היישום אינו מחובר לאינטרנט

העסקת עובדים - שעות עבודה נוספות ללא תמורה הולמת

עבודה מס' 068143

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התופעה משלושה היבטים: כלכלי, משפטי ומוסרי.

9,632 מילים ,18 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

במסגרת עבודתי זו אתאר תופעה, הרווחת כיום, שבה מעסיקים, היכולים להיות אדם פרטי או ארגון, נוהגים להעסיק עובדים שעות נוספות וללא גמול ראוי והוגן. אבחן תופעה זו משלושה היבטים:
האחד - דיון כלכלי: בדיון הכלכלי אסקור את העובדות הכלכליות הרווחות היום בעניין תופעה שכיחה זו וכן, אבחן מדוע תופעה זו ממשיכה להתקיים וזאת באמצעות הדיון הביקורתי על הנחות היסוד של התיאוריה הכלכלית הקלאסית.
השני - דיון משפטי: בדיון המשפטי אסקור את חוק שעות העבודה והמנוחה וההיתרים הכלליים והמשפטיים הניתנים בהקשר זה וכן, אבחן האם ניתן לסמוך על המחוקק בבואו לרסן, ריסון חיצוני, את המערכת העסקית, כלומר, את המעסיקים?
השלישי - דיון מוסרי: בדיון המוסרי אגדיר מהי הפעולה הנבחנת ואבחן: את מוסריות הפעולה הנבחנת, מתי הפעולה הנבחנת לא מוסרית וכן, מהי אחריות מוסרית ובעיקר, מדוע הפעולה הנבחנת לא מוסרית ולא ראויה ומה ראוי/נכון לעשות וזאת במסגרת חמשת עקרונות המוסר בעסקים.
לבסוף, במסגרת הסעיף דיון ומסקנות, אבחן מי נושא באחריות על הנזקים שהתרחשו בעקבות העסקת עובדים שעות נוספות וללא שכר הוגן וראוי ואמליץ למעסיקים ולמערכת העסקית מה ראוי ונכון לעשות, על מנת למנוע פגיעה וניצול של העובדים מצד המעסיקים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. דיון כלכלי
2.1 סקירה העובדות הכלכליות
2.2 מדוע תופעת העסקת עובדים שעות נוספות ללא שכר הוגן ממשיכה להתקיים?
2.3 סיכום הדיון הכלכלי
3. דיון משפטי
3.1 סקירת החוקים והתקנות
3.2 ריסון המערכת העסקית על ידי המחוקק
3.3 סיכום הדיון המשפטי
4. דיון מוסרי
4.1 הפעולה הנבחנת ובחינת מוסריותה
4.2 מדוע הפעולה הנבחנת לא מוסרית ולא ראויה ומה ראוי/נכון לעשות?
4.3 סיכום הדיון המוסרי
5. דיון ומסקנות
6. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

את המערכת העסקית ניתן לרסן על ידי:
1. ריסון פנימי (עצמי) - ריסון שבו המערכת העסקית צריכה לרסן את עצמה: ראינו שהתופעה, שבה מעסיקים מעבידים עובדים שעות עבודה נוספות ואינסופיות ללא תשלום ראוי והוגן, נובעת מ"סלים רקובים" - מהמערכת העסקית, הארגון ומאפייניו, המהווים "סלים רקובים".
2. ריסון חיצוני (ממשלתי) - רגולציה - חוק ותקנות - ריסון שבו המערכת הממשלתית קובעת למערכת העסקית, כלומר למעסיקים כיצד לנהוג כשהם מעסיקים עובדים שעות נוספות ומה החוק אומר לגבי העסקת עובדים שעות נוספות? ההתערבות הממשלתית מתרחשת בכל מקום שהם מזהים ניצול של המערכת העסקית.
השאלה הנשאלת היא האם ניתן לסמוך על המחוקק? נבחן שאלה זו בסעיף הבא, הדן בהיבט המשפטי של התופעה האמורה.

תגים:

יחסי עבודה · זכויות עובדים · ניצול עובדים · מוסר בעסקים · צדק חלוקתי · אתיקה עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העסקת עובדים - שעות עבודה נוספות ללא תמורה הולמת", סמינריון אודות "העסקת עובדים - שעות עבודה נוספות ללא תמורה הולמת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.