך לניצול מלא של האינטרנט בידי החברה האזרחית. Trentman(אצל גדרון, כץ ובר, ,(2003 מציג את החברה האזרחית כגן משחקים שהכניסה אליו חופשית והשימוש בו מושתת על דמוקרטיה ושוויון. מה שמעניין לבחון בגן משחקים כזה, הוא כיצד מאורגנת הפעילות המתרחשת על כר הדשא, והאם הקבוצות מכבדות את רצונותיהן של קבוצות יריבות. בנוסף מעניין לראות האם הקבוצות השונות מצליחות לשמור על הסדר והניקיון בגן וכיצד הם מתנהגים לאנשים אחרים בגן. בבחינת המושג שנקרא התנדבות ברשת, מצאתי כי ארגון הפעילות של אותן קבוצות על כר הדשא עובר יותר ויותר לזירה הוירטואלית, הבעיה בכך היא שהרשת הינה מגרש משחקים נפרד בפני עצמו וככזה, יש לו כללים שכל ארגון חייב להבין בכדי שהניצול של הכלי יהיה יעיל.
בעבודה זו אבדוק מה הם המיתוסים הרווחים לגבי התנדבות ברשת והאם ניתן להפריכם על פי מתנדבי הרשת בישראל. המחקר יתבסס על רשימת מיתוסים שעלו ממחקר שנערך בארה"ב ובדק מיתוסים אודות התנדבות ברשת וניסיון להפריכם. תחילה אסקור את המושג התנדבות בכללי והתנדבות ברשת בפרט, לאחר מכן אציג את היתרונות שניתן להפיק משימוש מושכל באינטרנט לקידום ארגון ההתנדבות והכוח של האינטרנט בהפעלת מתנדבים, לבסוף אציג את המחקר שלי בהשוואה למחקר שנערך בארה"ב ואערוך דיון אשר יבדוק האם מיתוסים שונים לגבי התנדבות ברשת מהווים חסם להתפשטות התופעה בארגונים נוספים ובקרב מתנדבים פוטנציאלים.

אשתמש במחקר כמותי בכדי לבדוק את תופעת המיתוסים לגבי ההתנדבות ברשת, ובכדי לנסות לאמת או להפריך אותם. כלי המחקר יהיה שאלון, אשר יופנה לארגוני התנדבות שונים וכן אתרים ופורומים שמציעים פעולות התנדבותיות ברשת, באמצעות לינק במייל לאתר סקרים. במחקר זה אתייחס רק לארגוני התנדבות פורמאליים, כיוון שמצאתי כי מערך ההתנדבות שלהם מסודר יותר, מבוקר ותחת מעקב תמידי (שלא כמו באתרים כגון וויקיפדיה, בהם אין מעקב ברור אחר המתנדבים ואין תהליך מסודר של גיוס מתנדבים).

תוכן העניינים:
מבוא
סקירה ספרותית
שיטת המחקר
שאלות הסקר
תוצאות המחקר
דיון
מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למונח התנדבות קיימות הגדרות שונות במקומות שונים בעולם. אין הסכמה חד משמעית סביב הגדרה אחת ויחידה למונח התנדבות, ולנגזרת שלו, מיהו מתנדב. ישנן מחלוקות רבות אשר נוגעות לתחומים כגון: המסגרת בה מבוצעת פעולת ההתנדבות, משך הזמן, התגמול על הפעולה ועוד (ארנון, 2007).
אי ההסכמה על משמעות מונח ההתנדבות, וריבוי ההגדרות, מביאים לריבוי מסרים ולעיתים למסרים סותרים. ריבוי ההגדרות גם גורם לכך שאותן התכונות המהותיות, שמגדירות את המונח, אינן מוסכמות. ניתן לומר, כי שלוש תכונות מהותיות חזרו על עצמן בכל אחת מן ההגדרות של המדינות השונות שנבחנו: בחירה חופשית - ההתנדבות נעשית ללא כל כפייה, מתוך בחירה חופשית של המתנדב.

תגים:

מחקר · תקשורת · אינטרנט · התנדבות · מיתוסים · רשת · סמינר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיתוסים לגבי התנדבות ברשת", סמינריון אודות "מיתוסים לגבי התנדבות ברשת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.