היישום אינו מחובר לאינטרנט

מתמטיקה- חיבור עד 18

עבודה מס' 068215

מחיר: 447.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ופעילות שנערכה לילדים בכיתה א'.

4,995 מילים ,7 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בעובדת החיבור הבסיסי לצירופים בגבול 18 לתלמידים בגיל 6, תלמידים שכבר התחילו ללמוד חשבון בבית הספר. בשלבים הראשונים של הוראת החשבון, לימוד המספרים ופעולות החיבור נעשה באמצעות מערכת סמלים גרפיים ובאמצעות מודלים שונים המדגימים את הנושאים הנלמדים. זאת לאור ההנחה המקובלת על החוקרים בתחום המתמטיקה והעוסקים בהוראה, ששימוש במגוון מערכות ייצוג תורם להבנה טובה יותר של הנושאים הנלמדים. עם זאת, נמצא ששימוש במגוון מערכות ייצוג בתהליך ההוראה יוצר מצב למידה מורכב. המורכבות נובעת, בין השאר, מכך שהיכולת של התלמיד להבחין בין האובייקט המיוצג לבין המשמעות שאותו אובייקט מייצג מותנית בהתפתחותה של החשיבה הסימבולית, ביכולת להבחין בין תכונות מערכת הייצוג המשמעותיות לנושא הנלמד לבין אלו שאינן משמעותיות לייצוגו וכן, ביכולתו לבצע פעולה של תרגום בין מערכות הייצוג השונות ובינן לבין המשמעות של המושא המיוצג.

הפעילות נערכה על ילדים בכיתה א', היא שמשה ככלי לבדוק את יכולתם של התלמידים לספור, לזהות מספרים, על מנת לבדוק את הידע שלהם בעובדת החיבור.
החלק הראשון הוא כמעין משחק, ששימשנו בו על מנת להסביר לתלמידים עובדת היסוד (החבור). הפעילות נערכה על תלמידים ערבים בבית ספר ערבי, לכן מן המובן שהפעילות הייתה בשפה הערבית, הכוונה היא שהמספרים כתובים בערבית וגם כן אופן כתיבת משוואות החיבור הוא מימין לשמאל, למשל: 1+2=3.
החלק השני נועד לבדוק את הבנת התלמידים לעובדת החיבור. חלק זה כולל שלושה דפים לכל ילד.

בפעילות השתתפו 4 תלמידים. כולם היו בגיל 6 מכיתה א' בבית ספר שנמצא במזרח ירושלים. עם כל תלמיד נערך ראיון אישי שבו התבקש התלמיד לזהות מספרים, לספור, לייצג את המספרים, ולפתור את משוואות החיבור. המספרים היו בגבול 18.

תוכן עניינים:
מבוא
הפעילות
האכלוסיה
ממצאים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

בהתבסס על גישת פיאז'ה הקוגנטיבית, פסיכולוגים וחוקרי הוראת המתימטיקה מצאו שישנן רמות של אסטרטגיות פתרון אצל תלמידים בבואם לפתור מצבי חיבור. ייצוג הבעיה במדויק באמצעות חפצים, דרך אסטרטגיות ספירה מתוחכמות יותר הדורשות יותר גמישות מחשבתית, אל אסטרטגיות מנטליות המבוססות על זכרון של עובדות מסוימות. מתצפית בתלמידי כיתה א', נוכחו כי חלקם ברמה הראשונה הנקראת "Direct Modeling" והם מסוגלים לפתור תרגילרק אם הם ממחישים אותם באמצעות חפצים. התלמידים נעזרו במשחק הגולות ובאצבעות בכדי ךייצג את המספרים ולפתור את משוואות החיבור. שימוש במגוון מערכות ייצוג תורם להבנה טובה יותר של לימוד המספרים ופעולות החיבור.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מתמטיקה- חיבור עד 18", סמינריון אודות "מתמטיקה- חיבור עד 18" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.