היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמיונוטוקסינים כדרך לריפוי סרטן ומחלות נוספות.

עבודה מס' 061631

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

3,496 מילים ,10 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

דרכי הטיפול במחלות הסרטן כיום מתבססות על הקרנות, ניתוחים וכימוטרפיה כאשר ניתוחים והקרנות מוגבלים עבור גידולים מקומיים בעוד שכימוטרפיה עלולה לגרום נזק לתאים בריאים, בנוסף לכך שהתאים הסרטניים מפתחים עמידות לתרופות במשך הזמן.

כבר בתחילת המאה הקודמת הועלה הרעיון, ועם המצאת טכניקת ה DNA הרקומביננטי והזיהוי המולקולרי של אנטיגנים סרטניים והרצפטורים של תאי T, הצליחו להראות שאם מכוונים תגובה חיסונית כנגד אנטיגן סרטני ידוע, התגובה תוביל לרגרסיה של הגידול הסרטני. פיתוח של תגובה זו הוביל ליצירתם של האמיונוטוקסינים.
האמיונוטוקסינים הינם תצמידים של נוגדן מונוקלונלי ותרופה (בד"כ רעלן) המחוברים בקשר כימי או כתוצר איחוי של הנדסה גנטית. תצמידים אלו נצמדים אל התא הסרטני המציג את האנטיגן וגורמים להרס שלו:
- ע"י החדרה של הרעלן לתא ושיבוש תהליכים מטבוליים עד לאפופטוזיס
- הכוונה של תאי מערכת החיסון: NK, מקרופאג'ים, מונוציטים
- הפעלת המשלים
* ישנן 3 שיטות להכנת נוגדן ספציפי ( מונוקלונלי ) כנגד האנטיגן הסרטני:
1. היברידומה - איחוי של תא B מחיה עם תא סרטני מאדם. תוצר האיחוי הוא תא מפריש נוגדנים זהים כנגד אפיטופ מסויים על האנטיגן הסרטני.
2. הכנת נוגדן כימרי (מאונש)- שיטה שנועדה למנוע את התגובה החיסונית כנגד אזור ה Fc של הנוגדן שמקורו בחיה. נשבט גן המקודד לאזור הוריאבילי ממקור חיה ביחד עם הגן המקודד לחלק ה Fc באותו נוגדן ממקור אדם.
3. יצירת נוגדן הנקרא single chin Fv - בשיטה זו יוצרים נוגדן קטן יותר המורכב משרשרת פוליפפטידית אחת שנוצרה ע"י חיבור הגנים של האזור המשתנהבשרשרת הכבדה ביחד עם הגנים של האזור המשתנה בשרשרת הקלה של הנוגדן. דבר זה נעשה באמצעות שיטת - Phage display בשיטה זו משבטים את הגנים של האזורים המשתנים בשרשרת הקלה והכבדה ( VH, VL ) לתוך וקטור פאג'י אותו מחדירים לפאג' אותו מחדירים לבקטריה. הפאג' משתכפל בבקטריה ואז יוצאים ממנה גופיפים המבטאים את אזור ה Fv מבחוץ- שזה ה scFv
* הרעלן - יכול להיות חיידקי, צמחי או מסונתז כימית (תרופות).
* חיבור הרעלן לנוגדן יכול להיות או בשיטת קוניוגציה (חיבור כימי), בשיטה זו התצמיד הולך ומאבד את יעילותו עם הזמן, או בשיטת שיבוט גנים של הרעלן עם הגנים של הנוגדן.
* יעילות - במחקרים שנעשו על חולי סרטן שמצבם היה קשה, מצאו כי האימיונוטוקסינים יעילים מאוד כנגד אנטיגנים סרטניים מסויימים וכנגד אחרים פחות. יעילותם תלויה בסוג הגידול, או האם זה גידול שמחוברים אליו כלי דם ולימפה. היעילות תלויה גם בהימצאותם היחודית של אנטיגנים סרטניים רק על תאי סרטן, שאם לא יפגעו רקמות אחרות חיוניות לגוף.
* בעיות - נוגדנים מונוקלונלים המחוברים לטוקסין יעילים פחות מנוגדן רגיל, בנוסף התצמיד הולך ומאבד את פעילותו עם הזמן.
- קשה להפיק נוגדנים רקומביננטים פונקציונלים אשר פעולתם לא נפגמה כתוצאה מהשימוש בהנדסה גנטית.
- קשה למצוא אנטיגנים משותפים אפילו לסרטנים דומים בחולים שונים אשר אינם מופיעים על פני תאים בריאים.
עם כל זאת, מחקרים מראים כי חל שיפור משמעותי בחולים שאליהם הוזרקו אימיונוטוקסינים בעקבות רגרסיה של הגידולים הסרטניים.

תגים:

איידס · אמיונוטוקסינים · היברידומה · כימרי · לימפומה · נוגדן · סרטן · ריצין · רעלן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמיונוטוקסינים כדרך לריפוי סרטן ומחלות נוספות.", סמינריון אודות "אמיונוטוקסינים כדרך לריפוי סרטן ומחלות נוספות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.