היישום אינו מחובר לאינטרנט

צמיחה מטראומה post traumatic growth

עבודה מס' 068130

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות שמטרתה בחינת הגורמים המאפשרים צמיחה מתוך אירוע טראומטי, וניתוח של שני ראיונות.

5,897 מילים ,61 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

המציאות הישראלית בשנים האחרונות מתאפיינת בתכיפות ובאינטנסיביות של אירועים בעלי פוטנציאל טראומטי אשר מעמתת אותנו כחברה וכפרטים עם הצורך להתמודד עם מצבים קשים ובלתי צפויים. כאנשי בריאות הנפש אנו נוטים, לא אחת, לחפש בפרט את התגובות הפתולוגיות לאחר חשיפה לאירוע בעל פוטנציאל טראומטי. עם זאת, מרבית האנשים שחוו אירוע שכזה, מתמודדים איתו באומץ ובהצלחה ומוצאים דרכים לריפוי עצמי ואף לצמיחה, רק מעטים מהם יפתחו הפרעה פוסט-טראומטית.
החיים מזמנים לנו סיפורים אישיים מרגשים המציגים את היכולת המופלאה שלנו, בני האדם, להתמודד עם מכות כואבות ומרות ואף לצאת למסלול של בנייה וצמיחה. בכל הסיפורים הללו ניתן לזהות את הכוח המרפא של מציאת משמעות לחיים שאחרי השבר. נראה כי הגורם המכריע ביכולתו של אדם לשרוד, להתמודד ולנצח, הינו מציאה של משמעות ופשר לחייו (פראנקל, 1970).
בעבודה זו בחרנו להביט בצד החיובי של החיים, ביכולת של האדם להתגבר על הטראומה, להחלים ואף לצמוח ממנה מתוך בחירה. במסגרת העבודה נבחן את גורמים המאפשרים צמיחה מתוך אירוע טראומטי, מה יגרום לאחד לתגובות פתולוגיות ולאחר לצמיחה, נציג תיאוריות שונות העוסקות בצמיחה מתוך הטראומה ובמודלים שפותחו בכדי לסייע לאדם להתמודד בהצלחה עם אירועים קשים. נערוך דיון בניסיון לברר ולהעמיק בנושאים אלו תוך העלאת דילמות שונות והצעות למחקר ועיסוק עתידי בתחום מרתק זה.

תוכן העניינים:
מבוא
טראומה
1. טראומה
1.1 תגובות לטראומה
1.1.2 היבטים נורמטיביים ופתולוגיים לטראומה
צמיחה מטראומה
1.2 צמיחה מטראומה
1.2.1 גורמי סיכון
1.2.2 גורמי הגנה
1.2.3.עמידות
1.2.4 חוסן נפשי
1.2.5 המודל הרב-ממדי לפיתוח משאבי התמודדות
תיאוריות להבנת היבטים שונים של צמיחה מטראומה
1.3 התיאוריה האקזיסטנציאליסטית
1.3.1. התיאוריה הסלוטוגנית
ניתוח ראיונות - תימות מרכזיות
דיון, המלצות לעתיד וסיכום
ביבליוגרפיה
נספח - מדריך ראיון

הערת מערכת: הראיונות עצמם אינם מצורפים לעבודה.

קטע מהעבודה:

המונח טראומה מקורו במילה יוונית המצביעה על קרע או חתך ברקמה (נוי, 2000), בהשאלה מעולם הרפואה, טראומה נפשית מצביעה על שבר בנפשו של האדם. מקורה של הטראומה הנפשית באירוע קשה בו עמד הנפגע חסר ישע לנוכח כוח החזק ממנו (Herman, 1992). הוא חש חסר אונים מול איום חיצוני על חייו ואין לו המשאבים (החיצוניים והפנימיים) להתמודדות. עוד מציינת הרמן כי הטראומה הנפשית נגרמת כאשר קריאתו של האדם לעזרה אינה נענית והוא חש במהלך האירוע הטראומתי כי נזנח וננטש והוא בודד ואבוד. תחושה זו יכולה להוביל לפגיעה משמעותית בעצמי (self) ובכל המערכות הסובבות את הנפגע. מחקרים מראים כי אחוז גבוה ביותר מהאוכלוסייה (בין 40%-80%) נחשפים במהלך חייהם לאירוע בעל פוטנציאל טראומטי כלשהו (Kessler et al, 1995).

תגים:

צמיחה מטראומה · משבר · טראומה · ריפוי · משאבים · חוסן · PTSD · מצבי לחץ · התמודדות רווחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צמיחה מטראומה post traumatic growth", סמינריון אודות "צמיחה מטראומה post traumatic growth" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.