היישום אינו מחובר לאינטרנט

אגדות עם יפניות ומה עומד מאחוריהן

עבודה מס' 068224

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסיפורים בספר "אגדות יפן" (יגר, 2001) וכיצד הם משקפים את הלכות התקופה ביפן.

6,345 מילים ,21 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

כבר בפתחו של הספר "אגדות יפן" (יגר, 2001) מעלה המחברת את הסברה כי 'אגדות עם וספרי ילדים הם ראי לנשמתה של אומה'. לעניות דעתי משפט זה נכון בהחלט ולהלן בכוונתי לנתח את 26 הסיפורים שבספר ולראות כיצד הם משקפים את הלכות התקופה ביפן- מקור הסיפורים.
מרבית האגדות בקובץ נאספו בין 1100- 1350 לספירה ורובן מספרות על שאירע בתקופה בין 850- 1050, היא התקופה הקלאסית בתרבות יפן, שבירתה באותם ימים היא קיוטו.
אין ספק כי האנשים הכפריים הם אלו שסיפרו ביפן את הסיפורים הללו, משך תקופה ארוכה, אך לולא היו האריסטוקרטים מחבבים אף הם את הסיפורים, שום סיפור לא היה נכתב. הרעיונות של האנשים בתקופה ההיא היו שונים משל ימינו, וגם משל בני התקופה המודרנית ביפן (Royal, 1987). עד היום נאספו למעלה מ-15,000 סיפורים.

תכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון- תפיסות עולם ואמונות
פרק שני- היחס לחברה, אוכל ומנהגים
פרק שלישי- היחס לבית, למשפחה
נספחים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשפה היפנית קיים הפתגם "עד גיל שבע - ילד של אלוהים"(1) ומשמעותו היא שעד הגעתה לגיל שבע, מוגדרת קבוצת אוכלוסיה שלמה כשייכת לאלים והיא בעלת תפקיד מוגדר בחברה שאותו אין המבוגרים יכולים למלא - קישור בין העולם של בני האדם והעולם שמעבר ובו שדים, רוחות ויצורים פלאיים(2).
יפן שפעה אלים מאז ומעולם. כיום יש מקדשים לכבודם כמעט בכל מקום, אפילו מעל גגות של חנויות מסחר. בימי הביניים רבים נהגו לחשוב כי יפן היא "ארץ האלים". עת כתיבת הסיפורים הקדומים הללו בקובץ זה, היו אינספור פולחנים לאלים, וחלקם - ממשיים ביותר. באופן כללי, הסגידה הזו לאלים היפניים לא יצרה דת פולחנית טהורה. נהוג לומר כי ביפן שתי דתות עיקריות: בודהיזם ושינטו, היא דרך האלים. אולם השינטו קיים כדת עצמאית מגובשת רק החל מהמאה ה- 19, שהתפתחה כתגובה לתנועה פוליטית ורעיונות דתיים שזרים לעולמם של האגדות היפניות. וזה מסביר את העניין שרוב האגדות מדברות יותר על אלוהויות בודהיסטיות מאשר על אלים יפניים מקומיים (Royal, 1987).

תגים:

אגדות עם · סיפורי עם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אגדות עם יפניות ומה עומד מאחוריהן", סמינריון אודות "אגדות עם יפניות ומה עומד מאחוריהן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.