היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנית מצדה על הכרמל-התנדבות לצבא הבריטי

עבודה מס' 040867

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אסטרטגיה מדינית צבאית של היישוב, ההתנדבות, הפעילות הצבאית ב- 39-40, הכנות לפלישה, התכנית וההסתייגות ממנה.

3,755 מילים ,6 מקורות

תקציר העבודה:

מלחמת העולם השניה השאירה את צילה גם על הישוב היהודי בארץ. הישוב היה ער לכך שניצחונותיהן של כוחות הציר - גרמניה ואיטליה (חוץ מיפן שזירתה באופן טבעי לא היתה רלבנטית למזרח התיכון) עלולות להביא לכיבוש הארץ בידי הגרמנים. גם האנגלים הבינו מה משמעות הדבר מבחינתם.
למרות היחסים העוינים בין השלטונות הבריטיים בארץ לבין הישוב היהודי. התחייבה מידה מסוימת של שיתוף פעולה. גם לבריטים וגם לישוב היה אינטרס משותף, ואפילו קיומי לעשות כל מה שניתן כדי לא לתת לגרמנים להגיע לאזור.
תאריכי מפתח שהיו קריטיים הן עבור הישוב והן עבור הבריטים היו ה-3.9.1939 היום בו פרצה המלחמה וה-26.5.1942 תאריך בו זכה רומל מפקד הכוח הגרמני האפריקני בניצחון על הכוחות האנגלים בטוברוק - לוב. על מצב הישוב ערב פרוץ המלחמה אומר שלמה בן עמי את הדברים הבאים: "עם פרוץ מלחמת העולם השניה, הועמדה הציונות במצב נואש. הנאציזם, שהציג את היהודים כאויב מספר אחד של גרמניה, פתח במלחמה על העולם החופשי.
מאידך, היתה בריטניה, זו שהחליטה להקים מדינה פלשתינאית ערבית, בשנה הראשונה למלחמה עמוד התווך במאבק הגורלי נגד גרמניה. הישוב בארץ ישראל נקלע, בין פטיש הספר הלבן לבין סדן המלחמה - עם גרמניה נגד היטלר. על אף ההתנגדות הנחרצת למדיניות הבריטית העוינת, כפה הישוב על עצמו התגייסות למאמץ המלחמה בנאציזם. כעט כל הגורמים הציונות ובישוב הציעו את שירותם לעזרת הבריטים."1
ניצחונותיו הראשונים של רומל הפכו את איום הפלישה הגרמני לממשי והחלו לבצע הכנות קונקרטיות ליום הדין. הישוב תוך תיאום עם האנגלים פעל להקמתו של מערך הגנה מרחבי באיזור הכרמל בגלל החשיבות האסטרטגית של חיפה לבריטים. תוכנית זו נקראה "תוכנית מצדה על הכרמל". בעבודה זו נתאר את כלל פעילותו של הישוב בשנתיים וחצי שנים קשות אלה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. אסטרטגיה מדינית צבאית של היישוב
3. ההתנדבות
4. הפעילות המבצעית 1939-1940
5. הכנות לקראת פלישה גרמנית
6. תכנית מצדה על הכרמל
8. הסתייגות מהתכנית
9. סיכום
10. מקורות

מקורות:

פרוטוקול ישיבת הוועד הפועל של ההסתדרות 24.4.1941.
ברנר אורי - לצבא יהודי עצמאי בהגנה 1939-1945. הקיבוץ המאוחד יד טבנקין 1985 190 עמ'.
גלבר יואב - ההתנדבות לצבא הבריטי במלחמת העולם השניה מרכז ההסברה שירות הפרסומים 1995 36 עמ'.
גלבר יואב - מצדה ההגנה על ארץ ישראל במלחמת העולם השניה הוצאת בר אילן 1990 177 עמ'.
שלמה לב עמי - במאבק ובמרד משרד הביטחון 427 עמ'.
עילם יגאל - ההגנה הדרך הציונית אל הכוח. זמורה ביתן מודן 1979 380 עמ'.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנית מצדה על הכרמל-התנדבות לצבא הבריטי", סמינריון אודות "תכנית מצדה על הכרמל-התנדבות לצבא הבריטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.